دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال فانتوم و معرفی کاربرد آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال فانتوم

ارز دیجیتال فانتوم FANTOM در بازار کریپتوکارنسی جزو 50 کوین برتر قرار دارد. معرفی پروژه فانتوم در جهت ارائه خدمات مالی غیر متمرکز به توسعه‌دهندگان و برطرف نمودن مشکلات قراردادهای هوشمند ارائه شده است. پروژه فانتوم طبق تحقیقات به عمل آمده از توسعه‌دهندگان، با افزایش سرعت نقل و انتقالات، زمان انجام تراکنش‌ها را به کمتر از 2 ثانیه کاهش داده است. فانتوم به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز و قرارداد هوشمند همانند اتریوم، برای پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز و دارایی‌های دیجیتالی استفاده می‌شود.

ارز فانتوم با مکانیزم اجماع اثبات سهام پرقدرت، جایگزینی کارآمدتر و بهتر برای اتریوم درنظر گرفته شده است. از این رو می‌توان به آینده ارز فانتوم امیدوار بود. با توجه به رقابت شدید فانتوم با اتریوم و دیگر انواع ارز دیجیتال، این ارز توسعه‌دهندگان فراوانی را به پلتفرم متن باز خود جذب کرده است.

ما در این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به معرفی پروژه فانتوم، اخبار جدید ارز فانتوم، آینده ارز فانتوم به همراه قیمت آن می‌پردازیم.

ارز فانتوم چیست؟

ارز فانتوم (FANTOM) یک پلتفرم متن باز و غیرمتمرکز با امنیت بالا برای قراردادهای هوشمند است. فانتوم با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا، برای از بین بردن محدودیت‌های شبکه بلاکچین در نسل قبل ایجاد شده است. به عبارت دیگر توکن FTM به دنبال برطرف نمودن مشکلات پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند و افزایش سرعت تراکنش‌هاست. درواقع ارز فانتوم fantom به منطور ایمن‌سازی شبکه و ارائه خدمات از الگوریتم اثبات سهام استفاده می‌کند.

پروژه فانتوم با لایه اجماع مستقل خود به نام  Lchesis به طور همزمان امنیت چندین لایه دیگر را نیز تامین کرده است. ارز فانتوم را می‌توان در انواع کیف پول‌ ارز دیجیتال نظیر کیف پول تراست ولت نگهداری کرد.

کاربرد ارز دیجیتال فانتوم چیست؟

پروژه فانتوم به عنوان پلتفرم مبتنی بر DAG می‌تواند در آینده برای کلیه سرویس‎‌های دیجیتالی و شهرهای هوشمند بکار رود. معرفی پروژه فانتوم به دلیل مقیاس‌پذیری بالای خود، می‌تواند محدودیت‌های شبکه بلاکچین نسل قبل را از بین ببرد. این پروژه غیرمتمرکز، برای انجام قراردادهای هوشمند با امنیت بالا، به دنبال ایجاد یک ماشین مجازی با عملکردی قدرتمند است. از طرفی فانتوم در زمینه‌های اقتصاد و پرداخت‌های دیجیتالی، هویت و سوابق پزشکی دیجیتالی، پرداخت‌ دیجیتالی انقلابی عظیم در دنیای دیجیتال ایجاد کرده است.

ویژگی‌های مهم ارز فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم در بلاکچین، یک شبکه غیرمتمرکز است که دارای ویژگی‌های منحصربفردی است. ارز فانتوم به دلیل ویژگی‌های خاص خود رشد بسیاری کرده است. از جمله ویژگی‌های ارز دیجیتال فانتوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرعت در انجام تراکنش‌ها و نقل و انتقالات
  • افزایش مقیاس پذیری شبکه بلاکچین
  • پشتیبانی از قراردادهای دیجیتالی و هوشمند
  • غیر متمرکز بودن
  • امنیت بسیار بالا

دلیل منحصربفرد بودن پروژه فانتوم

پروژه فانتوم به دلیل تلاش در جهت تسهیل ارائه خدمات دیفای و سرویس‌ها در ارتباط با قراردادهای هوشمند، بواسطه مکانیزم اجماع خود توانسته محبوب شود. مکانیزم Lachesis علاوه بر ظرفیت بالاتر و زمان کوتاه در تایید تراکنش‌ها، در قیاس با الگوریتم اثبات سهم، دارای امنیت بالایی نیز هست. پلتفرم فانتوم همانند اتریوم دارای شبکه غیرمتمرکز است. از همین رو فانتوم توانسته توجه توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذارانی را که تمایل به راه‌حل‌های غیرمتمرکز دارند، به خود جلب نماید.

در حقیقت می‌توان گفت هدف فانتوم، ایجاد سازگاری در میان تمامی نهادهای معاملاتی در جهان است. ستون اصلی تراکنش‌ها در پلتفرم فانتوم، توکن‌های اختصاصی FTM هستند. توکن FTM کاربردهای فراوانی دارد که تامین امنیت شبکه از طریق استیکینگ، انجام پرداخت‌ها مانند پرداخت کارمزد شبکه و همکاری در مدیریت شبکه نمونه‌ای از آن‌هاست.

بررسی آینده ارز فانتوم

فانتوم به منظور برطرف نموده مشکلات شبکه بلاکچین مانند تمرکز زدایی، امنیت و افزایش مقیاس‌پذیری به دنبال راهکاری موثر است. ارز دیجیتال فانتوم درحال حاضر توانسته با جذب کاربران بسیار، دارایی‌های زیادی را بر روی شبکه خود قفل کند. بنابراین با تحلیل ارز فانتوم امروز، بنطر می‌رسد که فانتوم توانایی خود را در رشد و توسعه نشان داده است.

همچنین طی این مدت مدیران فانتوم حضور پررنگی در صرافی‌ها داشته‌اند و این مسئله می‌تواند آینده ارز فانتوم را روشن نشان دهد.

قیمت ارز فانتوم

درحال حاضر 2.55 میلیارد توکن اتریوم با ارزش 5.9 میلیارد دلار در گردش است. ارز دیجیتال فانتوم به عنوان یکی از برترین انواع ارز دیجیتال در بازار، همچون بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، ریزش سنگینی را تجربه کرده است. سقوط قیمت و علت ریزش ارز فانتوم در آبان ماه سال 1400 رخ داد و بالای 94 درصد بود.

اما می‌توان گفت قوی‌ترین ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین، اتریوم، تتر و .. نیز دچار ریزش و سقوط شده‌اند. طبق تحلیل ارز فانتوم امروز از دیدگاه بسیاری از تحلیل‌گران، به دلیل فاندامنتال قوی آن، با شروع روند صعودی بعدی، به احتمال زیاد طبق پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال فانتوم ، قیمت آن نیز صعود خواهد کرد. برای مشاهده قیمت لحظه ای فانتوم می‌توانید به صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج مراجعه کنید.

آیا ارز فانتوم قابل استخراج است؟

خیر ارز دیجیتال فانتوم امکان استخراج ندارد. این مسئله به دلیل پشتیبانی نکردن بلاکچین ارز فانتوم از الگوریتم اجماع قابل استخراج است. درواقع فانتوم از نوعی اجماع ناهمزمان به نام تحمل خطای بیزانسی (Lachesis) استفاده می‌کند.

آیا ارز دیجیتال فانتوم برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز دیجیتال فانتوم (FTM) هم اکنون در رتبه ۵۵ ام از برترین کوین‌های بازار است. پروژه فانتوم با هدف افزایش تمرکز و مقیاس‌پذیری روی قراردادهای هوشمند به بازار وارد شده و به یکی از بزرگترین پلتفرم‌های معاملاتی در دنیا تبدیل گشته است.

12ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX نوعی بازار همتا به همتا است که در آن کاربر بدون نیاز به واسطه امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. انواع صرافی غیر متمرکز ایرانی و خارجی واسطه‌های سنتی نظیر کارگزاران، بانک‌ها و دیگر موسسات را با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برای تسهیل تبادل دارایی‌ها جایگزین می‌کنند. صرافی‌ها […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید