دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال بیت کوین BTC | BTC

USDT

تومان

بازار جهانی

معرفی ارز
درصد تغییرات روز گذشته
قیمت جهانی USDT

اطلاعات بازار ویرا اکسچنج

قیمت خرید از ما تومان
قیمت فروش به ما تومان
قیمت به دلار USDT
تومان
خرید کنید
سوالات متداول ارز دیجیتال بیت کوین
ارز بیت کوین یک سیستم همتا به همتا (peer to peer) برای پرداخت آنلاین است که احتیاجی به سیستم پاسخگو مرکزی مطمئن ندارد و تراکنش‌ها در شبکه آن بدون وسطه انجام می‌شود.
این رمز ارز دارای ویژگی‌هایی مانند امینت بالا، غیرمتمرکز، عدم نیاز به جابجایی، عدم وجود سیستم مالیاتی، معاملات آسان و سریع، برگشت‌ناپذیری تراکنش‌ها، ناشناس بودن هویت کاربران و ... می‌باشد.
صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، خرید و فروش بیت کوین را به صورت آنی و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می‌دهد.
کمترین میزان خرید ووچرها و تمامی ارزهای دیجیتال در این صرافی 1 دلار است.
خیر. این ارز در واحدهای کوچک‌تری با نام ساتوشی نیز وجود دارد. برای نمونه شما می‌توانید 0.0001 از یک بیت کوین را خریداری کنید.
در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج برای فروش ووچرها، واریز رمز ارزها و خرید از کیف پول ریالی نیازی به احراز هویت نیست. اما برای خرید از درگاه بانکی و توسیه ریالی به حساب بانکی احراز هویت اجباری است.
کیف پول‌های نرم افزاری تراست والت، بیت کوین والت، Electrum، سامورایی و کیف پول‌های سخت افزاری ladger nono sandx
در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج شما می‌توانید انواع ارز دیجیتال را به صورت ریالی به فروش برسانید و آن را تبدیل به ارزهای فیات نمایید.
بله. باتوجه به اینکه بلاکچین این ارز براساس مکانیزم اجماع اثبات کار فعالیت می‌کند، همه کوین‌های آن توسط استخراج بوسیله ریگ‌های مانینگ یا اسیک ماینر در شبکه عرضه می‌گردد.
بله. در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج خرید و فروش انواع ارز دیجیتال به صورت 24 ساعته در تمامی ایام هفته انجام می‌شود.
خیر. شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در وجه، در این صرافی معتبر اقدام به خرید، فروش و معامله بیت کوین کنید.
این ارز به عنوان پادشاه رمزارزها رشد زیادی دارد. اما در بازار کریپتوکارنسی با نوسانات زیادی نیز همراه است. این ارز طبق گفته تحلیل‌گران برای سرمایه‌گذاری بلند مدت سود زیادی دارد.
درحال حاضر قانونی که خرید این ارز را در ایران ممنوع اعلام کرده باشد، وجود ندارد.
بهترین راه خرید این ارز دیجیتال، خرید از طریق صرافی‌های ایرانی نظیر صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج می‌باشد.
بله. در صرافی‌های ایرانی مانند صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج ریسک بلوکه شدن دارایی‌ها و تحریم بسیار کم است.
زمانیکه تمام 21 میلیون واحد این ارز اتمام یافت، کارمزد تراکنش‌ها به عنوان تنها منبع درآمد ماینرها خواهد بود. در آن هنگام، قیمت بیت کوین و مقدار کارمزد، تعیین‌کننده سودآوری فعالیت‌های ماینر می‌باشد.

ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) چیست؟

بیت کوین درواقع یک ارز رمزنگاری شده با نماد اختصاری BTC است. این ارز به‌عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال نوعی روش پرداخت یا پول دیجیتالی محسوب می‌شود. بیت کوین در رتبه 1 بازار قرار دارد و سهم 39.44 درصد از کل بازار را در اختیار دارد. شبکه این ارز کریپتوکارنسی به گونه‌ای است که بدون نیاز به شخص ثالث (سازمان، بانک و …) و با تنها با کنترل توسط مردم تراکنش‌های مالی را انجام می‌دهد.

این ارز برخلاف ارزهای فیات یا ارز ملی کشورها، پشتوانه خاصی نداشته و تنها بر پایه اکوسیستم بلاکچین است. این ارز به سبب عرضه محدود در طول زمان نه تنها دچار کاهش ارزش نمی‌شود بلکه به سبب کمیابی و تقاضای بالا می‌تواند تا صدها دلار نیز ارزش داشته باشد. هدف این ارز دیجیتال ارائه هزینه‌های معامله کمتر نسبت به مکانیسم‌های پرداخت آنلاین سنتی و اداره آن توسط یک نهاد غیرمتمرکز است.

در پاسخ به پرسش بیت کوین چیست به زبان ساده می‌توان گفت فرض کنید قصد دارید پولی را برای شخصی در کشور دیگر انتقال دهید. درصورتی که بخواهید از روش‌های سنتی و سیستم بانکی استفاده کنید، هزینه‌ها و دردسرهای زیادی برای شما خواهد داشت. با سیستم بیت کوین شما قادرید به صورت مستقیم و بدون نیاز به هیچ بانک و واسطه‌ای، در هر ساعتی از شبانه روز این انتقال را انجام دهید.

استخراج این رمز ارز، به فردی که استخراج کننده یا ماینر است پاداش بیت کوین می‌دهد. با استفاده از این نوع رمز ارز در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج می‌توانید محصولات و خدمات مورد نیازتان را از هرجای دنیا خریداری کنید. صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با ارائه بستری ایمن، معاملات و خرید و فروش بیت کویت را با سرعت بالا و کارمزد اندک برای کاربران خود فراهم نموده است.

اگر سوالاتی نظیر بیت کوین چیست؟ آشنایی با Bitcoin به زبان ساده، چگونه بیت کوین بخریم، درآمد بیت کوین چیست و … ذهن شما را مشغول کرده در ادامه این مطلب از سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با ما همراه باشید.

روش‌های خرید و فروش بیت کوین

معمولا از طریق راه‌های زیر می‌توانید ارز دیجیتال BTC را خریداری کنید:

  • این رمز ارز معمولا از راه فرآیند پردازش تراکنش‌های بیت کوین به دست می‌آید. این روش معمولا نیاز به رایانه و سخت افزارهای قوی دارد.
  •  از طریق صرافی‌های رمز ارز می‌توان BITCOIN را خریداری کرد.
  •  برخی از وب سایت‌ها به کاربران خود بیت کوین می‌دهند.
  • برخی از سایت‌ها با دیدن تبلیغات و انجام یک سری کارهای مشخص به کاربران خود مقدار کمی BTC می‌دهند.
  •  می‌توان با پذیرفتن bitcoin به عنوان وجه پرداختی در برابر کالا یا خدمات، آن را بدست آورد.

بهترین و امن‌ترین راه‌ها برای خریداری و سرمایه‌گذاری بیت کوین، مراجعه به صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج می‌باشد. این صرافی معتبر امکان خرید و فروش BTC و تبدیل آن به ارزهای دیگر را در بستری ایمن فراهم آورده است. کافیست یک اکانت کاربری در این صرافی ایجاد کنید تا بتوانید به راحتی و با سرعت بالا این ارز و سایر ارزهای دیجیتال را در کیف پول خود ذخیره نمایید. همچینن در صورت لزوم می‌توانید به سهولت بیت کوین موجود در حسابتان را بفروشید و در سریعترین زمان نتیجه درخواستتان را در حساب خود مشاهده نمایید.

در صرافی ویرا اکسچنج چگونه بیت کوین بخریم؟

شما برای خرید و فروش bitcoin و انجام معاملات در صرافی‌های ارز دیجیتال نظیر صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، نیاز به یک کیف پول ارزی دارید. این کیف پول به عنوان آدرس شما در شبکه بیت کوین شناخته می‌شود. به همین دلیل برای انتقالات مالی باید با آدرسی، خود را به طرف مقابل معرفی کنید و معاملات و خرید و فروش خود را شروع کنید. اگر آدرس bitcoin خود را در اختیار طرف مقابل قرار دهید می‌توانید به او بگویید که به این آدرس چه تعداد بیت کوینی واریز کند.

شما در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج قادرید به مبلغ دلخواه بیت کوین در تمامی ساعات شبانه روز در کیف پول ارز دیجیتال‌تان ذخیره و یا معامله نمایید. خرید بیت کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به چند روش انجام می‌شود:

  • خرید و فروش آنی:

خرید بیت کوین به صورت آنی

  • معامله اسپات (Spot Trading) که در دو بازار ساده و بازار پیشرفته انجام می‌شود:

پنل بازار ساده در صرافی ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به‌صورت زیر می‌باشد؛

قیمت بیت کوین در بازار ساده

بازار پیشرفته دارای حالت‌های زیر است:
• سریع (market)
• محدود (limit)
• حد ضرر ( Stop Limit )
• حد ضرر با قیمت بازار ( Stop Market)

قیمت بیت کوین به تومان در بازار پیشرفته

صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، حداقل خرید ارزهای دیجیتال را برابر 1 دلار مشخص کرده است. از طرفی فروش ارز دیجیتال در این صرافی هیچ محدودیتی ندارد. صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با دریافت کمترین کارمزد، خرید و فروش بیت کوین را با سرعت و امنیت بالا انجام می‌دهد.

مزایای معامله Bitcoin در صرافی ویرا اکسچنج

بیت‌ کوین یک نوع پول است که مثل ایمیل می‌تواند ارسال و دریافت شود. نقل و انتقال و خرید و فروش بیت‌ کوین با ارزهای دیجیتال دیگر قابل مقایسه نیست. یکی از مزایای خرید و فروش بیت کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج این است که حساب کاربران در این شبکه مسدود نمی‌شود. خرید این ارز دیجیتال نیازی به هیج اجباری ندارد. bitcoin توانایی زیادی در تغییر امور مالی در آینده دارد. از جمله دیگر مزیت‌های استفاده از بیت کوین عبارت است از:

  1.  این نوع ارز دیجیتال باعث آسان شدن پرداخت‌ها حتی از طریق تلفن همراه شده است.
  2. تراکنش‌های مالی در این نوع ارز دیجیتال و در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بسیار امن هستند.
  3.  استفاده از بیت‌کوین هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
  4.  تراکنش‌های مالی بین‌المللی بیت کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با سرعت بالا انجام می‌شود.
  5. کارمزد انجام تراکنش در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بسیار کم است.
  6. با خرید و فروش بیت کوین در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج هویت افراد به هیچ عنوان مشخص نمی‌شود.
  7. با استفاده از رمز ارز Bitcoin از کلاهبرداری جلوگیری شده است.
  8. با BTC افراد می‌توانند حساب‌های مالی خود را به وضوح ببینند. چراکه تمامی تراکنش‌های مالی توسط همه افراد قابل مشاهده است.
  9. با استفاده از BTC در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج می‌توانید بازی‌های ویدیویی، هدیه، سرور و انواع پوشاک و دلار را خریداری کنید.
  10. در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج ارز دیجیتال بیت کوین را می‌توانید به انواع ارزهایی که رایج هستند، تبدیل کنید.

بیت کوین چه کاربردی دارد؟

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال بدون واسطه است که در ابتدا به‌منظور پرداخت مالی طراحی شد اما با گسترش مقبولیت آن در بین مردم، کاربردهای آن روز‌به‌روز افزایش یافت. انجام تراکنش‌های بزرگ و کوچک، سرمایه‌گذاری، معامله و .. تنها بخشی از کاربردهای این ارز دیجیتال است.

پرداخت:

بسیاری از کشورها انواع ارز دیجیتال به خصوص بیت کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت قبول دارند. شما می‌توانید به راحتی از طریق صرافی‌ ارزر دیجیتال ویرا اکسچنج برای خرید‌های آنلاین خود از این ارز دیجیتال استفاده کنید. بدین ترتیب تنها با داشتن موبایل و یک کیف پول ارز دیجیتال در هرجای دنیا قادر به خرید و پرداخت وجه از طریق btc از صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج هستید.

سرمایه گذاری:

افزایش روز به‌روز ارزش btc فرصتی طلایی برای سرمایه‌گذاران پدید آورده است. با افزایش محبوبیت انواع ارز دیجیتال و پیدایش صرافی‌های معتبر نظیر صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی انواع ارزها همانند btc کار سختی نیست. هر فرد با دانش کم نیز قادر به کسب درآمد از این طریق است.

روش‌‌های کسب درآمد بیت کوین چیست؟

از طریق این ارز دیجیتال با روش‌هایی که در زیر اشاره شده است می‌توان به درآمد دست یافت:

خرید و فروش و معامله‌گری:

با تسلط بر معاملات BTC و داشتن دانش لازم می‌توانید به کسب درآمد از طریق معامله گری دست یابید.

سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین:

یکی از بهترین روش‌های کسب درامد از BTC، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بیت کوین می‌باشد. سرمایه‌گذاری بلند مدت و فروش این ارز در زمان مناسب، با دارا بدون دانش تکنیکالی و فاندامنتالی و .. می‌تواند سودآور باشد. البته سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال باید با سرمایه‌ای انجام شود که با از دست دادن آن مشکل خاصی برای زندگی شما ایجاد نشود.

استخراج:

استخراج بیت کوین فرآیند محاسباتی است که از سوی ماینرها انجام می‌شود. این فرآِیند تراکنش‌ها را تایید کرده و بلوک جدید ایجاد می‌کند و بیت کوین‌ های جدیدی را به چرخه اضافه می‌کند. استخراج کنندگان BTC به دلیل تایید تراکنش‌ها پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش هر 4 سال یکبار نصف شده و تقریبا زمانی که پاداش استخراج BTC نصف شود، قیمت آن افزایش چشمگیری خواهد داشت.

دیفای:

پلتفرم‌های مالی غیر متمرکز یا دیفای، همانند یک بانک با مواردی از قبیل وام‌دهی می‌توانند موجب کسب درآمد شما شوند. در وام‌دهی BTC شما سرمایه‌تان را بوسیله استخرهای نقدینگی به سایر کاربران، در قبال دریافت سود، وام خواهید داد.

درآمد خرد:

شما می‌توانید با انجام برخی فعالیت‌‌ها نظیر انجام بازی BTC و یا سایر ارزهای دیجیتال دریافت کنید. اما معمولا مقدار درآمد از این طریق کم است و نتیجه بخشی آن زمان زیادی نیاز دارد.
ایمن‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای کسب درآمد از طریق این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری و معامله‌گری از طریق صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج می‌باشد.

قیمت بیت کوین امروز را چه چیزی تعیین می‌کند؟

این ارز دیجیتال توسط دولت و هیچ نهادی پشتیبانی نمی‌شود. از این رو نرخ تورم، ابزارهای سیاست مالی و … که بر ارزش ارزهای فیات تاثیرگذارند، در این ارز اثری ندارند. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت بیت کوین امروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  عرضه و تقاضای بازار برای BTC
  •  هزینه تولید توسط فرایند استخراج
  •  رقابت با سایر ارزهای دیجیتال
  •  مقررات حاکم بر فروش و استفاده آن
  •  تاثیر رسانه‌ها

شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج قیمت روز این ارز دیجیتال را مشاهده و اقدام به خرید و یا سرمایه‌گذاری روی آن نمایید.

اشتراک گزاری این صفحه

مقالات جذاب برای یادگیری بیشتر
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب