دریافت اپلیکیشن

کیف پول مای اتر والت MyEtherWallet

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
کیف پول مای اتر والت MyEtherWallet

کیف پول مای اتر والت یک کیف پول رایگان اتریومی منبع باز است که از تمامی توکن‌های ERC-20 پشتیبانی می‌کند. با استفاده از کیف پول MyEtherWallet شما می‌توانید دارایی‌هایتان را باخیال راحت و بدون هیچ نگرانی بابت مسائل امنیتی، نگهداری و مدیریت نمایید. این کیف پول موجب سهولت در دریافت و انتقال اتریوم و توکن‌های آن می‌شود. دانلود کیف پول myetherwallet بهترین گزینه برای ذخیره اتریوم و توکن‌های مبتنی بر آن به صورت آنلاین و آفلاین است.

درواقع MyEtherWallet، کیف پول اصلی اتریوم شناخته می‌شود که براساس شعار توسعه دهندگان ابزاری ایمن و خلاقانه برای مدیریت اتر و تمامی توکن‌های ERC-20 است. این والت در سال 2015 توسط یک شرکت آمریکایی عرضه شد. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به معرفی کیف پول مای اتر والت و روش کار با آن و همچنین نحوه نصب کیف پول اتر خواهیم پرداخت.

کیف پول مای اتر والت MyEtherWallet چیست؟

کیف پول MyEtherWallet به دلیل ویژگی‌های منحصربفرد خود از دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال کمی متمایزتر است. همانطور که می‌دانید برای ورود به بازار ارز دیجیتال و ذخیره دارایی‌های دیجیتالی شما نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال دارید. علاوه بر کیف پول تراست ولت، کیف پول اتر نیز یکی از کیف پول‌های محبوب در میان کاربران کریپتوکارنسی است. این کیف پول با نام اختصاری MEW به عنوان یک رابط کاربری ساده معرفی می‌شود. والت MEW به شما امکان اتصال به شبکه اتریوم و ذخیره ارز دیجیتال اتریوم و دیگر توکن‌های اتریومی را روی بلاکچین اتریوم می‌دهد.

روند کاری والت‌های ارز دیجیتال به این صورت است که اغلب آن‌ها سکه‌های کریپتویی را در والت آنلاین یا مرورگر ذخیره می‌نمایند. اما نکته جالب در کیف پول اتر این است که کلیدهای خصوصی شما در کامیپوتر خودتان ذخیره می‌شود. از این‌رو ارزهای دیجیتال از خطراتی همانند هک شدن، ویروس‌های نرم افزاری و … در امان می‌مانند اما محافظت از آن‌ها به صورت کامل به عهده شماست. از همین‌رو است که این کیف پول به عنوان کیف پول کاغذی نیز معرفی می‌شود. چراکه شما در هر حال برای فراموش نکردن کلید خصوصی باید آن را در جایی یادداشت کنید.

ویژگی های کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet نسبت به دیگر والت‌های نرم افزاری دارای امنیت بیشتری است. به عبارتی کیف پول اتر دارای یک لایه امنیتی اضافه می‌باشد. این کیف پول، یک والت رایگان، منبع باز و کاربرپسند است که امکان اتصال کاربران را با بلاکچین اتریوم فراهم می‌کند. در ادامه به برخی دیگر از ویژگی‌های مهم کیف پول مای اتر والت خواهیم پرداخت:

رابط کاربری ساده

این کیف پول دارای رابط کاربری بصری (UI) کاربرپسند و مفید است. بعلاوه کیف پول اتر به صورت ساخته شده است که بتوان به آسانی از گزینه‌ای به گزینه دیگر رفت. همچنین رابط کیف پول اتریوم ولت از اتریوم و ERC20 پشتیبانی می‌کند.

رابط کاربری ساده کیف پول مای اتر والت

تعیین قیمت گس و هزینه

کیف پول MEW در زمان ارسال معامله قیمت گس و محدودیت آن را پیشنهاد می‌دهد. درصورتی که در ICO شرکت می‌کنید یا عجله دارید، امکان سفارشی سازی گزینه‌ها را برای تایید سریعتر تراکنش خود خواهید داشت. لازم به ذکر است این قابلیت برای توکن‌های ERC20 و ETH در دسترس می‌باشد.

تعیین قیمت گس و هزینه کیف پول مای اتر والت

افزودن توکن ERC20

اضافه کردن توکن‌های ERC20 یا توکن‌های سفارشی از دیگر USPهای مهم کیف پول مای اتر والت است که بسیاری از مردم از آن ناآگاهند.

افزودن توکن ERC20 کیف پول مای اتر والت

هزینه تراکنش صفر

باتوجه به اینکه MyEtherWallet واقعا یک کیف پول نیست و تنها رابطی میان شبکه اتریوم و کامیپوتر شخصی شماست، انجام تراکنش در آن کاملا رایگان می‌باشد.

ارائه نسخه موبایل و دسکتاپ

برای استفاده از مای اتر والت به عنوان یک والت ارز دیجیتال، دستگاه مورد استفاده مهم نیست. در هر صورت با دارا بودن اینترنتی پر سرعت شما می‌توانید از رابط کاربری ساده آن برای خرید و فروش و ذخیره رمزارزها استفاده کنید. کیف پول مای اتر والت هم برای گوشی‌هایی با سیستم IOS و اندروید و هم دسکتاپ با سیستم عامل لینوکس، مک و ویندوز سازگار است.

دانلود کیف پول myetherwallet برای اندروید

دانلود کیف پول myetherwallet برای IOS

امنیت بالا

تیم توسعه دهنده این کیف پول روی نکات امنیتی آن تاکید ویژه‌ای داشته‌اند. همچنین کیف پول مای اتر ولت دارای یک لایه محافظتی دوم برای محافظت از اموال و اطلاعات محرمانه کاربران است. درواقع اطلاعات و دارایی‌های شما به صورت آفلاین در این کیف پول ذخیره می‌شود.

مزایا و معایب کیف پول اتر

در زیر به برخی از مزایای کیف پول مای اتر والت اشاره می‌کنیم:

  • امکان ایجاد توکن‌های اختصاصی مبتنی بر شبکه ERC-20
  • سازگاری با انواع سیستم عامل‌ها
  • امنیت بالا
  • عدم ذخیره سازی اطلاعات محرمانه کاربر در سرورهای خود
  • قابل استفاده در کنار دیگر ولت‌های سخت افزاری نظیر Ledger Nano S و ..
  • امکان دسترسی به دیگر والت‌های نرم افزاری نظیر Metamask و DigitalBitBox
  • قابلیت مدیریت همزمان اتر و توکن‌‎های ERC-20
  • تعیین هزینه در یک تراکنش و محدود قیمت گس

علاوه بر مزایای گفته شده در بالا، کیف پول مای اتر والت همانند سایر والت‌ها دارای نکات منفی نیز است که در زیر به آن‌ اشاره خواهیم کرد:

  • نداشتن امکان تایید دو مرحله‌ای
  • نداشتن خدمات پشتیبانی
  • پیچیدگی بیشتر نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری
  • عدم پشتیبانی از توکن‌های غیر اتریومی
  • کاربری پیچیده برای تازه کارها و سخت بودن نصب

عملکرد کیف پول مای اتر والت

کیف پول MyEtherWallet در نرم افزار MEW به صورت آنلاین ساخته می‌شود. اما به تنهایی یک کیف پول آنلاین نیست. کیف پول مای اتر والت به کاربران این امکان را می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خود را در یک والت سخت افزاری به صورت آفلاین ذخیره کنند. پس از ساخت حساب در کیف پول اتر، تمامی اطلاعات حساب و کیف پول نظیر کلید خصوصی، به جای ذخیره شدن در سرورهای MEW، روی کامیپوتر شخصی کاربران ذخیره می‌شود.

این بدین معناست که کاربران برخلاف سایر کیف پول‌های گرم و آنلاین، امکان کنترل تمام و کمال روی والت و ارزهایشان را دارند. سرورهای این شرکت در قبال امنیت دارایی‌های کاربران هیچ مسئولیتی ندارند و وظیفه نگهداری از کلید خصوصی از لحظه ساخته شدن آن برعهده سازنده کیف پول می‌باشد.

نحوه کارکرد کیف پول مای اتر والت

آموزش ساخت کیف پول مای اتر والت

MEW برای ساخت کیف پول اتریوم ولت جدید سه روش برای کاربران ارائه نموده است. اولین گزینه ایمن استفاده از MEWconnect اپلیکیشین تلفن هوشمند است. این روش به دلیل آسانی دسترسی هکرهای به دو روش دیگر، ایمن‌ترین و بهترین روش معرفی می‌شود. در ادامه به آموزش ساخت کیف پول اتریوم ولت با روش‌های مختلف آن خواهیم پرداخت:

ساخت کیف پول مای اتر والت با روش MEWconect

برای ساخت کیف پول مای اتر والت با اپلیکیشن MEWconect، در ابتدا باید برنامه آن را از Google Play Store برای اندروید و یا App Store برای ios دانلود و باز کنید. سپس گزینه Create New Wallet بزنید.

ساخت کیف پول مای اتر والت با روش MEWconect

در این مرحله رمز عبوری قوی انتخاب نمایید و سپس در مرحله بعدی مجددا آن را وارد کنید. بعد از آن روی گزینه Start Using MEWconnect بزنید. حال یک کیف پول MEWconnect با آدرس جدید باز شده که دارای کدی منحصربفرد است. برای عدم گم کردن کلمات Seed خود بهتر است یک بکاپ برای کیف پول MEWconnect مای اتر والت خود بسازید. بدین منظور گزینه بکاپ را انتخاب و روی Start بزنید و کلمات Seed را وارد نمایید.

ساخت کیف پول با روش Keystore File

برای ساخت کیف پول با روش Keystore File ابتدا وارد سایت myetherwallet.com شوید. توجه کنید حتما ابتدای لینک https نوشته شده باشد. سپس گزینه Create New Wallet را انتخاب نمایید.

ساخت کیف پول با روش Keystore File

در این مرحله پسورد انتخابی شما در قالب فایلی تحت عنوان KeyStore با فرمت UTC/JSON، در دسترس شما قرار می‌گیرد. شما باید این فایل را دانلود و در مکانی امن نگهداری کنید. سپس گزینه I understand, Continue انتخاب کنید.

مراحل ساخت کیف پول با روش Keystore File

توجه کنید کلید خصوصی شما باید حتما در جایی مطمئن ذخیره شود که هیچکس به جز خودتان امکان دسترسی به آن را نداشته باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود که این کلید را روی برگه‌ای پرینت کنید تا امکان استفاده از QR علاوه‌بر کد کلید را برای دسترسی به کیف پول خود داشته باشید.

 save ساخت کیف پول با روش Keystore File
برای مشاهده آدرس‌های عمومی کیف پولتان می‌توانید گزینه Save Your Address را انتخاب کنید. در گام بعدی باید مشخص نمایید که از چه راهی قصد دارید به کیف پول مای اتر والت دسترسی پیدا کنید.

تعیین نحوه دسترسی به کیف پول MyEtherWallet

دسترسی به کیف پول مای اتر والت از طریق موارد زیر امکان پذیر است:

  •  KeyStore: در این روش با فایل رمز عبور دانلود شده در مرحله قبل، امکان دسترسی به کیف پول را دارید. بدین منظور باید گزینه KeyStore را انتخاب کنید و پوشه فایل دانلود شده را انتخاب نمایید.
  • MEWconnect: در این روش باید اپلیکیشن موبایلی کیف پول MEW را که در بالا گفته شد نصب نمایید.
  •  Hardware: به‌منظور دسترسی به کیف پول‌های سخت افزاری نظیر لجر، می‌توانید این گزینه را انتخاب کنید.
  •  MetaMask: از این بخش برای دسترسی از طریق مرورگر کروم استفاده می‌شود.
  •  Software: برای دسترسی بوسیله کلید خصوصی به نرم افزار مای اتر والت از این بخش استفاده کنید.

صفحه کیف پول MyEtherWallet

پس از انتخاب روش دسترسی به کیف پول، به صفحه اصلی کیف پول کیف پول مای اتر والت وارد خواهید شد. در این صفحه امکان سرچ و مشاهده اطلاعات توکن‌های ERC20 را دارید. درصورتی که قصد واریز به این کیف پول را دارید باید از کلیدهای عمومی دریافت شده از مراحل قبل استفاده نمایید. برای انتقال از کیف پول نیز باید گزینه send را انتخاب کنید.

انتقال اعتبار در کیف پول مای اتر والت MyEtherWallet

همانطور که در تصویر بالا نمایش داده شده است، ابتدا باید در بخش to، آدرس مقصد را وارد کنید. بعد از آن مقداری که تصمیم به انتقال آن را دارید و همچنین ارز دیجیتال مدنظرتان را انتخاب کنید. در بخش Gas Limit نیز می‌توانید کارمزد تراکنش را تعیین کنید و در انتها گزینه Generate Transactionرا برای انجام تراکنش برگزینید.

ساخت کیف پول با عبارت Mnemonic Phrase

برای استفاده از عبارت Mnemonic Phrase برای ساخت کیف پول مای اتر والت، در ابتدا باید به سایت رسمی این کیف پول با آدرس www.myetherwallet.com مراجعه کنید. در صفحه اول این سایت،روی گزینه Create Wallet with Mnemonic Phrase کلیک کنید. در بخش بعدی برای تامین امنیت باید یک عبارت ۱۲ یا ۱۴ کلمه‌ای را وارد نمایید. با انتخاب فلشی که در صفحه نمایش داده شده است، می‌توانید گزینه 24 کلمه‌ای را انتخاب نمایید.
ساخت کیف پول با عبارت Mnemonic Phrase
شما در این قسمت می‌توانید برای افزایش امنیت کیف پول خود، از یک کلمه اضافی استفاده کنید. انتخاب این گزینه اگرچه باعث بالا رفتن امنیت عبارت انتخابی شما می‌گردد، اما دسترسی شما را به سایر والت‌ها کمی محدود می‌کند.

چراکه سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال احتمال دارد اجازه این کلمه اضافی را نمی‌دهد. و در این حالت کلید خصوصی شما در آن کف پول امکان استفاده نخواهد داشت. اما در صورت انتخاب کلمه اضافی آن را در جایی مطمئن یادداشت نمایید چراکه به هیچ وجه امکان بازیابی ندارد.

در مرحله آخر از ساخت کیف پول مای اتر ولت می‌بایست در آزمونی شرکت کنید. طراحی این آزمون باتوجه به ترتیب کلمات پشتیبان بوده و بعد از گذراندن موفقیت آمیز آن، امکان دسترسی به کیف پول خود را خواهید داشت. لازم به ذکر است به هیچ عنوان کلیدهای خصوصی و رمزعبورتان را نباید گم کنید.

آیا کیف پول مای اتر والت گزینه مناسبی برای ذخیره ارز دیجیتال است؟

کیف پول مای اتر والت، برای کاربرانی که برای هر توکن ERC-20 نیاز به کیف پول دارند، نقطه شروع عالی است. درواقع این کیف پول برای کاربران با کنترل کامل کلید خصوصی احساس امنیت کرده و تمایلی به اعتماد به صرافی‌های ارز دیجیتال ندارند، گزینه مناسبی می‌باشد.

کارمزد معاملات در کیف پول myetherwallet چقدر است؟

کیف پول مای اتر والت به صورت اختصاصی به‌منظور دسترسی به بلاکچین اتریوم ایجاد شده و از دیگر ارزها پشتیبانی نمی‌کند. از این رو کارمزد تمامی خدمات و معاملات در آن صفر است. از طرفی این کیف پول منبع باز بوده و استفاده از آن رایگان می‌باشد و تنها کارمزد دریافتی مختص ماینرهای اتریوم خواهد بود.

رابط کاربری MEW چگونه است؟

کیف پول مای اتر والت دارای رابط کاربری بصری (UI) بسیار کاربر پسند و مفیدی است. همچنین طراحی این کیف پول بگونه‌ای است که امکان انتقال از یک گزینه به گزینه دیگر به آسانی فراهم شده است. این رابط ازERC20 و اتریوم پشتیبانی می‌کند.

14ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX نوعی بازار همتا به همتا است که در آن کاربر بدون نیاز به واسطه امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. انواع صرافی غیر متمرکز ایرانی و خارجی واسطه‌های سنتی نظیر کارگزاران، بانک‌ها و دیگر موسسات را با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برای تسهیل تبادل دارایی‌ها جایگزین می‌کنند. صرافی‌ها […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید