دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال کوانت و بررسی آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال کوانت

ارز دیجیتال کوانت با نماد اختصاری QNT نویی دارایی دیجیتالی است که با هدف اتصال شبکه‌های بلاکچین در مقیاس جهانی بدون تعامل پذیری و کاهش کارایی ایجاد گردید. بر خلاف سایر پروژه‌های ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال کوانت QNT قصد ندارد با ساخت بلاکچین متصل به دیگران، کار خود را سخت‌تر کند. در حقیقت پروژه کوانت با ایجاد اولین سیستم عامل بلاکچین نخستین پروژه برای حل مشکل تعامل‌پذیری شبکه‌های بلاکچین به شمار می‌رود. این پروژه به کمک سیستم عامل Overledger ارتباط بین بلاکچین‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

توکن QNT برای ایجاد هر کاربری و مقصودی در پلتفرم ارز دیجیتال کوانت ایجاد شده است که توسعه دهندگان باید برای استفاده از امکانات این شبکه این توکن را خریداری نمایند.

شما باید با پیش بینی قیمت ارز دیجیتال کوانت (QNT) و بررسی آینده ارز کوانت (Quant) و تحلیل ارز کوانت و … این ارز را از بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان خریداری نمایید. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به ارز دیجیتال کوانت QNT چیست و چه آینده ای دارد؟ خواهیم پرداخت.

تاریخچه شبکه کوانت

شبکه کوانت با فردی به نام گیلبرت وردیان آغاز به فعالیت کرد. گیلبرت همانند سایر افرادی که پروژه‌های امیدوار کننده ارز رمز نگاری شده ساخته‌اند، فردی معمولی نیست. تجربه و ارتباط‌های این شخص با نهادها در بخش دولتی و خصوصی او را خاص کرده است. مسلما به دلیل همین موارد با هیچ کس در فضای رمز نگاری قابل قیاس نیست.

شبکه ارز دیجیتال کوانت QNT چیست؟

شبکه کوانت یک شرکت فناوری بلاک چین است. هدف این شرکت دستیابی به همکاری جهانی بین بلاک چین‌ها است. این شبکه بدین منظور از سیستم عامل Overledger استفاده می‌کند. برعکس دیگر پروژه‌های ارزهای رمز نگاری شده شبکه QNT منبع باز نیست. همچنین بسیاری از فناوری‌های مورد استفاده در محصولات بلاکچین ارز دیجیتال کوانت ثبت اختراع شده و برای استفاده از آنها به مجوز نیاز است. سیستم Overledger به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا برای مشتریان خود اپلیکیشن‌های چند زنجیره‌ای غیرمتمرکز (MApps) را ایجاد کنند. توسعه‌‎دهندگان بوسیله توکن QNT قادرند مجوز QNT را خریداری کنند.

اکوسیستم کوانت برای دسترسی به شبکه Overledger از این توکن استفاده نموده و اشتراک‌گذاری داده‌ها را امن می‌سازد. از این رو می‌توان گفت توکن ONT در شبکه ارز دیجیتال کوانت بخش مهمی است که ضمن اشتراک‌گذاری ارزشهای پروژه کوانت، از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

ارز دیجیتال کوانت (QNT) چگونه کار می‌کند؟

همانگونه که متوجه شدید شبکه کوانت یک پروژه منبع باز نیست. شبکه کوانت جزییات فناوری‌های اصلی خود را به اشتراک نمی‌گذارد. اصلی‌ترین نکته‌ای که هیچ وقت نباید فراموش کنید این است که شبکه ارز دیجیتال کوانت یک بلاکچین نیست. در واقع ارز دیجیتال کوانت یک اکوسیستم است که دارای جزییات مختلفی مثل سیستم عامل OVERLEDGER ، خزانه داری، برنامه‌های چند زنجیره‌ای و رمز ارز QNT می‌باشد.

عدم همکاری و تعامل بین پروژه‌ها یکی از مشکلات اصلی در فناوری بلاکچین به شمار می‌رود. کوانت با راهکاری مناسب قصد دارد تا این مشکل را بر طرف نماید. بدین منظور شبکه Overledger در پلتفرم این ارز امکان دسترسی به سایر بلاکچین‌ها را فراهم نموده است.

علاوه بر آن کوانت لایه‌های مختلفی نظیر لایه‌های تراکنش، فیلتر کردن، پیام رسانی و سفارش را ایجاد می‌کند. لایه تراکنش ذخیره به منظور مدیریت تراکنش‌ها ایجاد شده است. از طرفی لایه پیام رسانی شامل انواع اطلاعات و داده‌های قرارداد هوشمند می‌شود. وظیفه کنترل اطلاعات تراکنش‌ها و پیام‌ها بر عهده لایه سفارش و فیلترینگ است.

منظور از سیستم عامل OVER LEDGE0052 چیست؟

سیستم عامل OVERLEDGER یک سیستم عامل بلاکچین است که امکان تعامل و همکاری را میان بلاکچین‌های مختلف به صورت همزمان فراهم می‌کند. با این وجود ارز دیجیتال کوانت توضیح کاملی در رابطه باروش کار سیستم عامل Overledger ارائه نمی‌دهد. شبکه ارز QUANT مبتنی بر فناوری منبع باز Google Kubernetes می‌باشد. مثل بسیاری از برنامه‌های نرم افزاری امکان استفاده رایگان از Overledger وجود ندارد. همه موسسات و افراد برای استفاده از این سیستم عامل ملزم به پرداخت هزینه مجوز سالانه هستند. با پرداخت این هزینه می‌توانند با استفاده از سیستم عامل Overledger اقدام به ایجاد برنامه‌های چند زنجیره‌ای یا (mApp) نمایند.

این برنامه‌ها در بالای چندین زنجیره بلوک ساخته شده‌اند و روی یک بلاکچین (اتریوم) قرار دارند. mApp برنامه‌های پیشرفته‌ای است که به چندین قرارداد هوشمند در بلاک چین‌های مختلف اجازه میدهد باهم کار کنند. با وجود اینکه mAppها روی چند بلاکچین ساخته شده‌اند اما سرعت و کارایی آنها به زنجیره‌های بلوکی مورد استفاده از آن بستگی دارد. برای مثال اگر با اتریوم و سولانا اقدام به ساخت یک mApp  کنید قسمتی از برنامه ساخته شده بر روی اتریوم قادر به انجام 15 معامله در ثانیه است. این در حالی است که قسمت دیگر با سرعتی نزدیک به 65000 تراکنش در ثانیه انجام می‌شود.

ارز رمز نگاری شده QNT

QNT دارای توکن ERC-20 است که برای هزینه‌های صدور مجوز در اکوسیستم شبکه کوانت و پرداخت کالاها و خدمات از آن استفاده می‌کنند. ایده اصلی این است که همه موسسه‌ها و افراد قادر باشند در mApp های خود از بهترین قسمت‌های هر بلاک چین استفاده کنند. برای مثال افراد قادر هستند از برای رسیدگی به معاملات خود از سرعت بلاکچین سولانا استفاده کنند. همچنین برای تسویه حساب در mApp خود از امنیت بلاکچین بیت کوین  استفاده نمایند. افراد و موسسات می‌توانند داده‌های خود و mApp را در Overledger Network Marketplace به فروش برسانند.

ویژگی‌ها و بررسی ارز کوانت

رمز ارز کوانت دارای ویژگی‌های زیر است:

  • هدف ارز کوانت کمک به شرکت‌ها برای بهبود کارایی و ساده‌سازی گردش کار توسط ادغام با فناوری بلاکچین است.
  • ارز کوانت بر روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شد.
  • طراحی ارز دیجیتال کوانت به گونه‌ای است که با هر نوع ساختاری می‌تواند کار کند. همچنین QNT می‌تواند بدون توجه به معماری و ویژگی‌های  درونی ساختار کوانت را با دنیای ارز دیجیتال مرتبط کند.
  • مثل سایر پلتفرم‌هایی که مبتنی بر بلاک چین هستند کوانت دارای توکن کاربردی بومی شبکه خود است. ارز دیجیتال کوانت (Quant) را با علامت اختصاری QNT می‌شناسند.
  • ارز دیجیتال کوانت چندین عملکرد را در اکوسیستم کوانت بر عهده دارد.

برای خرید ارز کوانت باید چه کرد؟

برای خرید ارز کوانت مثل هر ارز دیجیتال دیگری مثل بیت کوین باید در ابتدا اقدام به بررسی تحلیل ارز کوانت، آینده ارز کوانت و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال کوانت (QNT) نمایید. سپس با مراجعه به بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان اقدام به خرید این رمزارز نمود.

قیمت ارز کوانت چقدر است؟

قیمت ارز کوانت تا به همین لحظه در فراز و نشیب‌های زیادی بوده است. این ارز با همین فراز و نشیب‌ها توانسته است تا توجه سرمایه گذاران را در سراسر دنیا به خود جلب کند. برای مشاهده قیمت ارز کوانت باید در لحظه قیمت آن را چک کنید.

آینده ارز کوانت چگونه است؟

قیمت ارز کوانت در شهریور ماه 1400 به سقف تاریخی خود یعنی 428 دلار دست پیدا کرد. تحلیلگران درباره آینده ارز QNT باتوجه به پتانسیل بالای آن، نظرهای مثبتی را ارائه داده‌اند.

7ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید