دریافت اپلیکیشن

ارز لیدو دائو و تحلیل آینده LDO

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز لیدو دائو و تحلیل آینده LDO

ارز لیدو دائو راهکاری برای استیکینگ اتریوم می‌باشد. رمزارز Lido DAO با نماد اختصاری LDO و ارز دیجیتال لیدو در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش و معامله است. از زمان عرضه این ارز دیجیتال استقبال فراوانی از آن شده است. براساس تحلیل ارز ldo هدف اصلی پروژه لیدو دائو، برطرف کردن مشکلات و رفع محدودیت‌های استیکینگ اتریوم 2.0 است. به عبارتی دیگر ارز دیجیتال لیدو دائو راهکار استیکینگ لیکویید برای شبکه اتریوم و سایر شبکه‌های مبتنی بر مکانیزم اثبات سهام POS می‌باشد.

در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به آینده ارز لیدو دائو، تحلیل لیدو دائو، برنامه لیدو و همچنین خرید لیدو دائو و فروش ارز دیجیتال Lido Dao خواهیم پرداخت.

ارز لیدو دائو (LDO) چیست؟

ارز لیدو دائو (Lido) نوعی پلتفرم نقدینگی (Liquidity) و یک نهاد مستقل غیر متمرکز می‌باشد که بر بستر شبکه اتریوم ایجاد شده است. این پلتفرم به کاربران این امکان را می‌دهد که درآمد غیرفعال توسط قفل کردن (Staking) داراییشان در اکوسیستم لیدو، بدست آورند. به بیانی دیگر، پروتکل لیکوئید استیکینگ لیدو دائو را می‌توان به عنوان راهکاری برای عبور از چالش عدم استفاده و امکان برداشت دارایی‌های رمزنگاری شده در زمان استیک آن‌ها در بستر بلاکچین‌های اثبات سهام PoS معرفی نمود.

ارز دیجیتال سولانا (SOL)، ارز دیجیتال پولکادات (DOT)، ارز دیجیتال پالیگان (MATIC) و کوساما (KSM) از انواع بلاکچین PoS هستند که لیدو دائو به آن‌ها امکان استفاده از دارایی‌های استیک شده را می‌دهد.

ارز ldo چیست؟

ارز لیدو دائو توکن حاکمیتی پروژه Lido Dao می‌باشد که برای تسهیل هدف این پلتفرم یعنی تولید یک سرویس غیرمترمرکز به‌منظور لیکویید استیکینگ بوجود آمده است. توکن LDO حق تصمیم‌گیری و مالکیت برای ساختار مستقل Lido را غیرمتمرکز می‌نماید؛ زیرا بدین صورت، تصمیمات مربوط به اداره آن براساس LDO در کامیونیتی مرتبط با پلتفرم انجام می‌گیرد. دارندگان این توکن می‌توانند برای هر تصمیمی که روی اینده ارز لیدو دائو و پلتفرم آن تاثیر دارد رای دهند. این موضوع کاربران را قادر به بیان نظرشان کرده و منجر به حفظ تمرکززدایی شبکه می‌گردد.

توکن‌های LDO از دسامبر سال 2020 برای یکسال به صورت کامل قبل شدند. از این تاریخ تا دسامبر سال 2021، کاربران این امکان را داشتند که از توکن‌ها به‌منظور رای‌دهی در حاکمیت پروژه استفاده نمایند. اما نمی‌توانستند توکن‌ها را انتقال دهند. از سال 2021 به بعد، توکن‌ها آزاده شده و امکان انتقال بوجود آمد. از توکن LDO به‌منظور افزایش و کاهش نود از شبکه و کمک به مدیریت کارمزد نیز استفاده می‌گردد.

تاریخچه ارز ldo چیست؟

پروژه لیدو در دسامبر 2020 و چند هفته قبل از ایجاد زنجیره بیکن چین (Beacon Chain) اتریوم 2 راه‌اندازی شد. البته برخی از چالش‌ها در سهام گذاری ETH وجود دارد و امکان استفاده از توکن‌های اتر استیک شده در پروتکل‌های دیگر وجود ندارد. هدف لیدو دائو توکن رفع این مشکلات از طریق سرویس‌های استینکینگ غیر حضانتی است. این امر با سرویس‌های سهام گذاری ارائه شده توسط صرافی‌ها متفاوت می‌باشد. در این شبکه مشکل ناکارآمدی سرمایه با صدور توکنی به نام  stETH که در واقع نسخه توکنیزه‌شده اترهای استیک‌شده است، حل می‌شود. با استفاده از این توکن، کاربران می‌توانند سرمایه استیک‌شده‌شان را در دیگر پروتکل‌ها استفاده کنند.

تمرکز پروژه Lido DAO روی اتریوم بوده، اما در حال حاضر در حال گسترش آن به دیگر بلاک چین‌ها است. این شبکه قابلیت سهام‌گذاری روی شبکه ترا (Terra) را در مارس 2021 (اسفند 99) و روی ارز سولانا (Solana) را در سپتامبر 2021 (شهریور 1400) راه‌اندازی کرد. مشابه اتریوم، سهام‌گذاران توکن محلی شبکه ترا یعنی لونا (LUNA) یا سول (SOl) در سولانا، توکن مشتقه‌ای به نام bLUNA و stSOL را دریافت می‌کنند.

در حال حاضر بیشتر از 7 میلیارد دلار ارز دیجیتال در شبکه لیدو دائو استیک شده است. با اینکه از این پروتکل بیشتر برای سهام گذاری در اتریوم استفاده می‌شود اما از شبکه‌های دیگری نظیر پولکادات (Polkadot) و کوماسو (Kusama) و پالیگان (Polygon) پشتیبانی می‌کند.

تحلیل ارز ldo

براساس تحلیل لیدو دائو بروزرسانی‌های اخیر اتریوم و فراهم شدن امکان سهام گذاری (استیکینگ) در آن از سال 2020، استیکینگ اتریوم را به یکی از راه‌های جذاب سرمایه گذاری هولدرها تبدیل کرده است. با آینده نویدبخشی که پیش روی اتریوم است سرمایه گذاران و تریدرهای بیشتری به سهام‌گذاری در این بلاک چین ترغیب شده‌اند. لیدو سعی کرده با تسهیل فرآیند سهام‌گذاری اتریوم کار را برای سرمایه‌گذاران آسان‌تر کند. در کل لیدو پلتفرمی است که با هدف رفع چالش‌های سهام‌گذاری در ارز دیجیتال اتریوم ایجاد شده تا مشکلات این فرآیند را برای سرمایه گذاران عادی برطرف کند. ارز لیدو دائو یک پلتفرم حاکمیتی است که تصمیمات آن توسط هولدرهای توکن LDO اتخاذ می‌شود.

عملکرد پلتفرم لیدو دائو

توکن LDO، نوعی توکن حاکمیتی سازگار با بلاکچین اتریوم و بر بستر شبکه ERC-20 است. همچنین از ارز لیدو دائو برای اهدای پاداش به کاربران و سایر فعالیت‌های حوزه دائو استفاده می‌شود. برخی دیگر از کاربردهای رایج دائو شامل پرداخت‌های درون برنامه‌ای، کمک‌های بلاعوض، خرید بیمه و مشوق‌های نقدینگی و دیگر موارد مشابه می‌باشد. لیدو دائو به کاربران امکان به اشتراک‌گذاری توکن‌ها و دریافت جایزه را بدون نیاز به قفل کردن می‌دهد. لیدو به کاربران این اجازه را می‌دهد تا اتریوم را بدون نگه داشتن و حداقل سرمایه‌گذاری به اشتراک بگذارند.

کاربرد ارز لیدو دائو (LDO)

با استفاده از این ارز دیجیتال امکان سپرده اتریوم استیک شده خود را در پلتفرم‌های Sushi، Yearn و Curve و دیگر موارد خواهید داشت. این ویژگی باعث می‌شود نیاز سرمایه‌گذاران به انتخاب میان استیکینگ اتریوم و شرکت در دیفای از بین برود. کاربران یک عدد توکن مشتق شده آن یعنی stETH (اتریوم استیکینگ) در ازای وام دهی ارز لیدو دائو دریافت می‌کنند. stETH همانند اتر معمولی امکان استفاده برای کسب سود و پاداش وام را خواهد داشت. همچنین ارز لیدو دائو برای موارد زیر نیز استفاده می‌شود:

  • مدیریت پارامترهای توزیه و کارمزد
  • اهدای حقوق مالکیتی در لیدو دائو
  • نظارت بر حذف و اضافه کردن گره لیدو

ویژگی‌های ارز لیدو دائو

از جمله ویژگی‌های شبکه لیدو دائو عبارت است از:

پلتفرم استیکنیگ

لیدو دائو اجازه اتصال یک کیف پول ارز دیجیتال به این پروتکل و استیک رمز ارزهای ETH را به کاربران می‌دهد. نرخ تبدیل ETH-stETH یک به یک به همراه 38.4 دلار کارمزد تراکنش و کارمزد پاداش 10 درصدی است.

کرو (Curve)

Curve یک استخر نقدینگی است که به کاربران اجازه می‌دهد stETH های خود را به استیبل کوین قابل معامله بر روی شبکه اتریوم تبدیل کنند.

میکر دائو (MakerDAO) از ویژگی‌های پروتکل Lido DAO

در پلتفرم MakerDAO، کاربران می‌توانند با اتصال والت رمز ارزی خود، توکن‌های stETH را به‌عنوان وثیقه در برنامه ریفرال این پلتفرم استفاده نمایند.

برنامه ریفرال دائو

با هر ریفرال و معرفی کاربر شما می‌توانید 1 درصد از کل اترهای استیک شده را از طریق لینک خود به صورت ارز دیجیتال ldo پاداش بگیرید. این پروتکل یک گزینه لیست سفید را برای برنامه‌های ریفرال تهیه می‌کند که مشوق‌های شبکه تنها به شرکای قابل تایید لیدو دائو ارسال می‌شوند.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال لیدو دائو کدام است؟

از آنجایی که ارز لیدو دائو مبتنی بر بستر اتریوم راه‌اندازی شده است، کیف‌ پول‌هایی نظیر کیف پول متامسک، کیف پول تراست ولت، اتمیک ولت، کیف پول مای اتر ولت و کیف پول سخت افزاری لجر برای نگه‌داری آن مناسب می‌باشند.

اینده ارز لیدو دائو چگونه است؟

کارایی اصلی ارز لیدو دائو فراهم کردن امکان مشارکت در سهام‌گذاری اتریوم برای کاربران است. گسترش بازار سهام گذاری در اتر عامل اصلی رشد لیدو دائو توکن در آینده خواهد بود.

قیمت ارز ldo چقدر است؟

باتوجه به تحریم‌ها قیمت ارز ldo را باید به صورت لحظه‌ای چک کنید. اما در کل قیمت هر توکن stETH دقیقا برابر با قیمت یک اتر است.

راه‌های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال لیدو LDO چیست؟

لیدو در حال حاضر خدمات خود را به بلاکچین‌های سولانا و ترا گسترش داده است. و کاربران می‌توانند با استفاده از این بلاکچین‌های محبوب در این ارز، سرمایه گذاری کنند.

دائو (DAO) به چه معناست؟

دائو مخفف عبارت Decentralized Autonomous Organization به معنای سازمان خودمختار، مستقل و یا غیرمتمرکز است که هیچ سازمان و نهاد حاکمیتی یا مرجع مرکزی ندارد و اعضای آن به طور مستقل فعالیت می‌کنند. اعضای دائو (DAO) بدون نیاز به نهاد مرکزی، اقدام به رای‌گیری برای وضع قوانین و اجرای تضمیمات اتخاذ شده می‌کنند. و در صورت نیاز نیز روند اجرا را مورد بررسی قرار می‌دهند.

لیکویید استیکینگ به چه معناست؟

عبارت استیکینگ نقدینگی یا لیکویید استیکینگ (Liquid Staking) به معنا آن است که کاربران در ازای سپرده‌گذاری توکن‌هایشان، توکن نقدینگی (LP token) کسب می‌کنند. از توکن‌های نقدینگی (LP token) برای استیک کردن در دیگر پروتکل‌های بلاکچینی می‌توان استفاده نمود.

21ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید