دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال سندباکس

ارز دیجیتال سندباکس با نماد اختصاری SAND نوعی ارز دیجیتال بدون بلاکچین اختصاصی می‌باشد که بر مبنای استاندارد ERC-20 روی بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است. کاربران از تجارب بازی‌هایشان در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا بتوانند با استفاده از ارز دیجیتال sand به عنوان دنیایی مجازی، روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند و بواسطه آن کسب درامد داشته باشند. در اواخر سال 2021، زمانی که فیسبوک نام خود را به متا عوض کرد، پروژه‌ها و بازی‌های متاورسی هیاهوی بیشتری پیدا کردند.

سندباکس نیز به عنوان یکی از این بازی‌ها به کاربران امکان مشارکت در ایجاد آیتم‌ها و خود بازی را می‌دهد. بازیکنان این بازی می‌توانند با استفاده از ابزارهای رایگان طراحی دارایی و بازی‌ها را ایجاد کرده و آن‌ها را در بازار سندباکس بفروش برسانند.

ارز دیجیتال سندباکس با استفاده از قابلیت‌های توکن‌های غیر مثلی NFT و سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO)، با ایجاد بستری غیرمتمرکز تواسنته محیطی برای کسب درآمد گیمرها بوجود آورد. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بیشتر به ارز دیجیتال سندباکس، خرید سندباکس، اینده ارز sand و … می‌پردازیم.

مفهوم اصطلاح سندباکس چیست؟

در کشورهای خارجی به مکانی شنی که برای بازی کودکان درنظر گرفته می‌شود، سندباکس (SANDBOX) گفته می‌شود. در دهه اخیر اما از این واژه در تجارت و تکنولوژی استفاده زیادی شده است. سندباکس به معنای محیطی امن و بسته برای اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری تحت وب می‌باشد. در این محیط به سیستم توسعه دهنده و برنامه‌نویس هیچ آسیبی رسانده نمی‌شود؛ علاوه‌بر این اجرای برنامه از پیش نوشته شده نیز تاثیری روی سایر برنامه‌های درحال اجرا نخواهد داشت.

امنیت اطلاعات SANDBOX مکانی است که کدهای دستوری یا برنامه‌های  مشکوک به بدافزار پیش از عرضه عمومی، تست می‌گردند تا به سیستم آسیبی نرسانند. در حوزه مالی مدل‌های جدید کسب و کار بررسی می‌گردد؛ در واقع تست فروش خدمات و محصولات در مدل‌های تجاری پیش از بازار واقعی توسط سندباکس انجام می‌گیرد تا در هزینه و زمان صرفه جویی شود.

بنیانگذاران ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

در سال 2011 برای اولین بار ایده ایجاد پیوند میان صنعت گیمینگ و بازار ارزهای دیجیتال بوجود آمد. شرکت Pixowl توسط سباستین بروگت و آرتور مادرید با همکاری با همدیگر راه‌اندازی گردید. این افراد فارغ‌التحصیل رشته‌های سیستم‌ها رایانه‌ای و اقتصاد بودند و بعد از راه‌اندازی شرکت، در پروژه‌های گوناگونی در صنعت گیمینگ باهم فعالیت داشتند. پلتفرم سندباکس نتیجه همکاری این دو نفر است که یکی از پروژه‌های زیرمجموعه Pixowl می‌باشد.

کاربرد سندباکس در دنیای ارز دیجیتال چیست؟

با مجبوبیت بلاکچین و انواع ارز دیجیتال، موضوع امنیت دارایی‌های دیجیتالی مهم‌تر می‌شود. برخی از هکرها در تلاش برای هک ارزهای دیجیتال هستند و یا تصمیم دارند با اقدام به کلاهبرداری در این حوزه کاربردی کسب و کارهای مبتنی بر بلاکچین، محصولاتشان را در سندباکس تست نمایند. در سال 2018 میلادی به یازده شرکت بلاکچین اجازه دسترسی به سندباکس توسط اداره مسئولین های مالی انگلستان (FCA) داده شد.

در آن سال اداره حمایت از مصرف‌کننده مالی آمریکا (CFPB) نیز اقدام به تشویق شرکت‌های فعال در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتالی، به استفاده از سندباکس جدید نمود. کشورهای امارات، کویت و بحرین از اولین کشورهای خاورمیانه بودند که ارز دیجیتال سندباکس بکار بردند. در اواخر همان سال نیز هنگ کنگ محیطی آزمایشی برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

مزایای ارز دیجیتال سندباکس Sand چیست؟

تاکنون گیمینگ یکی از بزرگترین صنعت‌های دنیا به شمار می‌رود که در حال حاضر نقدینگی بالایی دارد. این صنعت در حال حاضر محبوبیت بالایی میان مردم و گروه‌های سنی جوان پیدا کرده است. این نکته در اصل همان نقدینگی است که در بازارهای کریپتو لازم می‌باشد. گره زدن بازار به حوزه‌های محبوب در میان مردم، به جایگاه بازارهای ارز دیجیتال در اقتصاد کمک قابل توجهی می‌کند. تفاوت پلتفرم سندباکس با سایر پلتفرم‌های ارز دیجیتال در تلفیق گیمینگ با رمز ارزهاست.

تولید کنندگان پلتفرم بر این باورند که با استفاده از این ایده می‌توانند در صنعت ارز دیجیتال تغییر بزرگی ایجاد کنند. این پلتفرم به کاربران خود اجازه تولید محتوای صنعت گیمینگ را می‌دهد تا بتوانند به سهم خود تاثیر قابل توجهی در تولید بازی داشته باشند. تولید ارز دیجیتال سندباکس در تولید حاکمیت غیر متمرکز در صنعت بازی‌های رمزارز، نقش مهمی دارد. البته توسعه دهندگان پلتفرم ارز دیجیتال سندباکس معتقد هستند که این ایده می‌توانددر دنیای ارز دیجیتال نقش مهمی  داشته باشد.

توکن‌های سندباکس The Sandbox

توکن‌های غیر مثلی (NFT) نوعی توکن‌های مجازی هستند که به‌منظور ایرادات دیجیتالی، اعتبار سنجی و امنیت در بلاکچین ضرب می‌شوند. این توکن‌ها منحصر بفرد، غیر قابل تعویض و غیر قابل تقسیم هستند و به شما امکان داشتن یک دارایی واقعی دیجیتال را درون بازی می‌دهد. در حالت کلی دو توکن ارز دیجیتال سندباکس وجود دارد که در زیر به بررسی آنها پرداخته‌ایم:

  1. توکن اصلی سندباکس، توکن Sand است که اساس این رمز ارز ERC-20 می‌باشد. امکانات اصلی ارز دیجیتال سندباکس به این صورت است که کاربران می‌توانند به سیستم بازی دسترسی داشته و دارایی ها را خریداری با بفروش برسانند. با استفاده از این توکن می‌توان به آسانی با شرکت در مشارکت به درآمد منفعل رسید.
  2. توکن LAND، نوعی رمز ارز است که مبتنی بر استاندارد ERC-1155 می‌باشد. بازیکنان توکن Land، برای کاربران خود قابلیتی را فراهم می‌کند که بر اساس استاندارد ERC-721 است

نحوه خرید ارز SAND

برای خرید ارز رمز سندباکس مهم است که از چه شبکه‌ای استفاده می‌کنید. همچنین باید دقت کنید که آدرس عمومی برای خرید SAND باید حتما با شبکه‌ای که برای انتقال پرداخت کرده‌اید مطابق باشد. نکته مهم دیگر در خرید ارز دیجیتال سندباکس هزینه انتقال در شبکه بلاک چین، با کارمزد پول نو متفاوت است. هزینه انتقال، مبلغی است که شبکه بلاک چین انتخابی شما بابت انجام تراکنش دریافت می‌کند. در واقع گس فی‌ای است که شما بابت انجام تراکنش، به شبکه بلاک چینی که انتخاب کرده‌اید می‌پردازید.

این مبلغ در پیش فاکتور قابل مشاهده می‌باشد. برای خرید ارز دیجیتال سندباکس می‌توانید از طریق درگاه پی اس ووچر در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج اقدام کنید و این ارز را به کیف پول خود اضافه نمایید.

کیف پول ارز دیجیتال سندباکس چیست؟

کیف پول‌های سخت افزاری، و کیف پول نرم افزاری و  کیف پول ارز دیجیتال آنلاین اشاره کرد. از جمله کیف‌پول‌های مطمئنی که می‌توان برای ذخیره ارز دیجیتال سندباکس بکار برد، کیف پول تراست والت است.

اینده ارز به چه صورت است؟

با توجه به امکان خرید زمین در سندباکس، کسب توکن SAND، خرید و فروش NFT و انجام معاملات ارزی با این رمز ارز بسیاری از تحلیل‌گران، آینده ارز سندباکس را روشن متصور شده‌اند.

6ام - اردیبهشت ماه - 1403

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX نوعی بازار همتا به همتا است که در آن کاربر بدون نیاز به واسطه امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. انواع صرافی غیر متمرکز ایرانی و خارجی واسطه‌های سنتی نظیر کارگزاران، بانک‌ها و دیگر موسسات را با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برای تسهیل تبادل دارایی‌ها جایگزین می‌کنند. صرافی‌ها […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید