دریافت اپلیکیشن

کیف پول مایسلیوم (MyCelium) والت

ویرا اکسچنج
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
کیف پول مایسلیوم (MyCelium) والت

کیف پول مایسیلیوم (Mycelium Wallet) یکی از انواع کیف پول ارز دیجیتال است که برای مدیریت رمزارزها و انجام تراکنش‌ها و معاملات رمزارزی طراحی شده است. کیف پول مای سلیوم در سال 2012 بوسیله یک تیم توسعه دهنده با عنوان Mycelium معرفی و توسعه یافت. امروزه کیف پول Mycelium Wallet به عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین کیف پول‌های رمز ارز موبایلی در جهان شناخته می‌شود.

این کیف پول نرم افزاری درواقع یک اپلیکیشن موبایل برای اندروید و iOS است که امکان سازگاری با کیف پول‌های سرد نظیر کیف پول لجر نانو اس و کیف پول ترزور مدل تی را دارد. مایسلیوم (MyCelium Wallet) یک کیف پول غیرحضانتی می‌باشد که به‌منظور استفاده روزمره ایجاد شده است.

شما می‌توانید با دانلود کیف پول mycelium به راحتی اقدام به ذخیره‌سازی بیت کوین نمایید. ما در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به معرفی کیف پول مایسیلیوم و آموزش کار با کیف پول mycelium خواهیم پرداخت.

کیف پول مایسیلیوم (Mycelium Wallet) چیست؟

شرکت سازنده کیف پول مای سلیوم در سال 2008 میلادی قبل از پیدایش بیت کوین توسط جمعی از مهندسان سخت افزار تاسیس شد. در ابتدا هدف بنیان‌گذاران Mycelium توسعه پروژه‌های حیطه شبکه و ارتباطات بود. اما با خلق ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 اهداف این شرکت سریع به سوی بلاکچین تغییر مسیر داد. کیف پول مای سلیوم یکی از محصولات این شرکت بود که در سال 2013 برای کاربران بیت کوین ارائه شد. به دلیل دانلود کیف پول mycelium بیشتر از یک میلیون بار تابحال و کسب رضایت کاربران این کیف پول به یکی از مورد استقبال‌ترین کیف پول‌های بیت کوین تبدیل شده است.

کیف پول مایسیلیوم برای پلتفرم‌های موبایلی نظیر اندروید و iOS طراحی و ایجاد شده است. درواقع Mycelium از پلتفرم‌های دسکتاپی و تحت وب پشتیبانی نمی‌کند. هرچند تیم Mycelium کارت‌هایی را عرضه کرده است که همانند کیف پول سرد کار می‌کنند و امکان اتصال آن به کیف پول‌های سخت افزاری کیپ‌کی و ترزور را دارند. کیف پول Mycelium Walle یک کیف پول چند ارزی نبوده و از ارز دیجیتال آلت کوین پشتیبانی نمی‌نماید.

درواقع کیف پول مای سلیوم تنها امکان دخیره‌سازی بیت کوین را دارد و نمی‌توان هیچ کوین و توکن دیگری را روی آن ذخیره نمود.

ویژگی های کیف پول مای سلیوم

کیف پول مای سلیوم تمامی داده‌های کاربران را رمزنگاری می‌کند و ویژگی ناشناسی تراکنش‌های رمزارزی را حفظ می‌کند. این برنامه به‌منظور عدم وارد کردن آدرس IP توسط کاربران، آن‌ها را به استفاده از اپلیکیشن Orbot و یا ویژگی Socks Proxy تشویق می‌کنند. با این راهکار، کیف پول شما با کمک شبکه Tor متصل به سرورهای بک اند (Backend) می‌شود و استفاده از خدمات ناشناس را برای کاربران ممکن می‌سازد.

کیف پول مایسلیوم برای صحت از انجام تراکنشات تنها به اطلاعات کلی همانند آدرس بیت کوین، نام مستعار، مکان، تاریخچه معاملات و … توجه می‌کند. از طرفی در کیف پول مای سلیوم امکان مدیریت حساب‌های گوناگون نظیر حساب کاربری تک آدرسی و اکانت watch only برای کاربران وجود دارد. در ادامه به این حساب‌ها می‌پردازیم:

کیف پول اچ دی (HD یا Hierarchal Deterministic)

کیف پول‌های اچ دی برای استخراج متوالی همه آدرس‌های بعدی بیت کوین از یک سید اصلی (mnemonic seed) استفاده می‌کنند.

حساب کاربری تک آدرسی (single address accounts)

این حساب معمولا با نام Old School نیز معرفی می‌شود. حساب‌های تک آدرسی یا Single به والت این امکان را می‌دهند که با روشی مطمئن مقادیر زیادی از ارز دیجیتال را ذخیره کند. بدین منظور نیز کاربر باید کلید خصوصی را از دستگاه خود حذف نموده و در صورت لزوم مجددا آن را وارد کند.

پروتکل Bit ID

این پروتکل وظیفه تامین امنیت کیف پول را دارد. با توجه به اینکه استفاده از احراز هویت کلاسیک رمز عبوری ایمنی لازم را ندارد، پروتکل Bit ID از کلید عمومی برای تضمین امنیت استفاده می‌کند.

حساب سخت افزاری

والت‌های مربوط به حساب سخت افزاری فقط برای دستگاه‌های سخت افزاری آفلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

حساب Watch Only

آدرس عمومی در این نوع کیف پول بدون کلید خصوصی در والت ذخیره می‌گردد و امکان جستجوی خروجی‌ها را بدون خرج کردن آن‌ها برای والت نامبرده فرهم می‌کند.

ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول مای سلیوم

یکی از نکات تعجب برانگیز در کیف پول مای سلیوم، پشتیبانی آن از ارزهای دیجیتال انگشت شمار است. بصورتیکه این کیف پول ارز دیجیتال تا مدت‌ها تنها از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کرد. از این‌رو شاید با این پرسش روبرو شوید که علی رغم اینکه کیف پول Mycelium Wallet اولین کیف پول ارز دیجیتال موبایلی است، چرا از رمزارزهای محدودی پشتیبانی می‌کند؟

یکی از پاسخ‌های تاحدودی قانع‌کننده به این پرسش آن است که Mycelium تمرکز خود را روی جنبه‌های دیگری که دیگر کیف پول‌ها از آن غافل هستند، گذاشته است. درحال حاضر کیف پول مایسیلیوم از رمزارزهای زیر پشتیبانی می‌کند:

با این حال تیم توسعه دهنده کیف پول مایسیلیوم اظهار کرده که در آینده نزدیک برنامه‌های ویژه‌ای برای پشتیبانی از رمزارزهای بیشتر درنظر دارد.

مزایا و معایب کیف پول Mycelium Wallet

در زیر به برخی از مزایا و معایب کیف پول مایسیلیوم اشاره می‌کنیم:

  • متن باز
  • امنیت بالا
  • مدیریت انواع اکانت‌ها نظیر کیف پول سخت افزاری
  • اتصال سریع
  • پشتیبانی از رمزارزهای نامحدود
  • رابط کاربری پیچیده برای مبتدیان
  • عدم پشتیبانی از ویندوز، مک و لینوکس (فاقد نسخه دسکتاپ)

امنیت کیف پول مایسلیوم

امنیت یکی از مهم‌ترین جنبه‌های مورد بحث در اپلیکیشن‌های روی بلاکچین است. بخصوص در ارتباط با کیف پول‌های ارز دیجیتال نظیر کیف پول تراست ولت، کیف پول مای اتر والت، کیف پول کوین بیس و … این موضوع مهم‌تر جلوه می‌کند. زیرا هرگونه خطا و اشتباه در آن‌ها ضررهای غیرقابل جبرانی را به کاربران وارد می‌کند. از طرفی باتوجه به ناامن بودن تلفن‌های هوشمند، داشتن یک کیف پول آنلاین روی آن‌ها یکی از نگرانی‌های امنیتی برای افراد زیادی به شمار می‌رود.

دراصل همانند آن است که شما با خود هر مکانی که می‌روید کلیدهای خصوصی‌تان را نیز به همراه دارید. در این حال شما علاوه براینکه به صورت مداوم در معرض حمله بدافزارها هستید، احتمال خطر سرقت فیزیکی تلفن و والت نیز شما راه تهدید می‌کند.

کیف پول مایسیلیوم برای تامین امینت کاربر در زمان ورود به کیف پول، ارسال و اشتراک‌گذاری کلیدهای خصوصی از قابلیت پین کد استفاده می‌کند. تا به امروز این روش به‌منظور محافظت از دارایی‌های کاربران مناسب بوده است.

دانلود کیف پول mycelium و راه اندازی آن

برای راه اندازی کیف پول مای سلیوم در ابتدا شما به یک گوشی هوشمند اندروید یا ios، دسترسی به اینترنت، خودکار و کاغذ دارید. در ادامه به مراحل راه اندازی و آموزش کار با کیف پول mycelium خواهیم پرداخت:

مرحله اول دانلود کیف پول mycelium

در ابتدا برای دانلود کیف پول mycelium باید به اپ استور و یا پلی استور بروید. بعد از دانلود کیف پول mycelium گزینه Open و سپس create new را برگزینید.

مرحله اول دانلود کیف پول mycelium

 

در این مرحله کیف پول مای سلیوم شما نصب گردید و آماده استفاده است. اما توصیه می‌شود قبل از انجام هرکاری اقدام به ایمن‌سازی کیف پول مای سلیوم نمایید.

مرحله دوم آشنایی با محیط کیف پول مای سلیوم

با باز کردن کیف پول مای سلیوم شما با محیطی روبرو خواهید شد و موارد زیر را مشاهده می‌کنید:

1-نوار ابزار: توسط این بخش شما به ابزارهایی برای ایجاد اکانت، تاریخچه تراکنش‌ها و مشاهده موجودی و … دسترسی دارید.

2- فعالسازی کلمات بازیابی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

3- کیو آر کد آدرس گیرنده: با هر بار لمس کد QR، قالب استاندارد آن تغییر خواهد کرد. برای نمونه آدرس دریافتی بیت کوین در زیر به 3 فرم قابل تنظیم آورده شده است:

  • SegWit Compatible (P2SH)
  • SegWit Native (Bech32)
  • Legacy (P2PKH)

4-در این بخش قابلیت‌هایی نظیر خرید رمزارز بوسیله کارت‌های بانکی و همچنین مبادله توکن برای کاربران ارائه شده است. (این بخش برای کاربران ایرانی درحال حاضر در دسترس نیست)

آشنایی با محیط کیف پول مای سلیوم

مرحله سوم فعال‌سازی کلمات بازیابی

در بالای صفحه اصلی و سمت راست گزینه منو را پیدا کنید و گزینه پشتیبان‌گیری یا Backup را بزنید. در صفحه نمایش داده شده 12 کلمه بازیابی به صورت جداگانه برای شما نشان داده خواهد شد. شما باید این کلمات را روی کاغذی نوشته و در مکانی ایمن نگه‌داری کنید. به سبب مسائل امنیتی در این مرحله شما اجازه عکس گرفتن از صفحه را ندارید. همچنین کیف پول مای سلیوم به‌منظور اطمینان از صحت کلمات بازیابی، از شما در پایان مراحل درخواست می‌کند تا کلمات را دوباره تایپ نمایید.

فعال‌سازی کلمات بازیابی در کیف پول مای سلیوم

مرحله چهارم اضافه کردن پین کد

شما در این کیف پول برای جلوگیری از دسترسی دیگر از افراد، می‌توانید پین کدی اعمال نمایید. از این رو در هربار استفاده از کیف پول mycelium شما مستلزم وارد کردن این پین کد خواهید بود. بدین منظور به بخش منو بروید و گزینه settings را انتخاب کنید. سپس در بخش پین کد، روی گزینه Set PIN Code بزنید.

اضافه کردن پین کد در نصب کیف پول مایسلیوم

در انتها پین کدی را که قادر به بخاطر سپردن آن هستید، مشخص کنید. درصورت مفقودی این کد، تنها روش دسترسی شما به کیف پول و دارایی‌هایتان استفاده از عبارت بازیابی می‌باشد. از این رو قبل از تعیین پین کد، نسبت به درستی 12 کلمه بازیابی اطمینان حاصل نمایید.

نحوه دریافت بیت کوین در کیف پول مای سلیوم

برای دریافت بیت کوین در کیف پول mycelium باید در ابتدا گزینه Receive را در بخش Balance (موجودی) برگزینید.

2- در صفحه نمایش داده شده در بخش Amount باید مقدار بیت کوینی را که می‌خواهید دریافت کنید، وارد نمایید. این گزینه توسط واریزکننده تعیین شده و اختیاری است.

3- در بخش Share Address شما قادرید آدرس کیف پول خود را کپ کرده و یا آن را برای شخصی که قرار است برای شما بیت کوین بفرستد، به اشتراک بگذارید.

دریافت بیت کوین در کیف پول مای سلیوم

بعد از ارسال بیت کوین، شما از قسمت Transaction History می‌توانید سوابق تراکنش‌های خود را مشاهده نمایید.

انتقال بیت کوین در کیف پول مای سلیوم

روش ارسال بیت کوین در کیف پول mycelium

به‌منظور ارسال بیت کوین در کیف پول ارز دیجیتال مای سلیوم، باید در صفحه Balance (موجودی)، روی گزینه Send بزنید.

ارسال بیت کوین در کیف پول مای سلیوم

در صفحه نمایش داده شده همانند تصویر بالا، باید آدرس گیرنده را وارد نمایید. کیف پول مای سلیوم جهت آدرس گیرنده برای شما راهکارهای گوناگونی را پیشنهاد می‌کند:

  • استفاده از گزینه Manual Entry که برای وارد کردن آدرس گیرنده به صورت دستی است.
  • اسکن بارکد Scan QR
  • استفاده از آدرس بیت کوین گیرنده‌ای که قبلا در کلیب بورد ذخیره شده است.

نکته قابل توجه در اینجا این است که هرگونه اشتباه تایپی در وارد کردن آدرس باعث از دست رفتن کوین‌های شما خواهد شد. از این رو روش دستی وارد کردن آدرس پیشنهاد نمی‌شود.

3- بعد از اضافه کردن آدرس گیرنده، با کلیک روی آیکون Amount، مبلغ ارسالی را مشخص نمایید.

4- کیف پول مای سلیوم 4 نوع کارمزد دارد. این کارمزدها باتوجه به تراکنش‌های پرداختی به ماینرها مشخص می‌شود. درواقع توسعه دهندگان مای سلیوم در این کارمزدها نقشی ندارند.

  • Low-Priority (اولویت پایین): 129 ساتوشی، تایید تراکنش در مدت زمان حدود 3 ساعت.
  • Normal (نرمال): 196 ساتوشی، تایید تراکنش در مدت زمان تقریبا 30 دقیقه.
  • Economic (اقتصادی): 143 ساتوشی، تایید تراکنش در حدود 2 ساعت.
  • Priority (اولویت بالا): 600 ساتوشی، تایید تراکنش حدود 10 دقیقه.

5- در انتها بعد از بررسی اطلاعات وارد شده، گزینه Send را انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید در برگه Transaction History جزئیات تراکنش خود را مشاهده نمایید.

آموزش کار با کیف پول mycelium و اضافه کردن اکانت جدید

جهت اضافه کردن یک اکانت جدید در کیف پول مای سلیوم، باید ابتدا در صفحه Accounts روی آیکون کلید در سمت راست صفحه بزنید. سپس به صفحه Add New Account (افزودن اکانت جدید) منتقل می‌شوید.

افزودن اکانت جدید در کیف پول مای سلیوم

در این صفحه همانند تصویر زیر می‌توانید اکانت‌های GActive Trading (مبادله رمزارزها)،  Bitcoin Vault HD (ارسال و دریافت بیت کوین تحت پروتکل‌های خاص حفاظتی)، اتریوم (Ethereum)، فیو (FIO)، Bitcoin HD و ERC-20 را فراهم نمایید.

افزودن اکانت در کیف پول my exchange

همچنین شما امکان اتصال کیف به کیف پول‌های سخت افزاری Trezor، KeepKey  و Ledger را توسط کیف پول مای سلیوم و مدیریت دارایی‌تان را خواهید داشت.

 

 

7ام - تیر ماه - 1403
اشتراک گزاری مقاله
مقالات مشابه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You cannot copy content of this page