دریافت اپلیکیشن

کیف پول اتمیک و آموزش نصب Atomic Wallet

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
کیف پول اتمیک و آموزش نصب Atomic Wallet

کیف پول اتمیک یا اتمیک والت (Atomic Wallet) به عنوان یک کیف پول ارز دیجیتال برای آیفون، اندروید و ویندوز قابل دسترس است. نصب کیف پول اتمیک علاوه‌بر دارا بودن مزایای یک کیف پول ارز دیجیتال، یک صرافی غیرمتمرکز است و امکان مبادله تعدادی زیادی توکن را فراهم می‌آورد. کیف پول Atomic Wallet از تعداد فراوانی کوین با بلاکچین اختصاصی پشتیبانی می‌کند. همچنین این کیف پول امکان ذخیره سازی بی‌شمار توکن ERC20 اتریوم را نیز فراهم می‌کند. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، قصد داریم به آموزش نصب و استفاده از Atomic Wallet بپردازیم.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این کیف پول مجهز شدن به صرافی غیر متمرکز اتمیک سواپ (Atomic Swap) بود که چندی پیش از آن حذف گردید. البته توسعه دهنده آن متذکر شده است که به زودی این ویژگی پس از بهبود به پلتفرم اضافه خواهد شد. کیف پول اتومیک علاوه‌بر ایجاد امکان خرید اتریوم، ارز دیجیتال سولانا و بایننس کوین، از بلاکچین‌های این رمزارزها نیز پشتیبانی می‌کند. با درنظر گرفتن تعداد ارزهای دیجیتال تولید شده روی این سه بلاکچین، شما امکان ذخیره‌سازی بیشتر از 10 هزار رمزارز مختلف را روی اتومیک والت خواهید داشت. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا دانلود و آموزش کامل کیف پول اتمیک والت را به شمار بیاموزیم.

کیف پول اتمیک Atomic Wallet چیست؟

کیف پول اتمیک یا اتومیک والت یکی از انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال است که در سال 2017 بوسیله کنستانتین گلادیج (Konstantin Gladych) طراحی شد. این کیف پول دارای نسخه‌ای برای پلتفرم‌های مک او اس، ویندوز، اندروید، ios و لینوکس می‌باشد. اگرچه صرافی غیرمتمرکز اتمیک والت چندی پیش حذف گردید؛ اما همچنان امکان خرید ارزهای دیجیتالی نظیر لایت کوین، بیت کوین و اتریوم در این کیف پول با استفاده از کارت بانکی وجود دارد. یکی از ویژگی‌های این والت نرم افزاری داشتن جامعه کاربری بسیار فعال است.

کیف پول Atomic Wallet متعلق به شرکتی بین المللی است که برای کاربران ایرانی نیز قابل استفاده می‌باشد. پلتفرم اتمیک والت یک ارز دیجیتال اختصاصی به نام Atomic Wallet Coin و نماد AWC داراست. کاربرانی که همه و یا قسمت قابل توجهی از پورتفولیوی رمزارز خود را در اتومیک والت نگهداری می‌کنند، می‌توانند به‌منظور سرعت بخشیدن به معاملات و یا پرداخت کارمزد کم، از ارز دیجیتال اختصاصی این پلتفرم با نام AWC استفاده کنند. هدف از طراحی و تولید این پلتفرم، ارائه ابزارها و قابلیت‌های حرفه‌ای در چارچوبی قابل فهم و ساده بود.

از این‌رو برخلاف کیف پول تراست والت، این کیف پول برای استفاده کاربران حرفه‌ای نیز مناسب است. از سویی به دلیل طراحی مناسب رابط کاربری، افرادی مبتدی و تازه‌کار نیز شرایط استفاده از آن را دارند.

کیف پول اتمیک

ویژگی ها و مزایای کیف پول ارز دیجیتال اتمیک

شناسایی ویژگی‌ها و مزایای کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌تواند افراد را در انتخاب بهترین و ایمن‌ترین آن‌ها کمک نماید. از این رو در زیر به برخی از ویژگی‌ها و مزایای اتومیک والت می‌پردازیم:

  • غیرمتمرکز بودن
  • نصب کیف پول اتمیک آسان و رایگان
  • برخورداری از رابط کاربری قابل درک و ساده
  • قابلیت استیک ارز دیجیتال
  • کاربرپسند
  • انجام معاملات و مبادلات به صورت ناشناس
  • رمزگذاری کلید خصوصی و ذخیره آن درون دستگاه کاربر
  • امکان چنج و تبدیل رمزارزها به یکدیگر (بیشتر از 60 جفت ارز)
  • پشتیبانی از 8 زبان مختلف در سایت رسمی کیف پول اتمیک
  • امکان خرید انواع ارز دیجیتال با ارز فیات در کیف پول
  • داشتن نسخه‌های اندروید، مک، لینوکس، ویندوز و IOS

دانلود کیف پول اتمیک

امنیت کیف پول اتمیک

سایت رسمی کیف پول اتمیک، سازندگان این کیف پول گرم، 3 ویژگی اصلی که در زیر گفته شده را برای اتومیک والت تاکید کرده‌اند:

  • امنیت
  • غیرمتمرکز سازی
  • ناشناس بودن

در کیف پول اتمیک کلید خصوصی شما رمزنگاری شده‌اند و به هیچ عنوان از دستگاه شما خارج نمی‌شوند. در این کیف پول کاربر کنترل کامل دارایی‌های خود را در دست دارد. همچنین به‌منظور استفاده از قابلیت‌های پایه‌ای کیف پول اتمیک، احراز هویتی انجام نمی‌گیرد و هیچ فردی امکان مسدودسازی حساب و دارایی‌های شما را ندارد. اتمیک والت یکی از کیف پول‌های معتبر ارز دیجیتال است؛

اما در صورتی که فردی به کلمات بازیابی شما دسترسی پیدا کند، به راحتی امکان خالی کردن کیف پول شما را خواهد داشت. همچنین یکی دیگر از مشکلات کیف پول اتمیک و سایر کیف پول‌ها این است که با نصب بدافزار روی دستگاه شما، افراد سواستفاده‌گر می‌توانند از کیف پول اتمیک هک شده دارایی‌های شما را خارج نمایند. بنابراین برای استفاده از این کیف پول و سایر آن‌ها باید تمامی موارد امنیتی را رعایت نمود.

اتمیک والت از چه ارزهایی پشتیبانی می کند؟

در کیف پول Atomic Wallet ارزهای مختلفی پشتیبانی شده‌اند که در زیر به مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • ارز دیجیتال تتر
  • ارز دیجیتال استلار
  • بیت کوین کش
  • لایت کوین
  • ارز دیجیتال پولکادات
  • ارز دیجیتال کاردانو
  • بایننس کوین
  • ارز دیجیتال ریپل

کارمزد تراکنش در کیف پول Atomic Wallet

کارمزد خرید رمزارز در اتمیک والت از دو بخش تشکیل می‌شود. این کیف پول 2 درصد از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد و حداقل 10 دلار در ازای هر تراکنش از شما کسر می‌کند. بخش دیگر آن شامل کارمزد پرداختی به بانک‌ها برای پرداخت هزینه خرید ارز دیجیتال با فیات است. از جمله مشکلات کیف پول اتمیک و انتقادات وارد شده به آن، عدم وجود یک سیستم کارمزد مشخص و واضح می‌باشد. از این رو ارقام دقیق هنوز در هاله‌ای از ابهام هستند. با این حال، کمتر کاربری به دریافت کارمزدهای بالا در حین خرید و یا تبدیل ارزهای دیجیتال بهم اعتراض کرده است.

آموزش نصب و دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید و آی او اس

برای دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید و آی او اس می‌توانید از طریق اپ استور و گوگل پلی اقدام کنید و یا وارد سایت رسمی کیف پول اتمیک atomicwallet.io شوید و گزینه DOWNLOAD را انتخاب نمایید. مدتی است که کلاهبرداری کیف پول اتمیک با نسخه جعلی آن موجب سرقت دارایی‌های کاربران شده است. از این رو در زمان دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید و دیگر سیستم عامل‌ها باید دقت کنید.

آموزش نصب و دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید و آی او اس

برای نمونه در تصویر زیر آنچه مشاهده می‌کنید این است که چطور ممکن است اپلیکیشن اتمیک والت با محبوبیت بالا تنها هزار نصب داشته باشد. این عدد نمایانگر جعلی بودن اپلیکیشن نمایش داده شده است که بسیاری بدون توجه به این نکته آن را نصب می‌کنند. حتی اگر هکر بتواند این بدافزار را با دور زدن قوانین گوگل در فروشگاه آن قرار دهد، شما با توجه به تعداد نصب، نظرات، امتیاز، نام توسعه دهنده و سایر موارد می‌توانید نسخه اورجینال کیف پول اتمیک را دانلود کنید.

نسخه جعلی کیف پول اتمیک

نصب کیف پول اتمیک

پس از دانلود کیف پول اتمیک والت برای اندروید و دیگر سیستم عامل‌ها، آن را باز کنید. در این مرحله با دو گزینه زیر روبرو می‌شوید:

  • کیف پول جدید (New Wallet)
  • بازیابی از طریق بک آپ (Restore From Backup)

برای ایجاد و نصب کیف پول اتمیک جدید روی گزینه NEW WALLET بزنید.

نصب کیف پول اتمیک

سپس یک پسورد برای کیف پول وارد نمایید و گزینه SET PASSWORD را انتخاب کنید.

تنظیم پسورد برای ساخت کیف پول اتمیک

در گام بعدی 12 کلمه بازیابی برای شما نشان داده می‌شود. این کلمات را یادداشت و در مکانی امن نگهداری کنید. درصورت بروز هرگونه مشکل برای کیف پول شما، می‌توانید با استفاده از این کلمات کیف پول خود را بازیابی کرده و مجددا به آن دسترسی پیدا کنید. بعد از یادداشت کلمات بازیابی گزینه OPEN WALLET را انتخاب کنید تا وارد کیف پول خود شوید. اکنون کیف پول شما آماده استفاده است.

معایب و مشکلات کیف پول اتمیک کدام است؟

این کیف پول دارای محدودیت نسبی برای رمزارزهایی است که می‌خواهید با کارت بانکی خریداری نمایید. به عبارتی تنها ارزهایی که امکان خریداری با این روش اتمیک ولت را دارند، لایت کوین، بیت کوین، بیت کوین کش، ریپل و اتر هستند. از دیگر مشکلات کیف پول اتمیک سازگار نبودن آن با کیف پول‌های سخت افزاری است.

کیف پول اتمیک امکان ایمپورت در کدام والت ها را دارد؟

این کیف پول قابلیت ایمپورت کردن در کیف پول تراست ولت و کیف پول متامسک را دارد. بدین منظور باید حتما عبارت بازیابی را در اختیار داشته باشید. سپس این کلمات را در کیف پول مقصد وارد و گزینه Import را برای انتقال اتمیک ولت به متامسک و تراست ولت انتخاب کنید.

کیف پول اتمیک حضانتی می باشد یا غیرحضانتی؟

این کیف پول در دسته کیف پول‌های غیرحضانتی است که در آن عبارت بازیابی و کلید خصوصی در اختیار شما قرار دارد. از این رو کنترل تمام دارایی نیز با خود شماست. این کیف پول به اطلاعات حساس شما دسترسی نخواهد داشت.

29ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
آلت کوین چیست؟  8 نمونه Altcoin و معرفی بهترین آنها

آلت کوین چیست؟ 8 نمونه Altcoin و معرفی بهترین آنها

آلت کوین‌ با هدف تلاش برای بهبود و تغییر قوانین بیت کوین بوجود آمده‌ است. درواقع آلت کوین‌ها همه رمزارزها به جز بیت کوین را شامل می‌شوند. آشنایی با این مفهوم که آلت کوین چیست؟ و انواع آلت کوین ها، به سرمایه‌گذاران بازار رمزارز کمک می‌کند تا با انتخاب صحیح سرمایه‌گذاری با ریسک کم، سود […]

ادامه مطلب
صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX چیست و معرفی انواع آن

صرافی غیرمتمرکز یا صرافی دکس DEX نوعی بازار همتا به همتا است که در آن کاربر بدون نیاز به واسطه امکان معامله ارزهای دیجیتال را دارد. انواع صرافی غیر متمرکز ایرانی و خارجی واسطه‌های سنتی نظیر کارگزاران، بانک‌ها و دیگر موسسات را با قراردادهای هوشمند مبتنی بر بلاکچین برای تسهیل تبادل دارایی‌ها جایگزین می‌کنند. صرافی‌ها […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس (ALICE) و پیش بینی آینده و بازار خریدو فروش آن

ارز دیجیتال آلیس با نماد اختصاری ALICE به عنوان یک ارز دیجیتال و توکن بومی بازی همسایه من آلیس (My Neighbor Alice / ALICE) شناخته می‌شود. این بازی کامپیوتری بلاکچینی به کاربران اجازه جمع‌آوری توکن‌های غیرمثلی NFT و مدیریت و مالکیت آن‌ها را می‌دهد. هدف این پروژه جذب سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، علاقه‌مندان به بلاکچین و […]

ادامه مطلب
ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) بررسی آینده و استخراج آن

ایردراپ تایم کوین (TimeCoin) یکی دیگر از پروژه‌هایی است که به تازگی معرفی شده و به دلیل امکان استخراج آسان بوسیله تلگرام مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. در ماه‌های گذشته شاهد هیاهوی ربات‌های تلگرام برای استخراج رایگان ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. در میان انبوه پروژه‌ها دراین حوزه از قبیل نات کوین، تپ سواپ […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار (SXP) و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال سولار با نماد اختصاری SOLAR نوعی ارز دیجیتال است که اولین بار با نام Binance Coin (BNB)  معرفی شد. اما بعد از آن تصمیم گرفته شد که تبدیل به شخصیت جدیدی با نام ارز دیجیتال sxp شود. منحصر بفرد بودن رمز ارز سولار در تکنولوژی بلاکچین مورد استفاده آن است. ارز solar با […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید

You cannot copy content of this page