دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال گرین و آموزش نحوه استخراج Grin

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال گرین Grin

ارز دیجیتال گرین (GRIN) یکی از ارزهای رایج در بازار کریپتوکارنسی است. ارز گرین بر محور مقیاس‌پذیری، تعویض‌پذیری و حریم خصوصی تمرکز دارد. باتوجه به اینکه اکثر سرمایه‌گذاران به دنبال ارز دیجیتالی با آینده روشن هستند، این رمز ارز توانسته شهرت بسیاری کسب کند. همچنین این رمزارز دارای شباهت‌های بسیاری از نظر ساختار با ارز دیجیتال بیت کوین است. از این‌رو توجه علاقه‌مندان بیت کوین را به خود جلب کرده است.

ارز grin در بستر میمبل ویمبل پیاده‌سازی شده است. هدف ارز دیجیتال گرین شفافیت و حذف واسطه‌گری در بازارهای مالی است که اغلب پروژه‌های ارز دیجیتال نیز آن را ادعا نموده‌اند.

در ابتدای کار استخراج ارز گرین، کد پروژه به صورت منبع باز در دسترس عموم قرار گرفت و به فردی که توانست بلاک جنسیس یا اولین بلاک در زنجیره را استخراج نماید، 60 توکن گرین به عنوان پاداش اهدا شد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با ارز دیجیتال گرین بیشتر آشنا خواهید شد.

ارز دیجیتال گرین GRIN چیست؟

ارز grin، توکن اختصاصی پروژه گرین می‌باشد که ایده ارز دیجیتال گرین در انجمن توسعه‌ی بیت کوین، به منظور ارتقای شبکه بلاکچین و قدرتمندتر کردن بیت کوین مطرح شد. این ارز دیجیتال با قابلیت ایمن‌سازی حریم خصوصی در بستر میمبل ویمبل پیاده‌سازی شده و هدف آن همانند اکثر پروژه‌های رمزارزی، حذف واسطه‌گری در تراکنش‌های مالی است. این ارز بین طرفداران ارز دیجیتال بیت کوین، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است.

ارز دیجیتال گرین در واقع یک ارز بر محور حریم خصوصی است که تراکنش‌ها در آن دارای مقدار نیستند. از طرفی پروتکل میمبل ویمبل (Mimble Wimble)، بدون صدمه به اعتبارسنجی داده‌های تازه، امکان حذف داده‌های قدیمی را فراهم نموده است. این ارز نسبت به سایر ارز دیجیتال حریم خصوصی محور، فضای ذخیره‌سازی کمتری دارد. همچنین به طور متن باز توسعه یافته و به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نیست.

ارز دیجیتال گرین براساس الگوریتم اجماع اثبات کار فعالیت دارد و از این جهت می‌توان امکان استخراج ارز گرین را درنظر گرفت. علاوه‌بر خرید و فروش ارز دیجیتال گرین که نیاز به کیف پول ارز دیجیتال خوب دارد، برای استخراج ارز گرین نیز دو روش برای کاربران وجود دارد:

  • استفاده از ASIC ماینرها
  • کارت‌های گرافیکی GPU

استخراج ارز گرین

در دو سال ابتدایی توسعه ارز دیجیتال گرین، استخراج ارز گرین از هر دو روش گفته شده در بالا ممکن بود. اما درحال حاضر به سبب توزیع منصفانه‌تر کیون‌ها و حفظ تمرکززدایی، تنها از روش اسیک‌ها امکان استخراج ارز گرین وجود دارد.

نکته دیگر درباره استخراج ارز گرین این است که تولید بلاک جدید در این شبکه، تقرببا یک دقیقه زمان می‌برد. از طرفی استخراج کنندگان ارز دیجیتال گرین می‌توانند در ازای هر بلاک حدود 60 گرین به عنوان پاداش دریافت کنند. از این‌رو کاربران در این پروژه در هر ثانیه می‌توانند یک گرین آزاد کنند. این روند بدون تغییر دائما در حال ادامه است.

هدف و کاربرد پروژه ارز گرین

ارز دیجیتال گرین نوعی دارایی دیجیتالی با محوریت حریم خصوصی می‌باشد. تراکنش‌ها در پلتفرم ارز گرین، بدون داشتن مقدار مشخص و آدرسی در شبکه آن وجود دارند. هدف پروژه ارز دیجیتال گرین از بکارگیری پروتکل میمبل ویمبل در ساختار این رمز ارز این بوده که بدون آسیب به اعتبارسنجی داده‌های جدید، اطلاعات قدیمی بلاکچین حذف گردند. بدین ترتیب فضای ذخیره‌سازی ارز grin نسبت به دیگر رمز ارزها کمتر است.

در حالت کلی توسعه دهندگان ارز دیجیتال گرین، در تلاش هستند تا در بهبود کارکرد این رمز ارز روش‌های متفاوتی در مقایسه با دیگر آلت کوین‌ ها در پیش گیرند.

علیرغم انتشار وایت پیپر بیت کوین، توسط ساتوشی ناکاموتو خالق این رمز ارز و اعلام ارائه سیستم مالی همتا به همتا، تاکنون هیچ ارز دیجیتالی نتوانسته هر چهار ویژگی اصلی یک واحد پولی را داشته باشد. این ویژگی‌ها شامل مقیاس‌پذیری خوب، قبات قیمت، غیرمتمرکز بودن و حریم خصوصی هستند که هدف اصلی ارز دیجیتال گرین رسیدن به این چهار ویژگی است و در این مسیر خوشبختانه رشد خوبی نیز داشته است.

میبل ویمبل چیست؟

mimblewimble پروتکل بلاکچینی است که در سال 2016 توسط فردی با نام مستعار تام الویس جدوسور معرفی شد. این ایده که طرفداران حریم خصوصی را به خود جذب کرده بود، پس از چند ماه توسط آدام پولسترا، بازبینی و دستخوش تغییر شد. میمبل ویمبل پروتکلی با هدف تغییر در نحوه تراکنش‌ها در بیت کوین و کاهش تراکنش‌های سایر بلاکچین‌ها است. میبل ویمبل و grin بر روی مسئله مقیاس پذیری و حریم خصوصی در شبکه بلاکچین تمرکز ویژه‌ای دارند. به تبع حریم خصوصی، قابلیت تعویض‌پذیری را نیز می‌توان بدست آورد.

ویژگی‌های ارز دیجیتال گرین

ارز دیجیتال گرین به سبب قدرتمندتر کردن بیت کوین و ارتقای شبکه بلاکچین، در میان طرفداران بیت کوین محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. از دیگر دلایل محبوبیت و ویژگی‌های ارز دیجیتال گرین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جامعه محور

ارز دیجیتال گرین درسرتاسر دنیا بواسطه توسعه دهندگانی در حال توسعه است و توسط هیچ سازمان و نهادی کنترل نمی‌شود. در این شبکه تلاش شده تا توزیع عادلانه‌ای برای سکه بین تمام کاربران انجام شود. این ارز دیجیتال همانند بیت کوین که توسط آقای ساتوشی عرضه شد، هویت ناشناسی در پشت پرده دارد.

مقیاس‌پذیری

میمبل ویمبل با امکان حذف برخی داده‌ها در بلاکچین بواسطه ترفندهای رمزنگاری، از حجیم شدن بلاکچین ارز دیجیتال گرین جلوگیری می‌کند. افزایش مقیاس‌پذیری در شبکه بلاکچین موجب افزایش کاربرد آن در دنیا خواهد شد. برای نمونه شبکه بیت کوین دارای مقیاس‌پذیری پایینی است. درمقابل ارز grin دارای مقیاس‌پذیری بالایی است.

ناشناس بودن

تراکنش‌های ارز grin، مقدار و آدرسی ندارند و دارای قابلیت ادغام هستند. این برخلاف شبکه بیت کوین است که در آن هیچ آدرس و تراکنشی پنهان نیست. این می‌تواند از نظر برخی عیب و از نظر برخی دیگر مزیت باشد. ارز دیجیتال گرین دارای حریم خصوصی است و این مسئله جهت از بین بردن سلطه دولت‌ها به عنوان یک حسن شناخته می‌شود.

این سه ویژگی گرین را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم متمایز می‌کند. علاوه‌بر موارد بالا، ارز دیجیتال گرین ویژگی‌های دیگری نظیر موارد زیر نیز دارد:

  • عدم برگزاری ICO
  • نداشتن ایردراپ
  • غیرمتمرکز
  • اولین پروژه موفق در اجرای پروتکل میمبل ویمبل
  • نداشتن کوین‌های از قبل استخراج شده

خرید ارز گرین

طبق ادعای توسعه‌دهندگان هدف رمزارز گرین، تبدیل آن به روش پرداخت دیجیتالی است. این رمز ارز در بازار ارزهای دیجیتال، با نشان اختصاصی GRIN شناخته و خرید و فروش می‌شود. برای خرید ارز دیجیتال گرین GRIN با توجه به جدیدبودن آن، باید به سراغ لیست صرافی‌های معتبری که این رمز ارز را پشتیبانی می‌کنند، رفت. لازم به ذکر است، باید به این نکته توجه کرد که صرافی مورد نظر نباید با کاربران ایرانی مشکل داشته باشد.

همچنین استخراج ارز گرین، برخلاف بیت کوین محدودیت ندارد و زمان استخراج هر بلاک از آن تقریبا یک دقیقه است.

آینده ارز دیجیتال گرین چه خواهد شد؟

رمز ارز گرین به عنوان دارایی دیجیتال با هدف خاص است و علاقه‌مندان خود را دارد. این ارز دیجیتال در سال 2020 به دلیل کنترل استخراج شبکه توسط یک استخر، دچارحمله 51% شد. اما می‌توان گفت با بزرگتر شدن تعداد نودهای استخراج‌کننده و شبکه رمزارزی، دارایی شما امنیت بیشتری خواهد داشت. پس از سال 2020، ارز دیحیتال گرین مجددا احیا شد. بازار ارز گرین اگرچه دچار فشار فروش و دست و پا زدن در محدوده قیمتی است، اما می‌توان به آینده آن خوش‌بین بود.

شما می‌توانید پس از تحقیقات خود و با پیگیری نوسانات بازار، با خرید و فروش ارز دیجیتال گرین کسب درآمد نمایید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال گرین کدام است؟

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال گرین کیف پول مخصوص (Green Wallet) را برای نگهداری این ارز توسعه داده است. علاوه بر گرین والت، کیف پول کیف پول‌ گرین پلاس پلاس (++Grin) و ولت رمز ارزی Niffer نیز برای ذخیره ارز grin پیشنهاد می‌شود. دقت کنید که والت‌های چند ارزی محبوب نظیر کیف پول تراست والت و اتمیک والت امکان پشتیبانی از این رمز ارز را ندارند.

11ام - فروردین ماه - 1403

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX نوعی بازار همتا به همتا است که در آن کاربر بدون نیاز به واسطه امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. انواع صرافی غیر متمرکز ایرانی و خارجی واسطه‌های سنتی نظیر کارگزاران، بانک‌ها و دیگر موسسات را با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برای تسهیل تبادل دارایی‌ها جایگزین می‌کنند. صرافی‌ها […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید