دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال ارز دیجیتال لایت کوین LTC | LTC

USDT

تومان

بازار جهانی

معرفی ارز
درصد تغییرات روز گذشته
قیمت جهانی USDT

اطلاعات بازار ویرا اکسچنج

قیمت خرید از ما تومان
قیمت فروش به ما تومان
قیمت به دلار USDT
تومان
خرید کنید
سوالات متداول ارز دیجیتال ارز دیجیتال لایت کوین
آینده ارز LITECOIN به رفتار سرمایه گذاران، دولت‌ها، معامله گران و مردم بستگی دارد. باتوجه به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال پیش بینی قطعی نمی‌توان داشت. هرچه تقاضا بیشتر باشد ارزش آن ارز بالاتر خواهد رفت و بالعکس. به طور کلی حدس آینده لایت کوین و تعیین رفتار سرمایه‌گذاران آن دشوار است.
بله، این ارز بوسیله دستگاه ماینر ASIC و کارت گرافیک امکان استخراج دارد.
برای استخراج ارز دیجیتال لایت کوین نیاز به دستگاه‌های سخت افزاری که از الگوریتم Scrypt پشتیبانی می‌کنند، است. همچنین برای استخراج لایت کوین به برق زیادی نیاز است و ماینرها باید بتوانند این برق را تولید و تامین کنند.
مهم‌ترین تفاوت این دو ارز در زمان تشکیل هر بلاک جدید است که در بیت کوین 10 دقیقه و در لایت کوین 2.5 دقیقه است. همچنین این دو ارز در الگوریتم مورد استفاده و میزان عرضه نیز باهم متفاوتند. الگوریتم بیت کوین SHA-256 و عرضه آن 21 میلیون واحد سکه بوده اما لایت کوین مبتنی بر الگوریتم Skrypt و با عرضه 84 میلیون واحد سکه است.
لایت کوین به دلیل پشتیبانی از الگوریتم Scrypt در مدل PoW نسبت به سایر ارزها از امنیت و سرعت بیشتری برخوردار است. کارمزدهای معاملاتی این ارز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال کمتر و مقرون به صرفه‌تر است. همچنین به سبب شباهت‌های آن با بیت کوین این ارز در تمامی کیف پول‌های اصلی قابل نگهداری است.
طبق تحلیل لایت کوین امروز به سبب عدم ارزش گذاری این ارز توسط نهاد و یا ارگان‌های خاص، قیمت لحظه ای خرید و فروش لایت‌کوین براساس میزان عرضه و تقاضا کاهش و یا افزایش میابد.

ارز دیجیتال لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

ارز دیجیتال لایت کوین با نماد اختصاری LTC یکی از انواع ارزهای دیجیتال و کارآمدترین آن‌ها است. این ارز مبتنی بر تحلیل آنچین و بلاکچین است. طراحی ارز لایت کوین (LTC) Litecoinای براساس ساز و کار همتا به همتا بوده و به شکل متن باز است. درواقع لایت کوین همانند بیت کوین عمل می‌کند اما در مقایسه با آن دارای بلاک تایم و اسکریپت است.

تفاوت‌های لایت کوین با بیت کوین موجب شده که این ارز به عنوان نقره‌ی ارزهای دیجیتال و بیت کوین بین کاربران مورد حمایت قرار بگیرید. این ارز به‌منظور کم کردن زمان تایید بلاک‌ها به 2.5 دقیقه، ایجاد شده است. ارز دیجیتال لایت کوین اولین آلت کوین و دومین ارز رمزنگاری شده است که علاوه بر کاهش زمان تایید بلاک‌ها به‌منظور کاهش کارمزد و افزایش سرعت تراکنش‌ها و همچنین مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین طراحی شده است.

ارز LTC با درنظر گرفتن تغییراتی در پروتکل و کدهای بیت کوین به‌منظور رفع نواقص آن بوجود آمده است. این ارز به دلیل پروتکل امنیتی منحصربفرد خود، عملکردی همانند بیت کوین با سرعت بیشتر و هزینه کمتر ارائه نموده است. خرید لایت کوین از طریق صرافی‌ها آنلاین معتبر یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های بدست آوردن این ارز می‌باشد.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به عنوان معتبرترین صرافی ایرانی، امکان مشاهده قیمت لحظه ای خرید و فروش لایت‌ کوین را برای شما فراهم نموده است. شما می‌توانید با تحلیل نمودار تکنیکال و فاندامنتال لایت کوین، تحلیل لایت کوین امروز و همچنین آینده لایت کوین اقدام به خرید و فروش این ارز در بستری ایمن نمایید.

توکن‌های لایت کوین (LTC)

توسعه‌دهندگان و بنیان‌گذاران لایت کوین از محدودیت تعداد بیت کوین‌ها، به سبب عدم ایجاد تورم الگوبرداری کردند و این خود مزیت برای این ارز محسوب می‌شود. درواقع محدود کردن توکن‌های LTC موجب افزایش اعتبار و ارزش آن‌ها شده است.

تعداد توکن‌های LTC برابر 84 میلیون واحد است که این عدد چهار برابر تعداد بیت کوین است و با این روند انتظار می‌رود ارزش این ارز در آینده یک چهارم ارز دیجیتال بیت کوین گردد.

ویژگی‌ ها و مزایای لایت کوین

ارز دیجیتال لایت کوین به عنوان رمزارزی رمزنگاری شده و متن باز بر بستر بلاکچین در قالب دفتر کل توزیع شده عمل می‌کند. سوابق همه تراکنش‌های این ارز در بلاکچین آن ثبت و ذخیره می‌شود. این ارز خصوصیات و مزایای منحصربفردی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  •  نوعی ارز دیجیتال غیرمتمرکز و بدون دخالت و کنترل توسط ارگان‌ها و دولت‌ها
  •  دارای تراکنش‌های شفاف و خصوصی
  •  تراکنش‌های سریع با هزینه و کارمزد کم
  •  زمان تولید هر بلاک 2.5 دقیقه
  •  در دسترس بودن
  •  امکان استخراج بوسیله ماینرها
  • تعیین قیمت لحظه ای براساس عرضه و تقاضا
  •  دارای جامعه کاربران لیست شده و فعال در اغلب پلتفرم‌های معاملاتی
  •  امینت بسیار بالای شبکه
  •  عرضه محدود و تراکنشات برگشت ناپذیر

معایب ارز دیجیتال لایت کوین

این نوع ارز دیجیتال مثل سایر ارزهای دیگر دارای معایبی است که در زیر به آنها اشاره کرده‌ایم:

  •  دارای فرآیند ماینینگ انرژی بر و پرهزینه
  •  عدم امکان پیش بینی در لحظه آتی
  •  نیاز به دانش فنی برای امنیت آن
  •  عدم پذیرش و استقبال جهانی و کاربران از آن

مزایای استخراج ارز LTC

ارز دیجیتال LTC مثل ارز دیجیتال بیت کوین برای استخراج از اکو سیستم اثبات کار استفاده می‌کند. ارز لایت کوین از الگوریتم Skrypt استفاده می‌کند. این الگوریتم از الگوریتم بیت کوین که SHA-256 است فشرده‌تر می‌باشد. توسعه دهندگان این شبکه 25 لایت کوین به عنوان پاداش به ازای استخراج هر بلاک جدید به ماینرها می‌دهند.

با این ترفند، ماینرها به استخراج بیشتر ارز لایت کوین تشویق می‌شوند. بنابراین این احتمال وجود دارد که ماینرها از پاداش استخراج بلاک لایت کوین بهره زیادی ببرند. چراکه هر 2.5 دقیقه یک بلاک جدید لایت کوین استخراج می‌شود. مدت زمانی که برای انجام هر تراکنش در بیت کوین برای هر بلاک نیاز است 10 دقیقه می‌باشد. اما این مدت زمان برای ارز دیجیتال لایت کوین 2.5 دقیقه برای هر بلاک است.

خرید و فروش آنی ارز دیجیتال لایت کوین

قیمت لحظه ای خرید و فروش لایت‌کوین

ارز لایت کوین یک نوع ارز جدید است و تخمین زدن قیمت ارز دیجیتال لایت کوین بسیار سخت و دشوار است. ارز لایت کوین شبیه کالا است و قیمت آن تحت تاثیر نوسانات بازار مثل عرضه و تقاضا قرار می‌گیرد. البته این موضوع از نظر معامله گران کوتاه مدت یک ریسک مثبت و نقطه قوت لایت کوین است.

شما می‌توانید از طریق صرافی‌های معتبر داخلی ارز دیجیتال با مشاهده تحلیل ارز دیجیتال لایت کوین امروز و قیمت لحظه ای خرید و فروش لایت‌کوین اقدام به خرید این ارز نمایید. صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج به‌عنوان معتبرترین صرافی داخلی، بستری ایمن و حرفه‌ای برای خرید و فروش انواع ارز دیجیتال نظیر ارز دیجیتال دوج کوین، ارز دیجیتال سولانا، ارز دیجیتال استلار، ارز دیجیتال اتریوم و … فراهم نموده است. خرید و فروش لایت کن در این صرافی از طریق روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  •  اسپات تریدینگ
  •  خرید و فروش فوری

برای خرید لایت کوین از طریق اسپات تریدینگ دوبازار ساده و پیشرفته پیش روی کاربران است که در بازار پیشرفته حالت‌های زیر رخ می‌دهد:

  • سریع (market)
  •  محدود (limit)
  •  حد ضرر ( Stop Limit )
  • حد ضرر با قیمت بازار ( Stop Market )

بازار ساده:

بازار ساده ارز دیجیتال لایت کوین

بازار پیشرفته:

بازار پیشرفته ارز دیجیتال لایت کوین

خرید و فروش انواع ارز دیجیتال لایت کوین در این صرافی بدون محدودیت و با حداقل خرید 1 دلار است. از طرفی احراز هویت در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج برای واریز رمزارزها و خرید از کیف پول ریالی نیازی نیست اما برای توسیه ریالی به حساب بانکی و خرید از درگاه بانکی احراز هویت اجباری می‌باشد.

اشتراک گزاری این صفحه

مقالات جذاب برای یادگیری بیشتر
ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا یا ترا کلاسیک با نماد اختصاری LUNA شکلی از دارایی دیجیتال یا توکنی است که توسط بایننس سرمایه‌گذاری شده است. ارز دیجیتال ترا نوعی سکه DEFI محسوب می‌شود و یکی از دو توکن پلتفرم تراست. این ارز همراه با استیبل کوین یا ارز دیجیتال تتر وظیفه پایدار کردن ارزش دیگر ارزها را […]

ادامه مطلب
تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) یک پروژه جدید دیفای است که مشابه با نات کوین تلگرام بخش قابل توجهی از عرضه توکن خود را از طریق تلگرام به صورت رایگان در میان مردم توزیع می‌کند. تفاوت ارز تپ سواپ با نات کوین در این است که این ایردراپ روی بلاکچین سولانا پیاده‌سازی شده است و عرضه توکن‌های […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی با نماد اختصاری OKB از معروف‌ترین توکن‌های صرافی می‌باشد که بر بستر بلاکچین OK ایجاد شده است. ارز okb به عنوان توکن بومی صرافی متمرکز OKEx، سومین صرافی بزرگ جهان از لحاظ نقدینگی نیز فعالیت دارد. درواقع ارز okb به عنوان توکن ابزاری صرافی ارز دیجیتال اکس نظیر صرافی بایننس، به […]

ادامه مطلب
ارز نات کوین (Notcoin) چیست؟ نحوه قیمت گذاری نات کوین

ارز نات کوین (Notcoin) چیست؟ نحوه قیمت گذاری نات کوین

ارز نات کوین (Notcoin) که از Nothing به معنای هیچ چیز آمده است، ارز دیجیتال است که این روزها تمامی جهان را به خود مشغول کرده است. بدون شک شما هم درحال حاضر با پرسش‌هایی از قبیل نات کوین قیمت گذاری شد؟ نات کوین تلگرام چیست؟ نات کوین در کدام صرافی لیست شده؟ قیمت نات […]

ادامه مطلب