دریافت اپلیکیشن

هولد کردن ارز دیجیتال و هودل HODL چیست؟

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
هولد کردن ارز دیجیتال

هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL یکی از استراتژی‌های مهم افزایش و یا حفظ سرمایه است. بسیاری از افراد خبره و بزرگان دنیای سرمایه و تجارت به بهره‌گیری از این روش و انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای هولد تاکید دارند. فرق هولد با ترید در دنیای خرید و فروش ارز دیجیتال، در بلند مدت بودن سرمایه‌گذاری با روش هودل است. در این روش شما تعداد رمز ارز را در بهترین کیف پول برای هولد، نگهداری می‌کنید؛ البته باید توجه کنید که در این استراتژی درصورت افزایش و کاهش‌های موقتی نباید ارزهای را بفروشید. بلکه باید تا آینده‌ و زمانیکه اتفاق مورد انتظارتان رخ داد اقدام به فروش کنید و تا آن زمان صبر کنید.

روش هولد کردن ارز دیجیتال تنها به معنای نگهداری انواع ارز دیجیتال با امید افزایش قیمت آن‌ها نیست. بلکه این استراتژی به درگیر شدن با پروژه، مطالعه درباره آن و ترغیب افراد دیگر برای ورود و تاثیرگذاری روی دایره اطرافیان برای ورود آن‌ها و افزایش جامعه اشاره دارد. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج شما را بیشتر با معنی هولد، هولد چیست؟ چگونه هولد کنیم؟ بهترین ارز دیجیتال برای هولد، بهترین کیف پول برای هولد و آموزش هولد ارز دیجیتال آشنا خواهیم نمود.

معنی هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل (HODL) چیست؟

در سال 2013 و روز 18 دسامبر ساعت 10 صبح کاربری با نام GameKyuubi در یکی از انجمن‌ها با محوریت معاملات ارز دیجیتال بیت کوین، جمله‌ای را تحت عنوان I AM HODLING پست نمود. این جمله که بنظر می‌رسید در حالت نیمه‌خواب یا نیمه‌هوشیار توسط این شخص پست شده بود دارای غلط املایی بود. این کاربر در رسانه‌های مختلف بیان کرده بود که نمی‌دانم چرا با اینکه دو بار این جمله را تایپ کردم، هر دو بار با وجود پی بردن به اشتباه تایپی در واژه Hold مجددا آن را تکرار کردم، اما اینک به خوبی می‌دانم هولد کردن ارز دیجیتال تبدیل به یکی از استراتژی‌های معاملات ارز دیجیتال شده است.

نکته جالب در رابطه با GameKyuubi آن بود که این فرد قصد داشت استراتژی خود برای مقادیر بیت کوینش را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارد. وی درباره استراتژی خود این چنین گفته بود که: من معامله‌گری ناشی هستم. معامله‌گران کاربلد به خوبی آگاهند که چگونه با استراتژی مناسب، سنجش نقاط اوج و فرود و همچنین تحرکات قیمتی یک رمز ارز را انجام دهند و وارد سرمایه‌گذاری شوند. من تصمیم داشتم سرمایه بیت کوین خودم را برای مدت زمانی نگهداری کنم و از همین‌رو این جمله را نوشتم.

ساعتی بعد از پست GameKyuubi، همه کاربران به تولید محتوای طنز در این باره مشغول شدند. هول کردن ارز دیجیتال از آن زمان تبدیل به استراتژی مناسب برای افرادی شد که مهارت معاملات کوتاه مدت را ندارند. فرق هولد با ترید در تریدرهای روزانه همانند معاملات فیوچرز، استراتژی اسکالپینگ، معاملات روند، معامله اسپات و .. نیاز به مهارت‌های تخصصی و استفاده از تحلیل آنچین، فاندامنتال و … است. اما هولد کردن ارز دیجیتال فقط به نگهداری دارایی برای زمان طولانی ختم می‌گردد.

بررسی عمیق تر مفهوم هولد کردن ارز دیجیتال

برای درک بهتر معنی هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL تصور کنید کنید که شما به عنوان معامله‌گری مبتدی تصمیم دارید سبد سرمایه گذرای خود را با انواع رمز ارز مختلف پر کنید. مسلما تا هنگامی که شما مهارت‌های لازم را برای خرید و فروش و معاملات ارز دیجیتال نداشته باشید، ترجیحتان آن است که دارایی‌هایتان را برای مدت طولانی در کیف پول ارز دیجیتال خود نگه دارید و به آن دست نزنید؛ این استراتژی در واقع همان هولد کردن ارز دیجیتال است و معنی هولد را می‌رساند.

هدف از هودل (HODL) یا هولد کردن ارز دیجیتال، درنظر گرفتن چشم‌اندازی بلند مدت برای گذر از نوسانات قیمتی در بازار کریپتوکارنسی است. در بیانی ساده‌تر، هولدر ارز دیجیتال بعد از مدت زمانی کوتاه یا طولانی می‌تواند اقدام به فروش رمز ارزهای نگهداری شده کند و با قیمتی چند برابر آن‌ها را بفروشد. هولد کردن ارز دیجیتال شامل دو نوع بلند مدت و کوتاه مدت است. برای نمونه معامله‌گری با استراتژی هولد کوتاه مدت، سرمایه خود را برای 3 یا 6 ماه نگه می‌دارد. برخی دیگر از معامله‌گران نیز با نگهداری سرمایه با استراتژی هولد کردن ارز دیجیتال برای یک سال یا بیشتر، وارد فاز طولانی مدت آن خواهند شد.

هولدر ارز دیجیتال کیست؟

همانطور که گفته شد هودل (HODL) یا هولد کردن ارز دیجیتال به معنی ذخیره و نگهداری رمز ارزها با امید سوددی در مدت زمان طولانی است. در این حالت هولدر ارز دیجیتال شخصی است که رمز ارزها را خریداری نموده و با امید افزایش قیمت، آن‌ها را نگهداری می‌کند. هولدر ارز دیجیتال بدون درنظر گرفتن افزایش یا کاهش موقتی قیمت رمز ارزها، آن‌ها را در بهترین کیف پول برای هولد نگه داشته و در پی کسب سود از این تغییرات نیست؛ بلکه او منتظر تغییری ناگهانی برای افزایش دارایی خود است.

شخصی که به عنوان هولدر ارز دیجیتال، رمز ارزهای خود را نگه داری می‌کند می‌تواند در هر زمان که بخواهد ارزهایش را برداشت نماید. این در حالی است که در معاملات استیکینگ ارز دیجیتال، این امکان برای شخص وجود ندارد و در دوره قفل کردن فرد امکان برداشت از حساب را ندارد. البته لازم به ذکر است در استراتژی استیکیگ ارز دیجیتال در ازای نگهداری و ذخیره رمز ارزهای خود، پاداش بدست خواهید آورد که این اتفاق در هولد کردن ارز دیجیتال یا هودل HODL رخ نمی‌دهد.

مزایای هودل (HODL) یا هولد کردن ارز دیجیتال

قاعدتا هولد کردن ارز دیجیتال نیز همانند سایر روش‌ها دارای مزایا و معایبی است. در آموزش هولد ارز دیجیتال، هولدر ارز دیجیتال پیش از شروع به کار باید از این مزایا و معایب اطلاع داشته باشد. برسی تعادل میان مزایا و معایب شما را در تصمیم‌گیری بابت هولد ارز دیجیتال کمک خواهد نمود. از این رو در ادامه ابتدا به مزایای هولدینگ ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

محدود کردن ریسک سرمایه‌گذاری از مزایای هولد کردن ارز دیجیتال

معمولا در استراتژی هودل یا هولد کردن ارز دیجیتال، تعداد زیادی از یک رمز ارز خریداری نمی‌شود؛ بلکه هولدر ارز دیجیتال سعی می‌کند تعداد محدودی از رمز ارزهای مختلف را خریداری نموده و آن‌ها را هولد نماید. بدین ترتیب در صورت کاهش قیمت هولدر ارز دیجیتال ضرر زیادی را متحمل نخواهد شد.

سهولت هولد کردن ارز دیجیتال برای افراد تازه کار

شما به عنوان فردی تازه‌کار و مبتدی احتمال دارد اطلاعات کافی درباره تریدینگ نداشته باشید. برای تریدینگ شما باید اطلاعات کافی و قدرت تحلیل بالایی داشته باشید. اما برای هولد کردن ارز دیجیتال شما تنها باید بهترین ارز دیجیتال برای هولد را انتخاب کنید و منتظر افزایش قیمت آن باشید.

استفاده از نوسانات بلند مدت بازار

یکی دیگر از مزایای آموزش هولد ارز دیجیتال آن است که از نوسانات بلندمدت ارز دیجیتال نهایت استفاده را می‌برید. باتوجه به اینکه بسیاری از رمز ارزها روندی رو به رشد و صعودی دارند، به شرط انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای هولد می‌توانید سودآوری داشته باشید.

کاهش استرس معامله‌‌گر

باتوجه به آنکه در هولدینگ ارز دیجیتال به نوسانات مقطعی توجهی نمی‌شود، معامله‌گر بدون استرس فقط برای یافتن فرصتی مناسب منتظر می‌ماند.

انعطاف‌پذیری

یکی دیگر از مزایای هودل (HODL) یا هولد کردن رمز ارزها، انعطاف‌پزیری این استراتژی است. شما در این استراتژی هر زمان که بخواهید امکان خرید و فروش و دریافت سود را خواهید داشت. این در حالیست که در روش استیکینگ شما امکان فروش رمز ارزها را در هر زمان نخواهید داشت.

پرداخت حداقل کارمزد در هولد کردن ارز دیجیتال

یکی دیگر از فرق هولد با ترید، پرداخت حداقل کارمزد است. زیرا در هولد کردن رمز ارزها شما تنها کارمزد خرید و فروش آن‌ها را می‌پردازید. در روش‌های دیگر همانند سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها، شما باید کارمزد بیشتری پرداخت کنید.

پتانسیل بالای ارزهای دیجیتال

باتوجه به آنکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رمز ارزها نوسانات قیمت آن‌هاست، می‌توانند در مدت کوتاهی افزایش فراوانی پیدا کنند و سودآوری قابل توجهی را به دنبال داشته باشند.

معایب هولد ارز دیجیتال

باوجود مزایای گفته شده در بالا، هولد کردن ارز دیجیتال معایبی هم دارد که توجه به آن‌ها مهم است. درصورتی که شما معایب هولد کردن را از مزایای آن سنگین‌تر ببینید، شاید بهتر است روش دیگری را برای کسب درآمد از ارز دیجیتال پیدا کنید.

امکان از دست رفتن سرمایه از معایب هولد کردن ارز دیجیتال

یکی از معایب هولدینگ ارز دیجیتال، امکان از دست رفتن سرمایه می‌باشد. اگر شما بهترین ارز دیجیتال برای هولد را انتخاب نکرده باشید، احتمال دارد با سیر نزولی مداوم قیمت رمز ارزها، سرمایه خود را به طور کامل از دست دهید. البته این به سبدچینی شما نیز بستگی دارد و از طرف دیگر نیز ریسکی است که در تمامی معاملات کریپتو دیده می‌شود.

از بین رفتن ارزش ارزهای دیجیتال

باتوجه به آنکه قیمت رمز ارزها براساس میزان عرضه و تقاضا مشخص می‌شود، با کم شدن تقاضا به دلیل هولدینگ رمز ارزها در برهه‌ای از زمان، قیمت رمز ارزها کاهش میابد و از این رو ارزش واقعی ارز دیجیتال از بین خواهد رفت. برای درک بهتر کسانی را تصور کنید که در سال 1400 در اوج قیمت بیت کوین را خریده و هولد کرده‌اند؛ این افراد در دو سال بعدی نه تنها با افزایش سرمایه روبرو نشده‌اند، بلکه بیش از 50 درصد نیز از ارزش سرمایه آن‌ها کاسته شده است. در برخی مواقع نیز برخی افراد با عنوان بگ هولدر در زمان مناسب اقدام به فروش نمی‌کنند و متحمل ضررهای فراوان می‌شوند.

امنیت دارایی‌ها در زمان هولد ارز دیجیتال

زمانی که تصمیم به هولد کردن ارز دیجیتال می‌گیرید باید آن‌ها را بهترین کیف پول برای هولد نگهداری نمایید. دراین صورت حفظ امنیت سرمایه اهمیت بیشتری میابد و نیاز است از دارایی‌ها به خوبی محافظت کنید. اگرچه همیشه توصیه‌هایی در رابطه با حفاظت از دارایی‌ها ارائه شده است، اما بازهم شاهد از دست رفتن سرمایه با هک شدن کیف پول‌ها هستیم. برای در امان ماندن دارایی‌ها، از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • مراقب سرویس‌های آنلاین مرتبط با کیف پول باشید. سیستم‌های آنلاین امکان قراردادن کیف پول شما را در معرض حمله هکرها بوجود می‌آورند.
  • رمز قوی برای کیف پول خود انتخاب کنید.
  • تا حد امکان از کیف پول سخت افزاری برای هولد ارز دیجیتال استفاده کنید تا امنیت دارایی شما بیشتر شود.
  • تهیه نسخ پشتیبان از کیف پول و ذخیره در جاهای مختلف
  • عدم اشتراک گذاری کلید خصوصی و رمزهای عبور
  • غعال کردن تایید دو مرحله‌ای و سیستم چند امضایی
  • تنظیم و پنهان کردن یک عبارت بازیابی برای کیف پول

بهترین ارز دیجیتال برای هولد کردن

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که ظهور رمز ارزها هنوز به وقوع نپیوسته است. زیرا غول‌های تکنولوژی جهان نظیر گوگل، اپل، متا، سامسونگ، تسلا و … درحال آماده شدن برای برنامه‌های طولانی مدت درباره دنیای ارز دیجیتال هستند. این برنامه‌ها نشان دهنده آن است که رمز ارزهای بخصوصی را می‌توان برای هولد کردن درنطر گرفت. براساس اطلاعات رسانه NewsRoomPost ، بهترین ارز دیجیتال برای هولد شامل موارد زیر هستند:

برای بدست آوردن سودآوری در ولد کردن ارز دیجیتال چگونه هولد کنیم؟

سودآوری هولد کردن ارز دیجیتال به روش رشد رمز ارز شما بستگی دارد. برخی مواقع نه تنها سودی بدست نمی‌آید بلکه متحمل ضرر هم می‌شوید. با شناخت بهترین ارز دیجیتال برای هولد و کمک گرفتن از تحلیل‌های بنیادی و شناخت پروژه‌ها می‌توانید به سرمایه‌گذاری بلندمدت دست بزنید.

فرق هولد با ترید چیست؟

در بازار رمز ارزها هر معامله‌گر استراتژی خاصی را دنبال می‌کند. برخی افراد تمایل به ترید کوتاه مدت دارند و برخی دیگر نیز هودل کردن ارز دیجیتال را برمی‌گزینند. در روش هولد سرمایه‌گذار به نگهدرای رمز ارز پرداخته و در ترید او به خرید و فروش با هدف کسب سود می‌پردازد.

18ام - اردیبهشت ماه - 1403

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
ایردراپ تلگرامی یس کوین (Yescoin) آموزش استخراج

ایردراپ تلگرامی یس کوین (Yescoin) آموزش استخراج

ایردراپ تلگرامی یس کوین (Yescoin) یکی دیگر از پروژه‌های تلگرامی بسیار شبیه به نات کوین تلگرام است. ایردراپ یس کوین Yes Coin یک ربات تلگرامی را برای ارائه خدمات خود بکار می‌برد. کاربران در یس کوین تلگرام با انجام اقداماتی خاص امکان استخراج توکن‌های مربوطه را دارند. یس کوین نوعی پروژه با محوریت تلگرام است […]

ادامه مطلب
تحلیل آنچین (On Chain) چیست؟

تحلیل آنچین (On Chain) چیست؟

شاید در حوزه بلاکچین به عبارت تجزیه و تحلیل آنچین On-Chain برخورده باشید. در حوزه بلاکچین و آموزش تحلیل آنچین، عباراتی از قبیل داده های آنچین یا داده‌های درون زنجیره‌ای، معیارها و تراکنش‌های آنچین به چشم می‌خورند. تحلیل بازار مالی رمز ارزها براساس تعادلی از عرضه و تقاضا بوده و تحلیلگران ابزارهای مختلفی همانند تحلیل […]

ادامه مطلب
ارز فیات یا فیات کارنسی و تفاوت آن با ارز دیجیتال دارد؟

ارز فیات یا فیات کارنسی و تفاوت آن با ارز دیجیتال دارد؟

ارز فیات یا فیات کارنسی همان سکه‌های فلزی و اسکناس‌های کاغذی است که در خرید و فروش‌ها از آن استفاده می‌شود. پول فیات در واقع همان ارز رایج هر کشور همانند دلار آمریکا، ریال ایران و … است که در میان عموم قابل اعتمادتر و پایدارتر بنظر می‌رسد. ارز فیات ایران و دیگر کشورها بدون […]

ادامه مطلب
میم کوین (Memecoin) چیست و هرآنچه باید از آنها بدانید

میم کوین (Memecoin) چیست و هرآنچه باید از آنها بدانید

میم کوین (Memecoin) به ارزهایی گفته می‌شود که از یک میم اینترنتی بوجود آمده‌اند و ویژگی‌های طنزآمیزی دارند. لیست میم کوین ها براساس شوخی‌های و جوک‌های اینترنتی تشکیل شد؛ اما با این حال بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که میم کوین های آینده دار باید جدی گرفته شوند. بسیاری از افراد با سرمایه‌گذاری روی میم […]

ادامه مطلب
بگ هولدر (Bag Holer) چه کسی است؟

بگ هولدر (Bag Holer) چه کسی است؟

بگ هولدر به افرادی گفته می‌شود که دارایی‌هایشان را بدون دلیل خاصی و براساس دلایل غیر واقعی، با وجود اطلاع از سقوط ارزش آن‌ها تا مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. درواقع این افراد سهام و دارایی‌های خاص خود را علیرغم اینکه درحال سقوط است و باید اقدام به فروش سهام شود، نگه می‌دارند. bagholder سرمایه […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید

You cannot copy content of this page