دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال آواکس و نحوه خرید آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال آواکس

ارز دیجیتال آواکس با نماد اختصاری AVAX ، ارز دیجیتال بومی بلاکچین آوالانچ است. شبکه آوالانچ یک پلتفرم متن باز برای ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز مالی است. ارز آوالانچ با هدف یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و رفع اشکالات مقیاس پذیری و همچنین ایجاد امنیت ایجاد شد. بلاکچین ارز دیجیتال avax، قابلیت انجام 4500 تراکنش را در یک ثانیه دارد و همچنین تایید تراکنش‌ها را در کمتر از 3 ثانیه انجام می‌دهد. پلتفرم ارز دیجیتال اواکس قصد دارد تبدیل به سیستم پرداخت‌ها، اینترنت بلاک چین، قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز شود. برای خرید آواکس و کسب اطلاعات بیشتر ارز دیجیتال آواکس و درباره قیمت ارز دیجیتال avax باید به صرافی‌های معتبر ایرانی مراجعه نمایید.

در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به ارز آواکس چیست؟ آوالانچ چیست؟ و آینده ارز avax خواهیم پرداخت.

ارز آواکس یا ارز آوالانچ چیست؟

آوالانچ (Avalanche) سریعترین پلتفرم در صنعت بلاکچین برای قراردادهای هوشمند است که از لحاظ زمان تا انتها اندازه‌گیری می‌شود. این پلتفرم دارای بیشترین اعتبارسنجی است که براساس پروتکل اثبات سهام فعالیت می‌کند. ارز آواکس بسیار سریع، سبز و کم هزینه است. درواقع ارز آوالانچ یک بلاکچین لایه یک بوده که کاربرد آن در برنامه‌های غیرمتمرکز مالی است. این ارز رقیبی برای ارز دیجیتال اتریوم محسوب می‌شود. ارز دیجیتال آواکس درنظر دارد با پیشی گرفتن از این ارز به عنوان محبوب‌ترین بلاکچین قراردادهای هوشمند معرفی شود. ارز دیجیتال avax در سال 2018 معرفی شد که مبتنی بر دیفای بوده و عرضه کلی ارز آواکس به 720.000.000 می‌رسد.

پلتفرم آوالانچ قصد دارد به سیستم پرداخت‌ها، اینترنت بلاکچین، قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز تبدیل گردد. همچنین این پلتفرم قادر است به صورت جهانی مبادله دارایی را انجام دهد و به طور غیرمتمرکز با قراردادهای هوشمند آن‌ها را کنترل نماید. ارز دیجیتال آوالانچ از ابزار توسعه اتریوم پشتیبانی کرده و توکن آن، ارز دیجیتال avax است.

مشخصات ارز AVAX

ارز آوالانچ دارای مزایای بیشتری در مقایسه با سایر بلاکچین‌ها است. زیرا موجب کاهش حملات سیبیل (Sybil Attacks) شده و  آستانه‌ای امن معرفی کرده است. در ادامه به برخی از ویژگی‌ها و مشخصات ارز دیجیتال آواکس اشاره کرده‌ایم:

  1. توکن شبکه بلاکچین آوالانچ، ارز آواکس است.
  2. ارز دیجیتال آواکس به عنوان توکن پرداختی در عملیات داخل شبکه و تضمین کننده امنیت شبکه می‌باشد.
  3. 50 درصد از 720 میلیون واحد توکن آواکس روی شبکه اصلی توزیع شده است.
  4. توکن avax در طی زمان به علت مکانیزم توکن سوزی کم‌یاب‌تر می‌شود.
  5. شبکه ارز دیجیتال آوالانچ و بلاک چین Avalanche از الگوریتم اثبات سهام و کارایی‌های انرژی بهینه CPI استفاده می‌کند.

عملکرد ارز دیجیتال آواکس (AVAX)

در ادامه به نحوه عملکرد ارز دیجیتال آواکس اشاره می‌کنیم:

زیر شبکه Subnet

یکی از اجزای اصلی آوالانچ، توانایی ایجاد بلاکچین است. در اکوسیستم آوالانچ Subnet به عنوان یک بلاکچین معرفی شده است. برنامه نویسان قادرند در این شبکه، برنامه‌ریزی کرده و قوانین و ساختارهای منحصر بفردی را بوجود آورند. در این شبکه افراد این امکان را دارند که زیر شبکه Subnet خود را توسط پرداخت کارمزد اشتراک در آواکس بسازند.

زنجیره مبادله یا X-Chain

در زنجیره مبادله به عنوان یک بلاکچین قابل برنامه ریزی و غیر متمرکز ، این امکان وجود دارد که بتوان دارایی‌های دیجیتال دیگر نظیر استیبل کوین‌ها، توکن‌های سودمند و NFT را ایجاد نمود.

زنجیره قراردادها یا C-Chain

زنجیره قراردادها برای توسعه دهندگان Ethereum Dapp به‌منظور ساده سازی طراحی شده است. از طرفی زنجیره قراردادها به عنوان یک زنجیره تبدیل، با تمامی ابزارهای حیاتی ارز دیجیتال اتریوم، سازگار می‌باشند. کاربران قادرند به صورت یکپارچه، انتقال Dappهای خود را به این بلاک چین انجام دهند.

زنجیره سکو یا P-Chain

زنجیره سکو وظیفه ذخیره سازی توکن‌ها در شبکه و هماهنگی اعتبار سنج‌ها را بر عهده دارند. این بلاک چین در بوجود آمدن شبکه‌های جدید و نظارت بر این شبکه‌ها نیز نقش دارند.

معماری شبکه ارز آواکس چگونه است؟

معماری شبکه ارز آوالانچ، متمایز و منحصر بفرد از دیگر شبکه‌هایی است که خود را اینترنت بلاکچین معرفی کرده‌اند. در حالت کلی معماری شبکه آوالانچ دارای 4 بخش مجزا است که عبارتند از:

موتور اجماع

الگوریتم اجماع ارز دیجیتال آواکس برخلاف دیگر نمونه‌های قبلی، مبتنی بر اثبات سهام (PoS) است و به دو بخش تقسیم می‌شود:

  1. آوالانچ: آوالانچ یک الگوریتم اجماع بر اساس تکنولوژی کاملا بهینه می‌باشد و توان بالایی دارد.
  2. استومن (Snowman): استومن برای قراردادهای هوشمند یک الگوریتم اجماع است که کاملا سفارشی شده و دارای توان بالایی می‌باشد.

زیر شبکه‌ها

Subnet مخفف Sub-Network یا زیر شبکه است. این زیر شبکه‌ها مجموعه‌ای تغییرپذیر تشکیل شده از تاییدکننده‌های بلاک می‌باشد که به همکاری با یکدیگر به‌منظور اجماع در رابطه با وضعیت دسته‌ای از زنجیره‌ها می‌پردازند. لازم به ذکر است زیر شبکه‌ها برای تایید کننده‌های خود می‌بایست مکانیزم پاداش دهی ایجاد نمایند.

زنجیره‌ها

زنجیره، رشته‌هایی از داده‌ها هستند که به صورت DAG یا بلاکچین وجود دارند. این زنجیره‌ها دارای یک ChainID منحصر بفرد هستند. ماشین‌های مجازی این زنجیره‌ها را تولید می‌کنند. ماشین‌های مجازی یکسان، زنجیره‌های مشابه که عضو یک زیر شبکه هستند را تولید می‌کنند.

ماشین مجازی

ماشین‌های مجازی (VMs) در شبکه ارز دیجیتال آواکس شامل کدهایی هستند که پایگاه‌های داده را بوسیله اجماع تولید می‌کنند. این دیتابیس‌ها این توانایی تشکیل یک زنجیره از جنس DAG یا ساختارهای توزیع شده با یکدیگر را دارند. برای زیر شبکه‌های مختلف می‌توان برای تعداد دفعات زیادی از ماشین‌های مجازی استفاده کرد.

تفاوت ارز دیجیتال avax با بیت کوین

در ادامه به تفاوت‌های مهم بیت کوین با ارز دیجیتال آواکس اشاره کرده‌ایم:

  • سرعت انجام تراکنش‌ها و تایید آن‌ها در آوالانچ نسبت به بیت کوین بیشتر است.
  • در بیت کوین تعداد تراکنش‌های پردازش شده 7 تراکنش در ثانیه است. در حالیکه در آوالانچ 6500 تراکنش در هر ثانیه صورت می‌گیرد.
  • در بلاک چین بیت کوین برای تولید بلاک، به چندین استخر متمرکز نیاز است. در حالیکه در ارز اواکس این امکان وجود دارد که بدون خارج سازی ارزشی از سیستم، میلیون‌ها تولیدکننده بلاک را در جای خود قرار داد.

صرافی‌های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال اواکس

صرافی‌های زیر ارز دیجیتال آواکس را پشتیبانی می‌کنند و با جفت ارزهای اتریوم، بیت کوین و USD ،USDT قابل مبادله می‌باشد:

  • Binance
  • CoinDCX
  • Huobi Global
  • Gate.Io
  • OKEx
  • WAZIRx

مهم ترین هدف ارز دیجیتال اواکس چیست؟

پروتکل ارز دیجیتال اواکس با هدف ایجاد امنیت، یکپارچه سازی قراردادهای هوشمند و رفع مشکلات مقیاس پذیری ایجاد شد. این ارز قصد دارد در رقابت با اتریوم، لقب محبوبترین بلاکچین قراردادهای هوشمند را از آن خود کند.

زمان انجام تایید تراکنش‌ها در بلاکچین ارز آواکس چقدر است؟

این بلاکچین می‌تواند در عرض یک ثانیه، 4500 تراکنش صورت داده و تایید تراکنش‌ها را نیز در کمتر از 3 ثانیه انجام دهد.

بنیان گذاران ارز آوالانچ چه کسانی هستند؟

راه اندازی پلتفرم و بلاکچین آوالانچ و همچنین توکن سوزی ارز آواکس، توسط آزمایشگاه آوا (AVA Labs) انجام شده است. بنیان‌گذران این پلتفرم و ارز دیجیتال آواکس Maofan “Ted” Yin ،Emin Gun Sirer و Kevin Sekninqi هستند.

بهترین کیف‌ پول‌های ارز دیجیتال AVAX چیست؟

علاوه بر کیف پول رسمی ارز دیجیتال آوالانچ، کیف پول‌های نرم افزاری متامسک و کیف پول‌های سخت افزاری لجر از ارز دیجیتال آواکس پشتیبانی می‌کنند.

آینده ارز avax چگونه است؟

پیش بینی آینده ارز avax همانند سایر ارزها کار ساده‌ای نیست. اما می‌توان براساس تحلیل‌های محققان بازارهای ارز دیجیتال گفت آینده ارز avax روشن است. احتمالا قیمت ارز دیجیتال avax در اواخر سال 2025 به 150 دلار و در اخر سال 2030 به 269 دلار رسیده و سود خوبی به همراه دارد.

7ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید