دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال بایت کوین BNC چیست و بررسی آینده آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال بایت کوین BNC

Bcn token چیست؟ ارز دیجیتال بایت کوین با توکن bcn دارایی دیجیتالی حریم خصوصی، متن باز و غیرمتمرکز می‌باشد که همه اعضای شبکه آن در توسعه شبکه نقش دارند. ارز bcn راهکار مالی برای همه کسانی است که به موضوع حریم خصوصی اهمیت می‌دهند. بلاکچین BCN token تراکنش‌های بین المللی، خصوصی و فوری را بدون امکان ردیابی و کارمزد در اختیار کاربران می‌گذارد. Bytecoin در سال 2014 با پشتیبانی الگوریتم رمزنگاری امضای حلقه‌ای وارد بازار جهانی شد.

این ارز دیجیتال غیرقابل ردیابی است که برخلاف بیت کوین، اطلاعات تراکنش‌ها در آن ذخیره نمی‌شود. آینده ارز bcn را براساس عقیده CoinLink و Trading beasts می‌تواند خوش بینانه باشد.

این ارز دیجیتال ایمن و غیرمتمرکز را می‌توان با اطمینان در فرایند خرید از هر نقطه دنیا استفاده کرد. چراکه بایت کوین روی بلاکچینی امن و سریع اجرا شده است. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج شما با ارز دیجیتال بایت کوین، bcn token و آینده ارز bcn بیشتر آشنا خواهید شد.

Bcn چیست؟

شاید بسیاری در ابتدا به این پرسش برخورده باشند که Bcn token چیست؟ ارز دیجیتال بایت کوین را می‌توان به عنوان ارز دیجیتالی با قابلیت استخراج معرفی نمود که دارای نماد BCN است. ارز دیجیتال بایت کوین یکی از انواع ارز دیجیتال خصوصی و غیرمتمرکز محسوب می‌شود. رمز ارز bcn با هدف تسهیل معاملات فوری، خصوصی و غیرقابل ردیابی ایجاد شده است.

BCN token ادعا کرده است که در زمینه پیاده‌سازی فناوری CryptoNote اولین پروژه است. امنیت بایت کوین با استفاده از امضای حلقه‌‌ای برای حفاظت و عدم نمایش اطلاعات فرستنده و گیرنده تامین شده است. این رمرز ارز روی یک بلاکچین غیرمتمرکز و سریع و با امنیت بالا اجرا می‌شود.

ارز دیجیتال بایت کوین در روزهای ابتدایی خود موجب آسان شدن تراکنش‌ها به جای ارز دیجیتال بیت‌ کوین شد. از طرفی این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز قابل توسعه و open source معرفی می‌شود که کاربران می‌توانند با پیوستن به شبکه این ارز، به پیشرفت و توسعه آن کمک کنند. این ارز دیجیتال شباهت و کاربردهایی همچون بیت کوین دارد.

تاریخچه ارز دیجیتال بایت کوین

رمزارز بایت کوین در سال 2012 با هدف تسهیل تراکنش‌ها به صورت سریع، غیرقابل ردیابی و کاملا ناشناس ایجاد شد. رمزنگاری پروتکل Crypto Note توسط افرادی با نام‌های ران ریوست، یائل تاومن و آدی شامیر در 2001 ایجاد و در سال 2007 توسط  k.suzuki و E.fujisaki نهایی شد. همچنین دانیل برنشتاین، ریاضی‌دان آمریکایی برای الگوریتم امضای حلقه‌ای طرح EdDSA را پیشنهاد داد.

هدف ایجاد بایت کوین

هدف اصلی ایجاد این ارز دیجیتال برای تسهیل در تراکنش‌ها به صورت ناشناس و بدون امکان ردیابی است. ارز دیجیتال بایت کوین به دلیل استفاده از امضای حلقه‌ای موجب ناشناس ماندن تراکنش‌ها می‌شود. شما می‌توانید بدون اطلاع کسی، سرمایه‌هایتان را انتقال دهید. ارز دیجیتال بایت کوین همچنین با هدف انجام تراکنش بدون پرداخت کارمزد نیز ایجاد شده است.

ارز دیجیتال بایت کوین چگونه کار می کند؟

عملکرد ارز دیجیتال بایت کوین همانند بیت کوین می‌باشد. تیم این پروژه همچنان در حال بهبود موضوعات بسیاری هستند که در حوزه بیت کوین مطرح گردیده است؛ بخصوص موضوعات مرتبط با حریم خصوصی. ضمن اینکه این تیم امیدوار است که بتواند این کوین را مقیاس‌پذیرتر و انعطاف‌پذیرتر کند تا بتواند پاسخگوی فضای دائم التغییر امور مالی باشد.

مزایای BCN token

از مهم‌ترین مزایای ارز دیجیتال بایت کوین می‌توان به پنهان نگه‌داشتن اطلاعات تراکنش‌ها و حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. شکاف در تیم به دلیل آینده ارز bcn باعث به وجود آمدن هارد فورک و ارز دیجیتال مونرو شد. اما در حالت کلی ارز دیجیتال بایت کوین، اولین سکه‌ای است که از امضای حلقه‌ای استفاده کرد. از طرفی با گروه‌بندی کلیدهای عمومی در تراکنش‌ها، موجب ترکیب خروجی‌هایی با ارزش یکسان و منفرد می‌شود.

در شبکه ارز دیجیتال بایت کوین نمی‌توان متوجه شد که پول از کجا به کجا منتقل می‌شود. همچنین به‌منظور جلوگیری از تجزیه و تحلیل بلاکچین، از آدرس‌ها محافظت می‌کند. BCN token بسیار ایمن و دارای قدرت محاسباتی بالایی است. از دیگر مزیت‌های ارز دیجیتال بایت کوین، کاهش میزان انشار آن در طی زمان است که باعث افزایش ارزش هر سکه BCN می‌شود. این الگوریتم رمزنگاری شده، غیرقابل هک و در مقابل حملات مقاوم است.

معایب ارز bcn

ارز دیجیتال بایت کوین به ارزی بدون نوآوری و ایستا تبدیل شده است. از این‌رو نمی‌توان مزایای زیادی برای آن برشمرد. ناشناس بودن تراکنش‌ها در بلاکچین بایت کوین باعث عدم شفافیت و عدم نوآوری‌های جدید شده است. همچنین ریکاردو سپاگتی گفته است که بیشتر از 82 درصد سکه‌های BCN قبل از عرضه استخراج شده است که این باعث به زیر سوال رفتن غیرمتمرکز بودن ارز bcn می‌شود.

از طرفی پس از سرمایه‌گذاری‌های هیجانی و جهش آن، به دلیل ضعف موجود در طراحی، شبکه این ارز دیجیتال در رسیدگی به تراکنش‌های فراوان و کاربران زیاد، مختل شد.

فرق ارز دیجیتال بایت کوین و بیت کوین چیست؟

از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو ارز دیجیتال می‌توان به قابلیت حفظ حریم خصوصی در پروژه بایت کوین اشاره کرد. بدین معنا که در بیت کوین، با انجام تراکنش در شبکه بلاکچین، تمامی مشخصات گیرنده و فرستنده در زنجیره بلاک حفظ می‌شود. در واقع در بیت کوین تمامی تراکنش‌ها در یک دفتر عمومی ثبت می‌شد و کاربران امکان ردیابی تراکنش‌های صورت گرفته بین کیف پول ارز دیجیتال را داشتند.

بیت کوین در تلاش برای ناشناس ماندن اطلاعات و ترکیب تراکنش‌ها از شخص ثالث استفاده کرد. که این روش نیز در جهت حفظ حریم شخصی کاربران با موفقیت روبرو نبود. این درحالی است که ارز دیجیتال بایت کوین به دلیل استفاده از Crypto Note یا امضای حلقه‌ای، هیچ‌گونه اطلاعاتی از تراکنش‌ها را ذخیره نخواهد کرد.

امضای حلقه‌ای چیست؟

امضای حلقه‌ای یا Crypto Note قراردادی است که موجب برتری امنیت ارزهای دیجیتال می‌شود. ارز دیجیتال بایت کوین اولین کوینی است که از پروتکل Crypto Night استفاده می‌کند. این پروتکل نسبت به پروتکل بیت کوین نفوذ‌پذیری کم‌تری دارد.

چراکه به هیچ وجه امکان ردیابی تراکنش‌ها و ذخیره اطلاعات در این پروتکل وجود ندارد. تنها اطلاعات قابل مشاهده در بایت کوین درباره این است که آیا تراکنش‌ها کمتر  یا بیشتر از مقدار دخیره شده یا است یا خیر. همچنین افراد در بررسی زنجیره بلوکی نیز قادر به شناسایی تراکنش و افرادی که در حال انجام تراکنش‌ها هستند نخواهند بود. این ویژگی‌ بایت کوین موجب شده این ارز در رقابت سختی با ارز دیجیتال مونرو، دش و ری کش باشد.

انجام تراکنش در بایت کوین به چه صورت است؟

انجام تراکنش‌ها در رمز ارز بایت کوین بوسیله موسسه‌های مالی و بانک‌ها صورت می‌پذیرد. تراکنش‌ها در ارز دیجیتال بایت کوین توسط اینترنت انجام می‌شود. الگوریتم‌های رمزنگاری شده مخصوص بایت کوین تامین کننده امنیت آن هستند.

در این سیستم هیچ موسسه، بانک و یا توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال، امکان شناسایی و اطلاع از داده‌ها و تراکنش‌ها را نخواهند داشت. و تمامی داده‌ها به صورت پنهان و ناشناس منتقل می‌شوند.

روش استخراج ارز bcn

استخراج بایت کوین توسط Scrypt که یک تابع اثبات کار برابری است، انجام می‌شود. عملکرد این تابع به بایت کوین اجازه استخراج توسط  GPU  و CPU را می‌دهد. از این‌رو برای استخراج بایت کوین شما می‌توانید از رایانه‌های شخصی خود استفاده کرده و حتی برای نگه‌داری و تعمیر شبکه هزینه دریافت نمایید.

همچنین با مراجعه به صرافی‌های معتبر می‌توانید اقدام به خرید رمز ارز بایت کوین نمایید. درصورت دلخواه نیز می‌توانید بایت کوین را به ارزهای رایج دنیا نظیر دلار، ریال و … تبدیل کنید.

همچنین در صرافی‌های ایرانی نیز می‌توانید ابتدا بیت کوین و یا ارز دیجیتال اتریوم خریداری کرده و سپس آن را به ارز دیجیتال بایت کوین تبدیل کنید. باتوجه به نظر عده‌ای از کارشناسان، آینده ارز bcn به دلیل اینکه می‌توان تنها 47/184 میلیارد واحد آن را تولید و استخراج نمود درخشان خواهد بود.

کیف پول bcn

برای ذخیره انواع ارز دیجیتال، شما باید از کیف پول‌های ارز دیحیتال استفاده کنید. شما برای ذخیره ارز دیجیتال بایت کوین می‌توانید از سه نسخه :

  • کیف پول تحت وب
  • کیف پول موبایلی
  • کیف پول دسکتاپ

استفاده کنید. لازم به ذکر است بایت کوین در پلتفرم‌های مخصوص موبایل تنها برای سیستم عامل اندروید اپلیکیشن ارائه نموده است و برای سیستم عامل ios هنوز هیچ اپلیکیشنی معرفی نکرده است. البته به سبب جایگاه این رمز ارز در بازار و شناخت کمتر جامعه از آن، کیف پول‌های زیادی امکان پشتیبانی از آن را ندارند. از معروف‌ترین کیف پول bcn می‌توان به Multi-cryptocurrency Wallet، Freewallet ، CoinSpot  و TronLink اشاره کرد.

آینده ارز bcn چگونه پیش بینی می شود؟

براساس سایت Trading beasts و CoinLink، آینده ارز bcn تا حدودی خوش بینانه پیش بینی شده بود. اما Wallet Investor برخلاف سایرین نسبت به آینده ارز bcn بدبین بود.

مزیت و کارکرد اصلی ارز دیجیتال بایت کوین چیست؟

ارز دیجیتال بایت کوین را می‌توان جهت ارسال و دریافت ناشناس ارزها بکار برد. کاربرانی که نگران افشای اطلاعات مالی خود می‌باشند، می‌توانند از بایت کوین برای پنهان سازی رد پای تراکنش‌هایشان استفاده نمایند.

18ام - فروردین ماه - 1403

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس با نماد اختصاری SAND نوعی ارز دیجیتال بدون بلاکچین اختصاصی می‌باشد که بر مبنای استاندارد ERC-20 روی بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است. کاربران از تجارب بازی‌هایشان در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا بتوانند با استفاده از ارز دیجیتال sand به عنوان دنیایی مجازی، روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند […]

ادامه مطلب
همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) نوعی پروژه و ایردراپ جدید تلگرام است که در آن کاربران تلگرامی می‌توانند فرضا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال را ریاست کنید و کنترل درآمد خود را در دست داشته باشید. مکانیزم این بازی تلگرامی به این صورت است که کاربر صرافی ارز دیجیتالی را که قصد دارد مالک آن باشد برمی‌گزیند؛ […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید