دریافت اپلیکیشن

بگ هولدر (Bag Holer) چه کسی است؟

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
بگ هولدر ارز دیجیتال

بگ هولدر به افرادی گفته می‌شود که دارایی‌هایشان را بدون دلیل خاصی و براساس دلایل غیر واقعی، تا مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. درواقع این افراد سهام و دارایی‌های خاص را علیرغم اینکه درحال سقوط است و باید سهام فروخته شود، نگه می‌دارند.  bagholder سرمایه گذاری است که هیچ زمانی برای فروش ارزهای دیجیتال اقدام نکرده و همیشه در فکر افزایش قیمت در بلند مدت است. زمانی که شما در مورد سهام و ارز دیجیتال بحث می‌کنید، بگ هولدر، سرمایه گذاری است که قبل از سقوط قیمت کالا موفق به فروش نمی‌شود.

هر سرمایه گذاری می‌تواند به یک بگ هولدر تبدیل شود. برای مثال ورشکستگی یک شرکت می‌تواند قیمت سهامش را به طرز فجیعی کاهش دهد و یا ممکن است ارز دیجیتال، سکه‌های جدید را آزاد کند و باعث سقوط ارزش سکه‌های موجود شود. در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بیشتر با Bagholder و چگونگی تبدیل شدن به بگ هولدر آشنا خواهید شد.

بگ هولدر (bagholder) کیست و به چه معناست؟

بگ هولدر شخصی است که ارز دیجیتالی که در واقعیت بی ارزش است را نگه میدارد و کاری می‌کند که با ارزش به نظر برسد. با وجود اینکه دیگران فکر می‌کنند یک سهام بی ارزش است اما در نهایت دوباره رشد می‌کند و سرمایه گذاران را ثروتمند می‌کند. سرمایه گذاران سرسخت یا بی تجربه ممکن است سهام بی ثبات را از زمان بهینه فروش بگذرانند، به امید اینکه سود بیشتری کنند. اگر آن سرمایه گذاران قبل از پایان سهام به فروش نرسد ممکن است است در نهایت بگ هولدر شوند.

به عبارت دیگر بگ هولدر یک اصطلاح غیر رسمی است که به سرمایه گذاری تعلق می‌گیرد که دارای موقعیتی در اوراق بهادر و رمز ارزها است که ارزش آن کاهش می‌یابد و کم کم به بی ارزشی خواهد رسید. در حقیقت سرمایه گذار سرسختانه دارایی خود را برای مدت طولانی حفظ می‌کند و در این مدت، ارزش سرمایه گذاری به صفر می‌رسد.  در واقع bagholder ها بیشتر از آنکه به سود فکر کنند در فکر جبران خسارت هستند.

شناخت بیشتر Bagholder ها با ذکر یک مثال

این اصطلاح از آن زمان به عنوان بخشی از فرهنگ سرمایه گذاری امروزی ظهور پیدا کرد. یگ هولدر سرمایه گذاری که به طور نمادین کیسه‌ای از سهام را در دست داشته باشد که با گذشت زمان بی ارزش می‌شود.  فرض کنید یک سرمایه گذار از شرکت‌های تازه تاسیس فناوری عمومی، 100 سهم را خریداری کند. درست است که قبل از عرضه اولیه با افزایش قیمت سهام روبروییم اما بعد از زیر سوال بردن درستی مدل کسب و کار، این قیمت فوری افت خواهد کرد.

طی گزارش‌های بعدی می‌توان مشاهده کرد که شرکت در تلاش است و همین موجب سقوط بیشتر قیمت سهام می‌شود. سرمایه‌گذار نیز با این تصور که همه چیز درست می‌شود، سرمایه خود را نگه داشته و بدین ترتیب به بگ هولدر تبدیل خواهد شد.

چگونه به یک بگ هولدر (Bag Holder)  تبدیل نشویم؟

اگر می‌خواهید در بازار ارز دیجیتال تبدیل به یک بگ هولدر نشوید باید به دنبال یادگیری اصول و تحلیل آنچین باشید. یکی از دلایل بسیار مهم برای عدم تبدیل شدن به یک بگ هولدر این است که تعصبات خود را کنترل کنید. شما باید یک چارچوب عینی برای ارزیابی سرمایه گذاری‌های خود ایجاد کنید. زمان ارزیابی اولیه سرمایه گذاری حتما باید از یک چک لیست استفاده نمایید. دست کم سالیانه همه چیز را دوباره بررسی و ارزیابی کنید.

اگر فروش و بازده کم شود و بدهی‌ها افزایش یابد، حتما یک مشکل وجود دارد. زمان فروش سهام و انواع ارز دیجیتال را یاد بگیرید و به آن پایبند باشید. چراکه معمولا افرادی که به دلیل احساسات و تعصبات، دچار این تله می‌شوند، کنترل خود را بر جریان ارزیابی دارایی از دست داده و یک دارایی را به اندازه‌ای حفظ می‌کنند تا ارزش آن به صفر برسد.

ترس از دست دادن سرمایه از عوامل ایجاد یک bagholder

دلایل مختلفی سبب برخورداری سرمایه گذاران از انواع ارز دیجیتال با عملکرد کم خواهد شد. همچنین افراد ممکن است با غافل شدن از سبد خرید خود، از ارزش نزولی آن ناآگاه باشد.در این مواقع سرمایه گذار برای عدم تایید تصمیم ضعیف سرمایه گذاری، موقعیت خود را حفظ می‌کند. در این حالت پدیده‌ای به عنوان اثر تمایل رخ می‌دهد؛ این جایی است که سرمایه‌گذار تمایل به فروش سهام یک اوراق بهادری که قیمت آن افزایش میابد می‌گیرد و سرمایه‌های کم ارزش خود را با لجاجت نگه می‌دارد. درواقع براساس روانشناختی، بیشتر از لذت بردن از پیروزی، از باختن و شکست متنفر است؛ در نتیجه امید دارد که موقعیت از دست رفته خود را برگرداند.

تئوری چشم انداز

تئوری چشم انداز جای است که سرمایه‌گذران به جای ضررهای درک شده، برپایه سودهای درک شده تصمیم‌گیری می‌کنند. در مثالی می‌توان این تئوری را بدین شرح توضیح داد که افراد ترجیحشان به دریافت 50 دلار است؛ نه اینکه 100 دلار دریافت کنند و نیمی از آن را از دست دهند. این درحالیست که در هر دو حالت 50 دلار خالص است. در نمونه دیگر می‌توان به افرادی که از ساعات اضافه کاری برای متحمل نشدن مالیات خودداری می‌کنند، اشاره کرد. اگرچه این افراد در نهایت سود کسب می‌کنند، اما در ذهن‌ آن‌ها بودجه‌های خروجی بزرگتر است.

Falk Cost Fallacy (هزینه از دست رفته) از دلایل تبدیل شدن به Bag Holder

از دیگر دلایل تبدیل سرمایه‌گذران به بگ هولدر، هزینه از دست رفته می‌باشد. فرض کنید سرمایه‌گذاری در معامله‌ای با ارزش 1000 دلار، 100 سهم به مبلغ 10 دلار خریده است. درصورتی که در هر سهم، سهام به 3 دلار سقوط کند ارزش بازار برابر 300 دلار است. از این رو ضرر 700 دلار به عنوان هزینه محسوب می‌شود. بسیاری از افراد ترغیب می‌شوند که پس از بازپرداخت ارزش سهام 1000 دلار صبر کرده و سرمایه‌شان را پس بگیرند، اما ضرر هم اکنون به یک هزینه تبدیل شده و دائمی تلقی می‌گردد.

چرا برخی از افراد به بگ هولدر تبدیل می‌شوند؟

از دلایلی که افراد را به بگ هولدر تبدیل می‌کند شامل عدم دانش و استراتژی معاملاتی، تصور غلط درباره آینده ارزش دارایی، عدم زمان کافی برای تحلیل تکنیکال، ناآگاهی از عملکرد نامناسب هام یا ارزهای، عملکرد مخالف ارزش دارایی، تلاش برای جبران ضرر و .. می‌باشد.

چگونه بگ هولدر نباشیم؟

برای اینکه به یک بگ هولدر تبدیل نشوید، باید استراتژی‌های هولد ارز دیجیتال را یاد بگیرید و تحلیل انواع سهام و رمز ارزهایی همانند ارز دیجیتال استلار، ارز دیجیتال دوج کوین، ارز دیجیتال کوانت، ووچر پرفکت مانی و .. را آموزش ببینید. بدین ترتیب در زمان احساس سقوط دارایی، آن‌ها را فروخته و تبدیل به بگ هولدر نخواهید شد.

5ام - دی ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا یا ترا کلاسیک با نماد اختصاری LUNA شکلی از دارایی دیجیتال یا توکنی است که توسط بایننس سرمایه‌گذاری شده است. ارز دیجیتال ترا نوعی سکه DEFI محسوب می‌شود و یکی از دو توکن پلتفرم تراست. این ارز همراه با استیبل کوین یا ارز دیجیتال تتر وظیفه پایدار کردن ارزش دیگر ارزها را […]

ادامه مطلب
تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) یک پروژه جدید دیفای است که مشابه با نات کوین تلگرام بخش قابل توجهی از عرضه توکن خود را از طریق تلگرام به صورت رایگان در میان مردم توزیع می‌کند. تفاوت ارز تپ سواپ با نات کوین در این است که این ایردراپ روی بلاکچین سولانا پیاده‌سازی شده است و عرضه توکن‌های […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی با نماد اختصاری OKB از معروف‌ترین توکن‌های صرافی می‌باشد که بر بستر بلاکچین OK ایجاد شده است. ارز okb به عنوان توکن بومی صرافی متمرکز OKEx، سومین صرافی بزرگ جهان از لحاظ نقدینگی نیز فعالیت دارد. درواقع ارز okb به عنوان توکن ابزاری صرافی ارز دیجیتال اکس نظیر صرافی بایننس، به […]

ادامه مطلب
ارز نات کوین (Notcoin) چیست؟ نحوه قیمت گذاری نات کوین

ارز نات کوین (Notcoin) چیست؟ نحوه قیمت گذاری نات کوین

ارز نات کوین (Notcoin) که از Nothing به معنای هیچ چیز آمده است، ارز دیجیتال است که این روزها تمامی جهان را به خود مشغول کرده است. بدون شک شما هم درحال حاضر با پرسش‌هایی از قبیل نات کوین قیمت گذاری شد؟ نات کوین تلگرام چیست؟ نات کوین در کدام صرافی لیست شده؟ قیمت نات […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال بایت کوین BNC چیست و بررسی آینده آن

ارز دیجیتال بایت کوین BNC چیست و بررسی آینده آن

Bcn token چیست؟ ارز دیجیتال بایت کوین با توکن bcn دارایی دیجیتالی حریم خصوصی، متن باز و غیرمتمرکز می‌باشد که همه اعضای شبکه آن در توسعه شبکه نقش دارند. ارز bcn راهکار مالی برای همه کسانی است که به موضوع حریم خصوصی اهمیت می‌دهند. بلاکچین BCN token تراکنش‌های بین المللی، خصوصی و فوری را بدون […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید