دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال فایل کوین و نحوه عملکرد آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال فایل کوین

ارز دیجیتال فایل کوین Filecoin پروژ‌ه‌ای غیرمتمرکز و موفق در زمینه ذخیره‌سازی اطلاعات در دنیای بلاکچین است. توکن اختصاصی اکوسیستم فایل کوین، ارز دیجیتال فایل کوین با نماد اختصاری FIL می‌باشد. براساس پروژه قدرتمند و رشد فایل کوین، تحلیل فایل کوین امروز حاکی از آینده‌ای روشن در بلند مدت خواهد بود. بلاکچین فایل کوین از کاربردی‌ترین، پیچیده‌ترین و جسورانه‌ترین بلاکچین‌های جهان به شمار می‌رود. این بلاکچین با اهدافی بلند پروازانه و براساس ایده‌ای نوآورانه طراحی شده است. بسیای از کارشناسان براین باورند که درصورت عملی شدن این ایده‌ها، انقلابی عظیم در عرصه داده‌ها بوجود خواهد آمد.

پروژه فایل کوین به کاربران خود امکان ذخیره پرونده‌های مهمشان با قیمت‌های رقابتی و بازیابی آن‌ها در صورت نیاز را می‌دهد. این پروژه همتا به همتا برای ذخیره اطلاعات به دور از خطرهای سانسور یا هک طراحی و ایجاد شده است. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به تحلیل فایل کوین امروز، علت ریزش فایل کوین و آینده ارز فایل کوین میپردازیم.

تاریخچه ارز دیجیتال فایل کوین

بنیانگذار فایل کوین، خوان بنت مدیرعامل Protocol Labs است. درواقع پروژه فایل کوین نیز یکی از خدمات شرکت Protocol Labs می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ تاسیس گردید. از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به پروژه‌های lib p2p، IPFS و Filecoin اشاره کرد. عرضه اولیه بلاکچین فایل کوین در سال ۲۰۱۷ ماه آگوست با فروش ۲۰۰ میلیون توکن FIL شروع شد. عرضه اولیه (ICO) فایل کوین برای یک ماه ادامه داشت و سرمایه‌ای معادل ۲۵۰ میلیون دلار برای شرکت جمع‌آوری نمود. تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال فایل کوین از این سرمایه تحت عنوان پشتوانه‌ای جهت ارتقا و بهبود شبکه استفاده کرده‌ است.

بلاک چین ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

بلاک چین ارز دیجیتال فایل کوین یکی از جسورانه‌ترین، پرکاربردترین و پیچیده‌ترین بلاکچین‌های موجود در دنیا است. این بلاکچین با توجه به ایده‌ای بسیار نوآورانه و براساس اهدافی بلند پروازانه خلق شده است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اگر ارز دیجیتال فایل کوین ایده‌های خود را عملی کند، انقلابی بزرگ در ارزها ایجاد خواهد شد و پروژه فایل کوین به کاربران این امکان را می‌دهد تا پرونده‌های مهم خود را با قیمت‌های رقابتی ذخیره کنند و هر زمان که خواستند آنها را بازیابی نمایند. پروژه فایل کوین یک بلاک چین همتا به همتا است که برای ذخیره اطلاعات به دور از خطرات هک یا سانسور طراحی شده است.

بلاکچین فایل کوین برای اینکه مطمئن شود اپراتورها داده‌ها را به بهترین و درست‌ترین شکل ممکن ذخیره می‌کنند، مشوق‌های اقتصادی جذابی را برای ماینرها ایجاد کرده است. ماینرهای ذخیره سازی رایانه‌هایی قدرتمند هستند که متعهد می‌شوند مجموعه‌ای از داده‌ها را در طول زمانی معین به بهترین شکل نگهداری کنند. به این ترتیب هرکسی که می‌خواهد پرونده‌ها و داده‌های خود را ذخیره نماید یا از ذخیره کردن پرونده‌های دیگران کسب درآمد کند، می‌تواند به شبکه ارز دیجیتال فایل کوین بپیوندد.

مشتری‌ها برای اینکه بتوانند فایل‌های خود را در ماینرهای فایل کوین ذخیره سازی کنند، در این شبکه به صورت بازار آزاد و بر اساس توافق بین طرفین کار خواهند کرد. در کل ماینرهای ارز فایل کوین می‌توانند به دلیل حفظ و نگهداری اطلاعات مهم و با ارزش به صورت امن، غیر قابل سانسور و هک ارز دیجیتال فایل کوین (Fil) پاداش بگیرند.

فناوری بلاکچین ارز Filecoin

web3 یکی از فناوری‌هایی است که به بلاک چین ارز دیجیتال فایل کوین اجازه می‌دهد تا بتواند یک پروژه را بین افراد مختلف به اشتراک بگذارد. web3 نرم افزاری است که برنامه‌های متمرکز را به برنامه‌های غیر متمرکز تبدیل کرده و با حذف واسطه‌ها خطر هک شدن یا سانسور شدن اطلاعات را کاهش می‌دهد. بهره‌مندی از این تکنولوژی به مشتریان این امنیت خاطر را می‌دهد که اطلاعات آنها به درستی حفظ شود و در صورت لزوم قابل بازیابی خواهد بود.

بلاکچین ارز دیجیتال فایل کوین (Fil) دارای چه بخش‌هایی است؟

بلاکچین فایل کوین، مجموعه‌ای از گره‌های ذخیره سازی، گره‌های بازیابی و مشتری‌ها است. ارز دیجیتال فایل کوین، به عنوان ارزی واسطه‌ برای معامله سه گروه زیر می‌باشد:

  1. گره‌های ذخیره سازی، همان ماینرهایی هستند که اقدام به ذخیره‌سازی نسخه‌ای از تراکنش‌های بین کاربران، اطلاعات کامل بلاکچین و داده‌های مورد نظر مشتری به صورتی که توافق شده است می‌کنند.
  2. ماینرهای بازیابی، وظیفه استخراج اطلاعات و تحویل آن‌ها به مشتری را دارند. برخی مواقع در شبکه فایل کوین ماینرهای ذخیره سازی تحت عنوان ماینر بازیابی فعالیت دارند.
  3. ماینرها خارج از زنجیره بلاکچین هزینه‌های خود را دریافت می‌کنند. براساس پیش بینی بنیانگذاران فایل کوین، کاهش سرعت شبکه و ایجاد گلوگاه‌های اعتبار سنجی پرداخت‌ها ناشی از پرداخت هزینه‌ها درون زنجیره فایل کوین است.

از این رو تصمیم به انجام پرداخت‌ها در خارج از شبکه بلاکچین گرفته‌اند و تنها زمانی که اختلافی پیش آید از بلاکچین استفاده کنند.

نحوه عملکرد و تحلیل فایل کوین

ارائه دهندگان بلاکچین فایل کوین، کامپیوترها یا ماینرهایی هستند که امکان اتصال به اینترنت و فضای دیسک کافی برای ذخیر داده‌ها را دارند. این ماینرها بوسیله مشارکت در زنجیره ذخیره‌سازی داده‌ها ارز دیجیتال فایل کوین را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. از طرفی ارائه دهندگان ذخیره سازی در شبکه این ارز دیجیتال هیچ احتیاجی به تبلیغ خود نخواهند داشت. زیرا این بلاکچین به صورتی طراحی شده است که با ایجاد فضای کاربری شفاف و راحت، اکوسیستم غیرمتمرکز و خلاقانه، به بهترین صورت ارائه دهندگان را متصل به مشتریان کند.

تمامی ارائه دهندگان ذخیره‌سازی ملزوم به پایبندی به تعهدات خود در حوزه ذخیره اطلاعات هستند. این پایبندی در پروتکل استخراج بیت کوین بوسیله تایید اثبات فضا زمان (PoSt) ثبت می‌گردد. پروتکل PoSt این امکان را به مشتریان می‌دهد که با بررسی از درستی ذخیره‌سازی اطلاعات مورد توافق بوسیله ماینرها اطمینان حاصل کنند.

مزایای استفاده از ارز فایل کوین (Filecoin)

در ادامه به مزایا و ویژگی‌های ارز فایل کوین اشاره کرده‌ایم:

  •  ارز دیجیتال فایل کوین با هدف اطمینان از جای خالی برای ذخیره اطلاعات بیشتر، برای ذخیره هیچ چیز نیز به ماینرهای خود پاداش می‌دهد.
  • مشتریان در شبکه فایل کوین قادرند براساس نیازهای خود از میان ارائه دهندگان، ماینری را که سرعت و هزینه افزونگی متناسب با نیازشان دارد، انتخاب کنند.
  •  در پروژه فایل کوین بر خلاف سیستم‌های ذخیره سازی متمرکز نیازی به اجرای API متفاوت برای هر ارائه دهنده نیست.
  • بلاکچین ارز دیجیتال فایل کوین دارای ایده‌ای بسیار کاربردی و کارکرد آسانی است. از این رو در آینده ارز فایل کوین پیش بینی می‌شود جامعه مشتریان زیادی به آن جذب شوند.
  •  کاربران ارز دیجیتال فایل کوین برای جذب مشتری نیازی به تبلیغ ماینر در سطح شبکه ندارند.
  •  در بلاک چین ارز فایل کوین زمان پیوستن شما به شبکه برای استخراج فایل کوین فاقد اهمیت است. این سیستم به صورتی طراحی شده است که تازه واردها نیز همیشه بتوانند از پاداش استخراج ارز دیجیتال فایل کوین بهره‌مند گردند.

امنیت شبکه فایل کوین چگونه است؟

فایل کوین دارای امنیت قابل قبولی است. زیرا داده‌های شبکه فایل کوین پیش از ذخیره روی کامپیوترهای مختلف، به قسمتهای مختلف تقسیم‌بندی و سپس رمزنگاری می‌شوند. از این رو درصورتی که هکرها دسترسی به این اطلاعات پیدا کنند، قادر به استفاده از آن نخواهند بود؛ چرا که این اطلاعات برایشان نامفهوم است.

کیف پول‌های ارز دیجیتال فایل کوین

از فایل فاکس (FilFox) برای کیف پول ارز فایل کوین استفاده می‌شود که امکان ذخیره سازی، ارسال و برداشت توکن Fil را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سایر کیف‌ پول های ارز دیجیتال فایل کوین برای ذخیره سازی توکن‌های فایل عبارتند از:

  1. کیف پول‌های نرم افزاری شامل کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)، کیف پول اتمیک (Atomic Wallet)، کیف پول مث ولت (Math Wallet) و کیف پول Im Token
  2. و کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) و لجر نانو ایکس ( Ledger Nano X)

نحوه خرید ارز فایل کوین

اولین گام برای خرید انواع ارز دیجیتال و ووچر پرفکت مانی، انتخاب یک پلتفرم یا صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر است. با وجود تحریم‌ها علیه ایران، صرافی‌های خارج از کشور به کاربران ایرانی خدمات ایمن ارائه نمی‌دهند. البته برخی از افراد سعی می‌کنند با تغییر IP به صرافی‌های خارج از کشور متصل شوند، اما در صورت نمایان شدن IP واقعی حساب کاربری آنها بلوکه شده و سرمایه خود را از دست خواهند داد. بنابراین بهترین راه خرید و فروش ارز دیجیتال FIL از طریق صرافی‌های داخل کشور است. با این درگاه با امنیت خاطر می‌توانید خرید و فروش ارز فایل کوین را انجام دهید.

ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟

این رمز ارز نوعی ارز رمزنگاری شده بر پایه تکنولوژی بلاکچین می‌باشد. توکن Fil به عنوان نوعی واسطه برای خرید و فروش در فضای ذخیره سازی فعالیت دارد و ظرفیت خالی دستگاه‌های متصل به اینترنت را بکار می‌گیرد.

کاربرد ارز فایل کوین چیست؟

مهم‌ترین کاربرد این رمز ارز این است که ارائه خدمات ذخیره‌سازی داده‌ها برای سازمان‌ها و افراد با پیچیدگی و هزینه کمتر است. از طرفی ارز FIL را در بازارها و صرافی‌های مبتنی بر داده می‌توان برای خرید و فروش داده‌ها نیز استفاده نمود. دیگر کاربرد این رمز ارز اسان کردن خدمات مرتبط با پرداخت هزینه‌های خرید کالا و ذخیره‌سازی ایمن داده‌های ارزشمندی نظیر مقالات ادبی، دایره‌المعارف‌ها و … در حجم زیاد است.

ویژگی های فایل کوین کدام است؟

فایل کوین دارای ویژگی‌هایی همچون افزایش امنیت، سرعت بالا، شفافیت، قابل اعتماد بودن، مقیاس‌پذیری و … است.

1ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید