دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال ایپ کوین و توزیع آن

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال ایپ کوین

ارز دیجیتال ایپ کوین با نماد اختصاری APE یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است. ارز Ape Coin با ارزش حدود 2.12 میلیارد دلار در رتبه 33 بازار قرار دارد. این ارز سهم 0.19 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. باتوجه به گسترش دنیای ارز دیجیتال و مباحثی نظیر متاورس و توکن‌های غیرمثلی (NFT)، کاربران زیادی به این توکن‌ها همانند ایپ کوین علاقه‌مند شده‌اند. در ادامه این مطلب از سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج با مفاهیمی همچون ایپ کوین چیست؟ تاریخچه ارز ایپ کوین، آینده ایپ کوین، تحلیل ارز ape و نحوه عملکرد این رمز ارز آشنا می‌شوید.

یکی از مجموعه‌های برجسته برای سرمایه‌گذران، Bored Ape Yacht Club یا بورد ایپ یاب کلاب است. توکن‌هایی با عکس میمون کسل و خسته، مورد توجه افراد معروفی همانند امینم و جاستین بیبر قرار گرفتند.

حال آنکه ارز دجیتال این توکن غیرمثلی به نام ارز دیجیتال ایپ کوین باشگاه قایقرانی میمون‌های کسل و بی حوصله است. ارز دیجیتال ایپ کوین با نماد APE، بر بستر شبکه اتریوم و با استاندارد ERC-20 ساخته شده است. توکن APE یک توکن کاربردی و حاکمیتی اکوسیستم ایپ و شبکه غیر متمرکز است که امکان دسترسی کاربران را به وب 3 را ایجاد کرده است.

ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟

این ارز دیجیتال با نماد APE، بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است و یک لایه غیرمتمرکز می‌باشد. ایجاد دسترسی کاربران به وب 3 توسط این توکن، به معنای آن است که هولدرها می‌توانند از این توکن به‌منظور خرید محصولات و خدمات از قبیل خرید بازی ساخته شده توسط BAYC برای کسب درآمد، استفاده نمایند. برخلاف NFTهای بورد ایپ، این توکن یک توکن مثلی بوده و ارزش هر ایپ کوینی برابر با دیگریست. در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز می‌توان به راحتی ایپ را معامله کرد.

ایپ کوین ارز بومی اکوسیستم Bored Ape Yacht Club می‌باشد. عرضه این توکن در حالت کلی برابر با 1 میلیارد واحد است که اکنون حدود 50 درصد توکن‌های ایپ کوین در اختیار 100 نهنگ قدرتمند قرار گرفته است.
اما ساخت بر بستر این پروتکل و کنترل آن در دست جامعه کاربری قرار دارد. سرمایه‌گذران با کمک سازمان غیر متمرکز ApeCoin Dao قادر به رای دهی برای تصمیمیات حاکمیتی شبکه هستند.

مشخصات Ape Coin

پروژه این ارز در آغاز یک ایده و طرحی پرحاشیه بود و در PDF و فایل‌های تصویری استفاده می‌شد. پس از آن برای عرضه گیمینگ و بازی به عنوان یک کوین و سپس برای فرهنگ سازی در زمینه فرهنگی معرفی شد. بعد از آن توانست در عرضه بازرگانی و تجارت بر شبکه وب 3 جای خود را باز کند. با توجه به جدید بودن این ارز، تاریخچه ارز ایپ کوین بسیار کم است. این ارز درحال حاضر در حوزه سرگرمی، گیمینگ، تجارت و تولید محتوا فعال است. از ویژگی‌های مهم این ارز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد انگیزه

از اهداف اصلی پروژه ایپ کوین می‌توان به عنوان ابزاری به‌منظور ایجاد اشتیاق و انگیزه برای مشارکت در این اکوسیستم توسط توسعه دهندگان اشاره کرد. این انگیزه بوسیله مشارکت ایپ کوین در بازی‌ها، محصولات و خدمات و … توسعه دهندگان بوجود آمد.

حاکمیت

بواسطه ویژگی حاکمیت ایپ کوین، به هولدرها امکان شرکت در دائو داده می‌شود.

دسترسی

این ارز دیجیتال می‌تواند دسترسی به بخش‌هایی از اکوسیستم‌هایی را که تا قبل از آن امکان دسترسی نداشت، فراهم کند. بازی‌ها، رویداد و کالاها از این بخش‌ها می‌باشند که در دست هولدرها قرار دارند. ارز دیجیتال ایپ کوین به کاربران خود امکان استفاده از ارزی بدون هیچ واسطه متمرکزی را فراهم کرده است.

عملکرد ارز دیجیتال ایپ کوین چگونه است؟

توکن ApeCoin به‌منظور استفاده در اکوسیستم ایپ ایجاد شده است. حاکمیت این توکن برعهده ApeCoin DAO بوده و بنیاد ایپ نیز از آن حمایت می‌کند. کاربران از طریق سازمان دائو ایپ کوین قادرند برای خرج کردن سرمایه اکوسیستم تصمیم بگیرند. همچنین امکان ساخت قوانین حاکمیتی، تصمیم گیری درباره شرکت‌های جدید و انتخاب پروژه‌های جدید را دارند. بنیاد ایپ کوین پس از رای دهی اعضا به پروپوزال‌ها، امکان اجرایی نمودن تصمیمات را برعهده دارند.

مدل توزیع ارز دیجیتال ایپ کوین چگونه است؟

توزیع ارز دیجیتال ایپ کوین پیچیده است. عرضه این ارز دیجیتال یک میلیارد است و دیگر امکان عرضه توکن بیشتر نیست. بدلیل ساز و کار درنظر گرفته شده برای این ارز دیجیتال، عرضه بیشتر از مقدار تعیین شده آن نباید اتفاق بیافتد. ضمن اینکه توکن سوزی نیز برای این ارز درنظر گرفته نشده است. تقریبا 150 میلیون واحد به صورت ایردراپ میان دارندگان NFT های متفاوت تقسیم شده است. در زیر به مدل توزیع این ارز دیجیتال اشاره می‌کنیم:

  • 62 درصد از توکن‌ها برای خزانه دائو و دارندگان NFT درنطر گرفته شده است.
  •  38 درصد توکن‌های ارز دیجیتال ایپ کوین برای سرمایه گذاران اول می‌باشد.
  •  15 درصد از کل APE در دست یوگا لبز است؛ از این رو تاثیر زیادی در تصمیمات گرفته شده در سازمان غیرمتمرکز دارد.
  •  14 درصد از توکن‌ها به افراد و شرکت‌هایی که کمک به تحقق این پروژه کرده‌اند اختصاص دادده شده است.
  •  8 درصد از توکن‌ها نیز برای 4 بنیانگذار یوگا لبز می‌باشد.
  •  و 1 درصد برای سازمان میراث Jane Goodall که از میمون‌های واقعی مراقبت می‌کند، درنظر گرفته شده است.

تمامی اعداد و ارقام‌های بالا نشان دهنده این است که تمام توکن‌های ape رزرو شده‌اند. اما در حال حاضر توکن‌های بسیاری در گردش آزاد هستند که شما می‌توانید این ارز دیجیتال را خریداری کرده و به ApeCoin DAO بپیوندید.

کاربردهای ارز دیجیتال ApeCoin

درحالت کلی ارز دیجیتال ایپ کوین (APE) موارد استفاده زیادی دارد و سرمایه‌گذاران قادرند از آن برای رای دهی دائو ایپ کوین، به عنوان توکن حاکمیتی استفاه کنند. از طرفی بازی، رویدادها، کالاهای خریدنی و خدمات محدود به سرمایه‌گذازی در ارز دیجیتال ایپ کوین نیز از مزایای اکوسیستم این ارز است. درواقع ارز ایپ همانند یک ابزار جانبی برای توسعه دهندگانی که تصمیم به مشارکت در اکوسیستم APE را دارند، می‌باشد.

این افراد قادرند از این ارز برای تشویق کاربران خود به‌منظور ارائه بازی‌ها و خدمات استفاده نمایند. برای نمونه در بازی Benji Bananas، کاربران قادرند با بازی کردن، توکن این ارز را دریافت کنند. درواقع در این بازی، کاربران به عنوان مجوز عضویت یک NFT با نام Benji Pass خریداری می‌کنند و در ازای بازی کردن، توکن‌هایی با قابلیت معاوضه با توکن ایپ دریافت می‌کنند.

خرید ارز دیچیتال ایپ کوین از صرافی‌های آنلاین

ارز دیجیتال ایپ کوین یک ارز موفق با ارزش بازار بیشتر از 1.5 میلیارد دلار بوده و در لیست بهترین صرافی‌ها رتبه 36 را دارد. از نظر سرمایه گذاران آینده ارز ape بسیار عالی است و طبق تحلیل ایپ کوین در طولانی مدت می‌توانید انتظار رشد نجومی از آن داشته باشید. به همین دلیل با توجه به آینده ایپ کوین و نمودار ایپ کوین، توکن ایپ یک گزینه ایده‌آل برای انجام تراکنش‌ها است و خریداری سودآور است.

5ام - دی ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید