دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال پولکادات DOT | DOT

USDT

تومان

بازار جهانی

معرفی ارز
درصد تغییرات روز گذشته
قیمت جهانی USDT

اطلاعات بازار ویرا اکسچنج

قیمت خرید از ما تومان
قیمت فروش به ما تومان
قیمت به دلار USDT
تومان
خرید کنید
سوالات متداول ارز دیجیتال پولکادات
در این صرافی حداقل خرید تمامی رمزارزها و ووچرها برابر 1 دلار می‌باشد.
بلاکچین اتریوم 2 و کازماس، بزرگترین رقبای ارز دیجیتال پولکادات به شمار می‌آیند.
خیر. این ارز را حتی با ماینینگ هم قابلیت استخراج ندارد.
این ارز یکی از پروژه های عظیم وب3 و اتریوم است. از این رو پیش بینی‌های صورت گرفته درباره آینده پولکادات، از تاثیر آن در توسعه بلاکچین بوسیله آن خبر می‌دهد. از این رو می‌توان این ارز را گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری درنظر گرفت.
دات ارز دیجیتال بومی بلاکچین پولکادات است که عموما برای پرداخت هزینه ساخت پاراچین‌ها و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز بکار می‌رود.
برای خرید این ارز، می‌توان به صرافی‌هایی که این ارز را پشتیبانی می‌کنند مراجعه کنید. صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، معتبرترین صرافی با پنلی حرفه‌ای و امنیت بالا برای خرید و فروش پولکادات و سایر ارزهاست.
در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج برای فروش ووچرها و خرید از کیف پول ریالی و واریز رمزارزها احتیاجی به احراز هویت نیست. اما برای خرید از درگاه بانکی و توسیه ریالی به حساب بانکی احراز هویت اجباری است.

ارز دیجیتال پولکادات

ارز پولکادات (DOT) چیست؟

ارز دیجیتال پولکادات با نماد اختصاری DOT نسل جدیدی از شبکه بلاک چین می‌باشد که بلاک چین‌های گوناگونی را به یکدیگر متصل می‌کند. شبکه رمز ارز پولکادات به طور آرام با بلاک چین‌های عمومی و خصوصی ارتباط برقرار می‌کند. ارز دیجیتال پولکادات (DOT) با ایجاد شبکه‌ای بلاک چین به صورت هدفمند قادر به حل مشکلات مقیاس‌پذیری مانند کند و پرهزینه بودن تراکنش‌ها و تعامل‌پذیری در ارزهای دیجیتال می‌باشد.

درحالت کلی ارز پولکادات راهکاری مطمئن برای حل مشکلات بلاچین است. این ارز دیجیتال آسان کننده نسل بعدی وب (Web3) است. به همین دلیل ارز پولکادات می‌تواند بعد از شکستن انحصار اینترنت، بلاک چین‌ها را در اختیار کاربران خود قرار بدهد. بلاک چین‌های متحد شده در این پروتکل بر روی حفظ ارتباطات و امنیت کاربران تاثیر زیادی دارد.

در ادامه این مطلب از سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به پرسش‌هایی از قبیل پولکادات چیست؟ پولکادات بخریم یا نه؟ اخبار پولکادات، خرید پولکادات DOT و فروش سریع Polkadot و… پاسخ خواهیم داد.

ساختار ارز دیجیتال پولکادات (DOT) چگونه است؟

یکی از کاربردهای پولکادات حل مشکلات مربوط به کاهش کاربرد بلاکچین‌ها است. این ارز برای برطرف نمودن این مشکلات، خود را تغییر داده است. در ادامه به ساختار این ارز اشاره می‌کنیم:

مقیاس پذیری ارز پولکادات

شبکه‌های بلاکچین قادر به پردازش‌ حجم بالای تراکنش در ثانیه به صورت غیرمتمرکز نیستند. از این‌رو این ارز تراکنش‌ها را به طور موازی و چند زنجیره با ساختار Scalability پردازش می‌کند. بنابراین این ارز توانسته تنگناهای دیگر شبکه‌ها را برطرف نماید. برای رفع این موضوع این ارز مقدار مقیاس‌پذیری را به طور موازی بهبود داده است.

انزوا

شبکه‌های بلاکچین امکان ارتباط با یکدیگر را ندارند. از این‌‌رو می‌توان گفت این شبکه‌های در حالت انزوا قرار دارند. ارز پولکادات به‌منظور برطرف کردن این مسئله تعامل و ارتباط میان بلاکچین‌های گوناگون را برطرف کرده و آن‌ها را حالت انزوا خارج نموده است.

اصطلاحات مربوط به ساختار ارز پولکادات

سه اصطلاح در لایت پیپر پولکادات برای ساختار آن وجود دارد که عبارتند از:

  1. ریلی چین (Relay Chain) : این ساختار بلاکچین‌ها را جداگانه به عنوان یک شبکه اصلی بهم متصل می‌کند.
  2. بریج چین (Bridge Chain) : این نوع ساختار به‌ منظور متصل کردن زنجیره‌هایی که از پروتکل گاورنس یا نظر دهی استفاده نمی‌کنند بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.
  3. پاراچین (Parachain) : این عبارت مخفف Parallelized Chains (زنجیره‌های موازی) است. با این ساختار بلاک چین‌های تک زنجیره‌ای را می‌توان به صورت موازی اجرا نمود.

هدف رمز ارز پولکادات

ارز دیجیتال پولکادات با اهداف زیر ایجاد شده است:

حاکمیت

این ارز امکان حاکمیت را برای کاربرانی که آن را نگهداری می‌کند، فراهم نموده است. بدین منظور که در بعضی پلتفرم‌ها اختیاراتی مانند تغییرات پروتکل‌، عملیات اضافه سازی و یا حذف بلاکچین و مشخص کردن ساختار کارمزد به کاربران داده می‌شود. این اختیارات تحت عنوان امتیاز به هولدرهای DOT اختصاص پیدا می‌کند. دارندگان این رمزارز با این امتیازات امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌های پولکادات را خواهند داشت.

پرداخت

شبکه رمزارز پولکادات این ارز دیجیتال را به‌‌عنوان پاداش به مشارکت‌کنندگان فعال و دارندگان توکن DOT می‌دهند. تعداد کل توکن‌های پولکادات در بلاک اولیه این شبکه، 10 میلیون است. در عرضه اولیه نیز 5 میلیون توکن DOT، به مزایده گذاشته می‌شود. از طرفی به‌منظور مشارکت‌های احتمالی نیز 2 میلیون ارز پولکادات راه اندازی گردید و برای سازمان WEB3 نیز 3 میلیون ارز رزرو شد.

البته باید گفت 10 میلیون از این ارز بیشترین مقدار سرمایه نیست و همانند اتریوم یک عرضه اولیه سالانه و خارج از برنامه است.

انجام عملیات

مکانیزم شبکه این ارز بوسیله دارندگان توکن‌های آن بسیار راحت است. هولدرهای این ارز، با حفظ مشارکت و یکپارچگی قادر به کاهش حمله‌های احتمالی هستند.

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات در صرافی ارز دیجیتال ویرا اکسچنج

برای خرید پولکادات DOT و فروش سریع Polkadot می‌توانید به معتبرترین صرافی‌های ایرانی نظیر صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج مراجعه کنید. کلیه خدمالت خرید، فروش و تبدیل ارز دیجیتال پولکادات در این صرافی معتبر در سریعترین زمان و بدون پرداخت هیچ کارمزدی می‌باشد. برای خرید ارز دیجیتال پولکادات (DOT) می‌توانید به دو روش زیر عمل کنید:

  • خرید و فروش آنی

خرید و فروش آنی ارز دیجیتال پولکادات

  • معامله اسپات (Spot Trading) که به دو صورت بازار ساده و بازار پیشرفته میباشد

بازار ساده:

بازار ساده ارز دیجیتال پولکادات

بازار پیشرفته :

خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات در بازار پیشرفته

لازم به ذکر است در بازار پیشرفته حالت‌های زیر وجود خواهد داشت:

  • حد ضرر ( Stop Limit )
  • حد ضرر با قیمت بازار ( Stop Market )
  • محدود (limit)
  • سریع (market)

شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بدون هیچ محدودیتی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال پولکادات و دیگر انواع ارز دیجیتال نمایید.

اشتراک گزاری این صفحه

مقالات جذاب برای یادگیری بیشتر
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب