دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال ایپ کوین ape و هرآنچه باید از آن بدانید

ویرا اکسچنج
ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال ایپ کوین

ارز دیجیتال ایپ کوین با نماد اختصاری APE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است. ارز ایپ کوین توکن حاکمیتی و کاربردی اکوسیستم Ape می‌باشد که بر بستر شبکه اتریوم و استاندارد ERC-20 ساخته شده و امکان دسترسی به وب 3 را برای جامعه کاربری غیر متمرکز ایپ فراهم می‎کند. سازمان غیر متمرکز مستقی ایپ کوین (ApeCoin DAO) اداره کننده اکوسیستم ایپ است و بنیاد APE هم از این اکوسیستم پشتیبانی می‌کند. باتوجه به گسترش دنیای ارز دیجیتال و مباحثی نظیر متاورس و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، کاربران زیادی به این توکن‌ها همانند ایپ کوین علاقه‌مند شده‌اند.

یکی از مجموعه‌های برجسته برای سرمایه‌گذران، Bored Ape Yacht Club یا بورد ایپ یاب کلاب است. توکن‌هایی با عکس میمون کسل و خسته، مورد توجه افراد معروفی همانند امینم و جاستین بیبر قرار گرفتند. حال آنکه ارز دجیتال این توکن غیرمثلی به نام ارز دیجیتال ایپ کوین باشگاه قایقرانی میمون‌های کسل و بی حوصله است. در ادامه این مطلب از سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با مفاهیمی همچون ایپ کوین چیست؟ تاریخچه ارز ایپ کوین، آینده ایپ کوین، تحلیل ارز ape و نحوه عملکرد این رمز ارز آشنا می‌شوید.

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

ارز ape چیست؟ این ارز دیجیتال با نماد APE، بر بستر شبکه ارز دیجیتال اتریوم ساخته شده است و یک لایه غیرمتمرکز می‌باشد. ایجاد دسترسی کاربران به وب 3 توسط این توکن، به معنای آن است که هولدرها می‌توانند از این توکن به‌منظور خرید محصولات و خدمات از قبیل خرید بازی ساخته شده توسط BAYC برای کسب درآمد، استفاده نمایند. برخلاف NFTهای بورد ایپ، این توکن یک توکن مثلی بوده و ارزش هر ایپ کوینی برابر با دیگریست. در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز می‌توان به راحتی اقدام به خرید ایپ کوین معامله آن نمود.

ارز ape، ارز بومی اکوسیستم Bored Ape Yacht Club می‌باشد. عرضه این توکن در حالت کلی برابر با 1 میلیارد واحد است که اکنون حدود 50 درصد توکن‌های ایپ کوین در اختیار 100 نهنگ قدرتمند قرار گرفته است.

اما ساخت بر بستر این پروتکل و کنترل آن در دست جامعه کاربری قرار دارد. سرمایه‌گذران با کمک سازمان غیر متمرکز ApeCoin Dao قادر به رای دهی برای تصمیمیات حاکمیتی شبکه هستند.

تاریخچه ارز ایپ کوین و افراد پشت ارز ape

تاریخچه ارز ایپ کوین و افراد پشت ارز ape

تاریخچه ارز ایپ کوین به دلیل معرفی تازه آن بسیار کوتاه است. براساس اطلاعات منتشر شده از سایت پروژه و دیگر نشریه‌های حوزه رمز ارز، راه اندازی این رمز ارز توسط سازمان خودگردان غیرمتمرکز ایپ کوین یا دائو ایپ کوین (ApeCoin DAO) انجام گرفته است. در این سازمان به عنوان یک نهاد حاکمیتی تمام دارندگان توکن بورد ایپ عضویت دارند. هدف تشکیل این سازمان امکان رای گیری و دریافت نظرات اعضا بوده است.

سازمان جداگانه بنیاد ایپ (Ape Foundation) وظیفه تحقیق ایده‌های جامعه بورد ایپ، مدیریت روزانه دائو و پشتیبانی را برعهده دارد. این بنیاد در واقع پشتوانه قانونی دائو ایپ می‌باشد.

در ایپ کمیته دیگری تحت عنوان هیئت‌مدیره نیز فعال است که مسئول نظارت بر پیشنهادات ارائه شده است. این اعضا 5 سرمایه گذار برجسته رمز ارزها شامل می وو (Amy Wu)، الکسیس اوهانیان (Alexis Ohanian)، ماریا باجوا (Maaria Bajwa)، دین اشتاین بک (Dean Steinbeck) و یات سیو (Yat Siu) هستند.

مشخصات ارز دیجیتال ایپ کوین

مشخصات ارز دیجیتال ایپ کوین

پروژه ارز دیجیتال ایپ کوین در آغاز یک ایده و طرحی پرحاشیه بود و در PDF و فایل‌های تصویری استفاده می‌شد. پس از آن برای عرضه گیمینگ و بازی به عنوان یک کوین و سپس برای فرهنگ سازی در زمینه فرهنگی معرفی شد. بعد از آن توانست در عرضه بازرگانی و تجارت بر شبکه وب 3 جای خود را باز کند.

با توجه به جدید بودن ارز ape، تاریخچه ارز ایپ کوین بسیار کم است. این ارز درحال حاضر در حوزه سرگرمی، گیمینگ، تجارت و تولید محتوا فعال است. از ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال ایپ کوین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد انگیز

از اهداف اصلی پروژه ارز دیجیتال ایپ کوین می‌توان به عنوان ابزاری به‌منظور ایجاد اشتیاق و انگیزه برای مشارکت در این اکوسیستم توسط توسعه دهندگان اشاره کرد. این انگیزه بوسیله مشارکت ارز دیجیتال ایپ کوین در بازی‌ها، محصولات و خدمات و … توسعه دهندگان بوجود آمد.

حاکمیت

بواسطه ویژگی حاکمیت ارز ایپ کوین، به هولدرها امکان شرکت در دائو داده می‌شود.

دسترسی

ارز دیجیتال ایپ کوین می‌تواند دسترسی به بخش‌هایی از اکوسیستم‌هایی را که تا قبل از آن امکان دسترسی نداشت، فراهم کند. بازی‌ها، رویداد و کالاها از این بخش‌ها می‌باشند که در دست هولدرها قرار دارند. ارز دیجیتال ایپ کوین به کاربران خود امکان استفاده از ارزی بدون هیچ واسطه متمرکزی را می‌دهد.

عملکرد ارز دیجیتال ایپ کوین

عملکرد ارز دیجیتال ایپ کوین چگونه است؟

توکن ApeCoin به‌منظور استفاده در اکوسیستم ایپ ایجاد شده است. حاکمیت این توکن برعهده ApeCoin DAO بوده و بنیاد ایپ نیز از آن حمایت می‌کند.

کاربران از طریق سازمان دائو ایپ کوین قادرند برای خرج کردن سرمایه اکوسیستم تصمیم بگیرند. همچنین امکان ساخت قوانین حاکمیتی، تصمیم گیری درباره شرکت‌های جدید و انتخاب پروژه‌های جدید را دارند. بنیاد ایپ کوین پس از رای دهی اعضا به پروپوزال‌ها، امکان اجرایی نمودن تصمیمات را برعهده دارند.

مدل توزیع ارز دیجیتال ایپ کوین به چه صورت است؟

توزیع ارز دیجیتال ایپ کوین پیچیده است. عرضه ارز ایپ کوین یک میلیارد است و دیگر امکان عرضه توکن بیشتر وجود ندارد. بدلیل ساز و کار درنظر گرفته شده برای ارز ape، عرضه بیشتر از مقدار تعیین شده آن نباید اتفاق بیافتد.

ضمن اینکه توکن سوزی نیز برای ارز ایپ کوین درنظر گرفته نشده است. تقریبا 150 میلیون واحد به صورت ایردراپ میان دارندگان NFT های متفاوت تقسیم شده است. در زیر به مدل توزیع ارز دیجیتال ایپ کوین اشاره می‌کنیم:

  •  62% از توکن‌های ایپ برای خزانه دائو و دارندگان NFT درنطر گرفته شده است.
  • 38% توکن‌های ارز دیجیتال ایپ کوین جهت سرمایه گذاران اول می‌باشد.
  • 15% از کل APE در دست یوگا لبز است؛ از این رو تاثیر زیادی در تصمیمات گرفته شده در سازمان غیرمتمرکز دارد.
  • 14% از توکن‌ها به افراد و شرکت‌هایی که به تحقق این پروژه کمک کرده‌اند اختصاص دادده شده است.
  • 8% از توکن‌ها نیز برای 4 بنیانگذار یوگا لبز می‌باشد.
  • 1% برای سازمان میراث Jane Goodall که از میمون‌های واقعی مراقبت می‌کند، درنظر گرفته شده است.

تمامی اعداد و ارقام‌های بالا نشان دهنده این است که تمام توکن‌های ape رزرو شده‌اند. اما در حال حاضر توکن‌های بسیاری در گردش آزاد هستند که شما می‌توانید ارز ایپ کوین را خریداری کرده و به ApeCoin DAO بپیوندید.

کاربردهای ارز ایپ کوین چیست؟

درحالت کلی ارز دیجیتال ایپ کوین (APE) یکی از انواع ارز دیجیتال است که موارد استفاده زیادی دارد و سرمایه‌گذاران قادرند از آن برای رای دهی دائو ایپ کوین، به عنوان توکن حاکمیتی استفاه کنند. از طرفی بازی، رویدادها، کالاهای خریدنی و خدمات محدود به سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ایپ کوین نیز از مزایای اکوسیستم این ارز است. درواقع ارز ایپ کوین همانند یک ابزار جانبی برای توسعه دهندگانی که تصمیم به مشارکت در اکوسیستم APE را دارند، می‌باشد.

این افراد قادرند ارز ape برای تشویق کاربران خود به‌منظور ارائه بازی‌ها و خدمات استفاده نمایند. برای نمونه در بازی Benji Bananas، کاربران قادرند با بازی کردن، توکن ارز دیجیتال ایپ کوین را دریافت کنند. درواقع در این بازی، کاربران به عنوان مجوز عضویت یک NFT با نام Benji Pass خریداری می‌کنند و در ازای بازی کردن، توکن‌هایی با قابلیت معاوضه با توکن ایپ کوین دریافت می‌کنند.

خرید ایپ کوین از صرافی‌ های آنلاین

ارز دیجیتال ایپ کوین یک ارز موفق با ارزش بازار بیشتر از 1.5 میلیارد دلار بوده و در لیست بهترین صرافی‌ها رتبه 36 را دارد. از نظر سرمایه گذاران آینده ایپ کوین بسیار عالی است و طبق تحلیل ایپ کوین در طولانی مدت می‌توانید انتظار رشد نجومی از آن داشته باشید. به همین دلیل با توجه به آینده ارز ایپ کوین، قیمت ایپ کوین و نمودار آن، توکن ایپ یک گزینه ایده‌آل برای انجام تراکنش‌ها است و خریداری سودآور است.

کیف پول ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

شما برای نگهداری ارز دیجیتال ایپ کوین می‌توانید از تمام کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند همانند کیف پول تراست والت، کیف پول اتمیک و … استفاده کنید.

آیا ارز ایپ کوین ارزش سرمایه گذاری دارد؟

با توجه به تحلیل ایپ کوین و پروژه قوی و برنامه‌های این رمز ارز می‌توان به آینده ایپ کوین خوش بین بود و قیمت ایپ کوین را رو به رشد متصور شد.

29ام - خرداد ماه - 1403
اشتراک گزاری مقاله
مقالات مشابه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

You cannot copy content of this page