دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به همین علت اغلب مشکلات مرتبط با سرعت انجام تراکنش در بلاکچین را رفع نموده است. ارزxno تراکنش‌های سریع بدون هزینه تراکنش را برای کاربران ایجاد کرده است.

ارز نانو در سال 2014 بوسیله کالین لماهیو تولید شد و علاوه‌‌بر سرعت، بسیاری دیگر از خطاهای پلتفرم بیت کوین را نیز برطرف نموده است. تیم توسعه دهنده نانو ارز دیجیتال پایبند به بهبود هرچه بیشتر این ارز هستند.

ارز دیجیتال xno یک ارز بی‌هزینه است که برای مدیتریت و اجرای شبکه بلاکچین خود، انرژی الکتریکی بسیار کمی استفاده می‌کند. ارز دیجیتال نانو برخلاف ارز دیجیتال بیت کوین و ارز دیجیتال اتریوم، بلاکچین خود را روی حساب‌های توریع می‌کند که این مسئله سبب ایجاد یک شبکه ارتباطات نظیر به نظیر شده است. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به معرفی ارز دیجیتال xno به عنوان یک ارز با بلاک چین متفاوت می‌پردازیم و آینده ارز نانو، استخراج ارز دیجیتال نانو و … را نیز بررسی خواهیم کرد.

ارز دیجیتال نانو (Nano) چیست؟

نماد نانو xno است و برای انتقال ارزش از آن استفاده می‌شود. ارز دیجیتال xno یک پروتکل پرداخت بدون کارمزد، مقیاس‌پذیر و سازگار با محیط زیست است. پروتکل ارز xno با هدف رفع عیوب و نواقص بلاکچین و سیستم‌های مالی سنتی ایجاد شده است. ارز دیجیتال نانو از ساختار داده‌ای با نام بلاک لتیس (Block Lattice) استفاده می‌کند. بواسطه استفاده از بلاک لتیس (Block Lattice)، کاربران امکان مدیریت مینی بلاکچین‌های خود را خواهند داشت. بدین ترتیب تراکنش‌ها در شبکه ارز نانو بدون مغایرت و سریع تایید می‌گردند. شبکه نانو در سال 2014 با نام ریبلاکس (XRB) ایجاد شد و سپس نام آن تغییر کرد.

شبکه نانو ارز دیجیتال با هدف بهبود نواقصی نظیر سرعت کند تراکنش‌ها، مصرف انرژی و کارمزد بالای بلاکچین بیت کوین راه اندازی شد. بنیاد نانو نوعی نهاد غیرانتفاعی است که سعی در افرایش سرعت روند پذیرش شبکه‌های پرداخت غیرمتمرکز دارد. به سبب اقدامات بنیاد ارز دیجیتال نانو، تعداد پلتفرم‌ها، بازرگانان و موسسات خیره‌ای که توکن ارز xno می‌پذیرند، درحال افزایش است. همچنین رمز ارزهای XNO جهت تامین امنیت شبکه نانو بکار می‌رود.

ارز دیجیتال xno عرضه اولیه نداشته و تیم سازنده آن برای توزیع منصفانه تصمیم گرفتند هیچ پیش فروش و فروش اولیه برای این ارز درنظر نگیرند.

هدف شبکه ارز دیجیتال xno چیست؟

ارز دیجیتال نانو براساس دیدگاه کاربران رمز ارزی ایده‌آل است؛ زیرا در شبکه ارز xno تراکنش‌ها آنی با مقیاس‌پذیری نامحدود و بدون کارمزد هستند. سرعت بالای تراکنش‌ها در شبکه ارز نانو نسبت به ارزهای دیجیتال رایج دارای تغییر شگرفی است. برای نمونه در شبکه بیت کوین تراکنش‌ها در زمان ازدحام شبکه نیاز به چند روز زمان دارند، ظرفیت هر بلاک آن نیز با تعداد زیادی از تراکنش‌ها تکمیل می‌گردد و استخراج هر بلاک حدود 10 دقیقه زمان می‌برد.

اما در شبکه ارز دیجیتال نانو این روند به آسانی انجام می‌گیرد. در واقع، هر تراکنش دارای بلاک مخصوص به خود است و پردازش بلاک‌ها سریعا انجام می‌شود. برای حمله به شبکه ارز نانو نیاز به در اختیار داشتن نیمی از توکن‌های نانو است. این کار نیز مبالغ هنگفتی را نیاز دارد و برای هر فردی مقدور نیست.

شبکه نانو برخلاف بیت کوین که مبتنی بر مکانیسم اجماع گواه اثبات کار (PoW) است، از مکانیسم اجماع گواه اثبات سهام وکالتی (DPoS) استفاده می‌کند. این مکانیسم از مصرف انرژی بالا جلوگیری کرده و نیازی به سخت‌افزارهای گران قیمت ندارد. به همین دلیل شبکه ارزxno به شبکه‌ای کارآمد و ارزان تبدیل شده است که پاسخگوی نیاز میلیون‌ها کاربر به‌صورت غیرمتمرکز می‌باشد.

ارز xno چگونه کار می کند؟

همانطور که گفتیم ارز دیجیتال نانو با هدف بهبود عملکرد و کارایی پول دیجیتال ایجاد شده است. چشم انداز و آینده ارز نانو همانند سایر رمز ارزهاست؛ با این تفاوت که تراکنش‌های ارز نانو بدون کارمزد است. بلاکچین ارز xno در سال 2014 با نام RaiBlocks لانچ گردید که در سال 2018 نام آن به Nano  تغییر کرد. ارز دیجیتال نانو غیرمتمرکز و متن باز است و از مدل نوینی از الگوریتم گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) به نام Block Lattice استفاده می‌نماید. این الگوریتم به‌منظور تقویت مدل‌های کنونی بلاکچین ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین طراحی گردیده است.

در زمان ارسال وجه بر روی بلاکچین لتیس (Lattice)، نیاز به امضای دریافت کننده برای ارسال و انجام تراکنش می‎باشد. درصورتی که تنها فرستنده امضای تراکنش را انجام دهد، تراکنش به صورت تسویه نشده و در انتظار باقی خواهد ماند. موجودی جابجا شده نیز به عنوان یک بلاک جدید ثبت شده و جایگزین بلاک پیشین می‌شود. باتوجه به اینکه در شبکه ارز دیجیتال نانو، هر کاربر دارای بلاکچینی مخصوص به خود است، تراکنش‌ها سریعتر انجام می‌گیرد.

مزایا و معایب ارز دیجیتال نانو و شبکه آن

بلاکچین ارز دیجیتال نانو براساس ساختار جدید خود نسبت به سایر بلاکچین‌ها دارای مزایای فراوانی است. شبکه ارز نانو امکان تبدیل شدن به یک شبکه پرداخت برای انجام معاملات را در سرتاسر دنیا دارد. در زیر به برخی از مزیت‌های شبکه نانو اشاره می‌کنیم:

  • کاربری آسان و تراکنش های بدون هزینه
  • حجم پایین اطلاعات شبکه
  • دوست دار محیط زیست
  • تراکنش‌های آنی

علاوه بر مزایای بالا، ارز دیجیتال نانو همانند سایر رمز ارزها معایبی نیز دارند که عبارتند از:

  • باتوجه به اینکه ارز دیجیتال نانو تنها برای انجام تراکنش‌هاست و شبکه آن خدمات جانبی ندارد؛ درنتیجه رقابت سختی در برابر سایر رمز ارزها دارد.
  • تکنولوژی مورد استفاده در ارز دیجیتال xno جدید است و در دنیای تراکنش‌ کمتر بکار می‌روند.

نقشه راه شبکه ارز نانو Nano چیست؟

اگرچه هدف ارز دیجیتال نانو تبدیل شدن به ابزاری برای پرداخت بدون کارمزد و سریع در عرصه کریپتو بود؛ اما علاوه بر آن اهداف بسیار دیگری را نیز در نقشه راه خود مطرح نموده که بدین شرح است:

  • تسهیل استفاده از نانو برای زندگی روزمره
  • استخدام مدیران جامعه به منظور افزایش آگاهی به بازارهای مختلف جهانی
  • ارائه اسناد وایت پیپر و سایت شبکه نانو در زبان‌های بیشتر
  • اضافه کردن روش‌های خرید نانو و ارزهای فیات با استفاده از ارزهایی نظیر یورو، دلار، وون کره و ین ژاپن

استخراج ارز دیجیتال نانو چگونه است؟

استخراج ارز دیجیتال نانو ممکن نیست و پروتکل آن از اتکا به فرآیند استخراج مستقل می‌باشد. در واقع بنیاد نانو برای کم کردن هزینه‌های غیر ضروری انرژی و عدم تمرکز ارزها بوسیله ماینرهای بزرگ این تصمیم را اتخاذ نموده بود. فرایند توزیع ارز دیجیتال xno اتمام یافته و حداکثر 133,248,297 نانو در گردش است.

آینده ارز نانو به چه صورت است؟

براساس اهدف و ویژگی‌های ارز دیجیتال نانو و طرح‌های آینده ارز نانو که تحول در معماری بلاکچین است، آینده ارز نانو بدون شک درخشان خواهد بود.

کیف پول‌های مناسب ارز دیجیتال نانو کدام اند؟

ارز دیجیتال xno را می‌توان در کیف پول‌های سخت افزاری نظیر ترزور (Trezor) و لجر (Ledger)  و همچنین کیف پول های نرم‌افزاری همانند کف پول اتمیک والت (Atomic wallet)، کیف پول تراست والت (Trust Wallet) و … ذخیره نمود.

19ام - اسفند ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس با نماد اختصاری SAND نوعی ارز دیجیتال بدون بلاکچین اختصاصی می‌باشد که بر مبنای استاندارد ERC-20 روی بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است. کاربران از تجارب بازی‌هایشان در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا بتوانند با استفاده از ارز دیجیتال sand به عنوان دنیایی مجازی، روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند […]

ادامه مطلب
همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) نوعی پروژه و ایردراپ جدید تلگرام است که در آن کاربران تلگرامی می‌توانند فرضا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال را ریاست کنید و کنترل درآمد خود را در دست داشته باشید. مکانیزم این بازی تلگرامی به این صورت است که کاربر صرافی ارز دیجیتالی را که قصد دارد مالک آن باشد برمی‌گزیند؛ […]

ادامه مطلب
ارز پنکیک سواپ و آینده ارز cake چگونه است؟

ارز پنکیک سواپ و آینده ارز cake چگونه است؟

ارز پنکیک سواپ یا ارز دیجیتال کیک (Cake)، نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر استاندارد BEP-20 و زنجیره هوشمند بایننس می‌باشد. ارز cake توکن اختصاصی و بومی پلتفرم پنکیک سواپ معرفی می‌شود که توسط این صرافی ارائه شده است. هدف ارز پنکیک ایجاد انگیزه جهت تامین نقدینگی در پلتفرم PancakeSwap می‌باشد. سایت صرافی پنکیک سواپ یکی […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال چیلیز اولین ارز ورزشی در جهان

ارز دیجیتال چیلیز اولین ارز ورزشی در جهان

ارز دیجیتال چیلیز با نماد اختصاری CHZ یک ارز دیجیتال است که کاربرد آن در توکن‌سازی برای سرگرمی‌ای ورزشی می‌باشد. در واقع ارز دیجیتال chz قدرت خاصی به پلتفرم Socios.com می‌بخشد و تیم‌های ورزشی محبوب برای جذب طرفداران خود این رمز ارز را بوجود آورده‌اند. این اولین بار در جهان است که برای جذب طرفداران […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید