دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال چیلیز اولین ارز ورزشی در جهان

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال چیلیز

ارز دیجیتال چیلیز با نماد اختصاری CHZ یک ارز دیجیتال است که کاربرد آن در توکن‌سازی برای سرگرمی‌ای ورزشی می‌باشد. در واقع ارز دیجیتال chz قدرت خاصی به پلتفرم Socios.com می‌بخشد و تیم‌های ورزشی محبوب برای جذب طرفداران خود این رمز ارز را بوجود آورده‌اند. این اولین بار در جهان است که برای جذب طرفداران تیم‌های ورزشی به آن‌ها جوایزی اعطا می‌گردد. این رمز ارز به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد تا با تیم ورزشی مورد علاقه خود تجریبات منحصربفردی را داشته باشند. ارز chz بر بستر مبتنی بر اتریوم و دو استاندارد ERC-20 و BEP-20 ایجاد شده است.

این رمز ارز برای پلتفرم‌های Chiliz.com و Socios.com یک ارز دیجیتال اختصاصی است. باتوجه به سیاست‌های توکن سوزی چیلیز و استقبال تیم‌های ورزشی بزرگ، آینده ارز چیلیز مثبت ارزیابی شده است.

در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به معرفی کامل ارز دیجیتال چیلیز به همراه پیش بینی قیمتی، تحلیل ارز چیلیز، اخبار جدید چیلیز و آینده ارز دیجیتال چیلیز خواهیم پرداخت.

ارز چیلیز چیست؟

شاید بسیاری از افراد با ارز دیجیتال چیلیز آشنایی نداشته باشند و به این پرسش برخورده باشند که ارز chz چیست؟ ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz) با نماد اختصاری CHZ یکی دیگر از انواع ارز دیجیتال در دسته NFT است. این رمز ارز با هدف تقویت سطح تعامل با طرفداران و بوجود آوردن روش‌های جدید کسب درآمد برای تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی طراحی شده و در اواخر سال 2018 به بازار ارز دیجیتال عرضه گردید. Chiliz.net اولین صرافی در جهان است که رمز ارز را به عنوان وسیله‌ای برای کسب درآمد در دنیای ورزش درنظر گرفت.

پیش از عرضه ارز دیجیتال چیلیز، هواداران تیم‌های ورزشی با خرید کالا یا تماشای بازی‌ها امکان ارتباط با تیم مورد علاقه خود و کمک به آن‌ها را داشتند. ارز دیجیتال چیلیز امکان حضور فعال طرفداران را در موارد اجرایی تیم مورد علاقه‌شان را فراهم می‌کند تا بتوانند در فرآیندهای مهم تصمیم‌گیری‌های باشگاه تاثیر منحصربفردی داشته باشند. همچنین ارز CHZ به نمایندگی‌های ورزشی امکان کسب درآمد از هوادارانشان را در ازای تجربیات منحصربفرد می‌دهد. ارز Chiliz به عنوان مرجعی جهت صدور توکن هواداری تیم‌های گوناگون ورزشی معرفی می‌شود.

تاریخچه ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz)

نام اختصاری این ارز CHZ است. ارز دیجیتال چیلیز در بلاکچین اتریوم بوجود آمده است و به عنوان رمز ارز رسمی پلتفرم Socios.com معرفی می‌شود. سازندگان ارز دیجیتال چیلیز تصمیم گرفتند تا با کم رنگ کردن حالت تهاجمی و تدافعی بین هواداران تیم‌های گوناگون ورزشی به ویژه ورزش فوتبال، میان باشگاه‌های گوناگون و طرفداران تعصبی آن‌ها یکپارچگی و نزدیکی ایجاد کنند. در سال 2012 ارز دیجیتال چیلیز (Chiliz) ایجاد شد و هدف از پیدایش آن کمک به طرفداران تیم‌های ورزشی بود. هواداران می‌تواند با خرید این سکه‌ها به صورت مستقیم در باشگاه محبوب خود حق رای داشته باشند. بدین واسطه میلیون‌ها نفر مردم به اعضای فعال این باشگاه تبدیل شده و این ایده بسیار خارق العاده بود.

معرفی پلتفرم Socios سوسیوس

فعالیت کمپانی Chiliz در حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد. در سال 2010 میلادی ایده‌های اولیه شرکت ایجاد و در 2018 اجرایی گردید. مدیر و مالک اصلی شرکت و بنیانگذار سوسیوس، آقای الکساندر دریفوس می‌باشد. سوسیوس بزرگترین سامانه تعاملی هواداران ورزشی است که به طرفداران خود پاداش اعطا می‌کند. پلتفرم سوسیوس با استفاده از تکنولوژی بلاکچین بوجود آمده است تا بستری جهت استفاده از ارز دیجیتال چیلیز باشد. باشگاه‌های معروف و پرآوازه در جهان درحال همکاری با این پلتفرم هستند. بعد از امضای قرارداد باشگاه یوونتوس و بارسلونا، قدرت این پلتفرم بیشتر شد.

نحوه عملکرد ارز چیلیز CHZ

ارز دیجیتال چیلیز توکن شکل گرفته روی شبکه اتریوم است. هدف ارز CHZ بهبود روابط میان طرفداران و تیم‌های ورزشی بود. به کمک ارز دیجیتال چیلیز هواداران امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌های باشگاه را براساس تصمیم باشگاه دارند و با خرید توکن باشگاه نیز می‌توانند از تیم مورد علاقه‌ خود حمایت نمایند. فعالیت ارز دیجیتال چیلیز بوسیله پلتفرم سوسیوس Socios.com انجام می‌گیرد. تجربه کاربری در این سایت بسیار لذت‌بخش است و شناسایی کاربر نیز به خوبی انجام می‌شود. همچنین کاربر امکان غیرفعال کردن حساب، بازگردانی مجدد و ذخیره تنظیمات شخصی‌سازی را خواهد داشت.

همانطور که گفته شد هواداران در این پلتفرم امکان نظردهی و مشارکت در تصمیم‌گیری‌های باشگاه ورزشی مدنظرشان را خواهند داشت. این تصمیم‌گیری‌ها شامل رای، حدس و تصمیم درباره طراحی لوگوی باشگاه، لباس ورزشکاران، آهنگ پیروزی، مکان و بازه زمانی بازی‌ها، انتخاب بهترین بازیکن و .. می‌شود. با افزایش تعامل کاربران با سیستم، احتمال سوددهی نیز افزایش میابد. از طرفی جایزه‌ها و برنامه‌های خاصی همانند فروش انحصاری و حدس بازی‌های بعدی نیز درنظر گرفته شده است. در زیر به برخی از باشگاه‌های معروفی که در این سیستم فعالند اشاره می‌کنیم:

  • یوونتوس
  • بارسلونا
  • بارسا
  • پاری سن ژرمن
  • وستهام
  • آ اس رم
  • اتلتیکو مادرید
  • گالاتاسرای

روش ساخت توکن های جدید چیلیز

در سال 2018 توکن چیلیز بوسیله پلتفرم Chiliz بدون رویداد عرضه عمومی ایجاد شد. سرمایه مورد نظر این توکن جهت حضور در بازار کریپتوکارنسی از منبعی خصوصی تامین می‌شود. در مجموع می‌توان گفت حدود 8,888,888,888 توکن چیلیز برای عرضه وجود داشته که از این میان 6,137,378,353 توکن در گردش می‌باشند.

برخلاف ارزهایی نظیر ارز دیجیتال بیت کوین، ارز دیجیتال دوج کوین و … که از مکانیزم اجماع اثبات کار پیروی می‌کنند، ارز دیجیتال چیلیز براساس مکانیزم اجماع اثبات اعتبار (PoA) بوجود آمده است و نمی‌توان آن را استخراج نمود. توکن‌های CHZ از پیش بوجود آمده‌اند و بعد از در گردش قرار گرفتن همه آن‌ها، توکن جدید بوجود نخواهد آمد. ارز دیجیتال چیلیز مبتنی بر استانداردهای BEP-20 و ERC-20 می‌باشد. امکان خرید ارز دیجیتال چیلیز از طریق صرافی Chiliz.net و دیگر صرافی‌ها وجود دارد.

ویژگی های مهم Chiliz

پروژه ارز دیجیتال چیلیز اولین پروژه در نوع خود می‌باشد که معرفی کننده پلتفرم مشارکت طرفداران و پاداش‌های مقیاس‌پذیر است. برخلاف دیگر برنامه‌های معمولی مبتنی بر طرفداران، این پروژه با هدف تبدیل هواداران منفعل به هواداران فعال بواسطه تعامل مستقیم ایجاد شد. از دیگر ویژگی‌هایی که ارز دیجیتال چیلیز را منحصربفرد می‌کند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حق رأی انحصاری
  • توکن‌های هواداری
  • ادغام NFT

آینده ارز چیلیز براساس استراتژی تجارت تعریف شده برطبق توکن‌های هواداری روشن می‌باشد. رمز ارزها و NFTها امکان استفاده به طرق مختلف را دارند؛ اما ارز دیجیتال چیلیز را می‌توان به عنوان یک فناوری توانمند به‌منظور کسب و کار اصلی خود (ایجاد اجتماعات هواداری) بکار گرفت.

تاریخچه قیمت ارز چیلیز

براساس اخبار جدید چیلیز، قیمت ارز از زمان پیدایش خود با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود. این توکن در سال 2019 روند کاهشی داشت و از 0.017 دلار به محدوده 0.007 دلار رسید. در سال 2020 با مشارکت‌های مهم بنیاد چیلیز با باشگاه‌های مطرح و مهم ورزشی قیمت این توکن اوج جدیدی را تجربه کرد و در ماه مارس این سال به 0.0123 دلار رسید. چیلیز تا یایان سال 2020 چند حرکت صعودی و ریزشی را تجربه کرد و در نهایت قیمت آن در پایان همان سال به 0.022 دلار رسید.

سال 2021 سالی سودآور برای این توکن محسوب می‌شود. زیرا قیمت این رمز ارز در یک جهش عالی در 13 مارچ به 0.89 دلار رسید و اوج قیمت خود را ثبت کرد. در تحلیل ارز چیلیز، آینده ارز چیلیز و روندهای حرکتی قیمت این رمز ارز می‌توان گفت که هرچند رشد قیمتی آن ناشی از رونق کلی بازار است؛ اما باید به افزایش تقاضا جهت خدمات ورزشی نیز توجه کرد. از طرفی به دلیل توکن سوزی چیلیز می‌توان به رشد قیمتی آن امیدوار بود.

آینده ارز چیلیز و تحلیل ارز چیلیز

مهم‌ترین نکته‌ای که درباره آینده ارز دیجیتال چیلیز وجود دارد، بالا بودن ظرفیت اقتصادی ورزش و فوتبال می‌باشد. گردش مالی که در دنیای فوتبال رخ می‌دهد، خارج از حد تصور می‌باشد و فوتبال امروز کاملاً فراتر از یک ورزش به شمار می‌رود. این گردش مالی بالا، فرصت بسیار خوبی را برای توسعه پلتفرم ارز دیجیتال چیلیز در اختیار بنیاد توسعه‌دهنده آن قرار می‌دهد. پروژه چیلیز بی‌شک به دلیل جذابیت حوزه، تمرکز آن بسیار مستعد رشد و پیشرفت است. از همین رو است که بسیاری از افراد، آینده ارز چیلیز را براساس مزایایی که دارد و حوزه‌‌ی متمرکز آن امیدوارکننده می‌دانند.

پلتفرم کوین پرایس فورکست (coinpriceforecast) قیمت چیلیز را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ به قیمت ۰.۵۵دلار پیش بینی کرده است. این پلتفرم همچنین اقدام به پیش‌بینی قیمت چیلیز در طی سال‌های آینده نیز نموده است. با توجه به این داده‌ها، ارز چیلیز در سال ۲۰۲۳ حدود ۴۴ درصد رشد خواهد داشت و آن سال را با ۰.۵۵ دلار آغاز خواهد کرد. همچنین براساس پیش‌بینی‌های این سایت، پرونده ارز دیجیتال چیلیز در پایان 2023 با قیمتی حدود 0.58 دلار بسته خواهد شد. به همین ترتیب رشد چیلیز در سال‌های بعدی همچنان ادامه داشته و متوقف نخواهد شد و این احتمال وجود دارد که سال ۲۰۲۸ را با قیمت ۰۰.۷۲ دلار آغاز و با ۰.۷۶ دلار به پایان برساند.

چگونه با خرید چیلیز CHZ کسب درآمد می‌شود؟

ارز دیجیتال چیلیز دارای یک تیم در حال رشد است که بیشتر از 80 متخصص با ملیت‌های متنوع در آن عضو هستند. تیم‌های ورزشی الکترونیکی، باشگاه‌ها، سازمان‌های ورزشی و مسابقات در پیدایش و توسعه این سیستم کمک شایانی کرده‌اند. چیلیز هم به نوبه خود به این نهادها فرصت رشد و جذب هواداران بیشتری می‌دهد. به علاوه درصدی از درآمد این سیستم به این نهادها پرداخت می‌شود که از طریق کاربرانی که در آن فعالیت می‌کنند به دست می‌آید.

نحوه خرید و نگهداری ارز دیجیتال چیلیز چگونه است؟

توکن چیلیز توسط بسیاری از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال امکان خریداری دارد. صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج یکی از بهترین صرافی‌های آنلاین در ایران است که با برخورداری از سامانه معاملاتی یکپارچه مبتنی بر بلاکچین یکی از مطمئن‌ترین صرافی‌های داخلی در جهت تامین امنیت دارایی سرمایه گذاران می‌باشد.

29ام - فروردین ماه - 1403

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس با نماد اختصاری SAND نوعی ارز دیجیتال بدون بلاکچین اختصاصی می‌باشد که بر مبنای استاندارد ERC-20 روی بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است. کاربران از تجارب بازی‌هایشان در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا بتوانند با استفاده از ارز دیجیتال sand به عنوان دنیایی مجازی، روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید