دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال اوکی بی

ارز دیجیتال اوکی بی با نماد اختصاری OKB از معروف‌ترین توکن‌های صرافی می‌باشد که بر بستر بلاکچین OK ایجاد شده است. ارز okb به عنوان توکن بومی صرافی متمرکز OKEx، سومین صرافی بزرگ جهان از لحاظ نقدینگی نیز فعالیت دارد. درواقع ارز okb به عنوان توکن ابزاری صرافی ارز دیجیتال اکس نظیر صرافی بایننس، به کاربران امکان دسترسی به خدمات و ویژگی‌های مختلف صرافی را می‌دهد. از این توکن به‌منظور محاسبه تراکنش‌ها، پاداش به کاربران و پرداخت کارمزد معاملات استفاده می‌شود.

همچنین این توکن به عنوان توکنی حاکمیتی به کاربران در پلتفرم اجازه رای خواهد داد. قیمت رمزارز OKB در طول سال 2023 رشدی حدود 75 درصد داشته است. آینده ارز okb و تعداد واحدهای در گردش آن 60 میلیون و تعداد کل واحدهای آن 300 میلیون خواهد بود.

در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بیشتر به ارز دیجیتال اوکی بی (OKB)، خرید اوکی بی OKB و آینده رمز ارز اوکی بی اشاره خواهیم نمود.

ارز دیجیتال اوکی بی (OKB) چیست؟

ارز دیجیتال او کی بی توسط بنیاد OK Blockchain به عنوان یک توکن مبتنی بر بلاک چین ایجاد شده است. هدف از ارائه ارز okb، ایجاد ارتباط میان سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بازارکریپتو و رمزارزهای آتی با صرافی OKEx برای ایجاد یک اکوسیستم به‌منظور پیشرفت فناوری بلاکچین است. OKEx در سال 2017 به عنوان یک صرافی متمرکز و واقع در مالت شروع به کار کرد و توانسته از آن زمان، شهرت فراوین را در میان علاقه‌مندان به بلاکچین بدست آورد. صرافی OKEx را می‌توان به عنوان یک صرافی نسبتاً جدید محسوب کرد. اما تاریخچه این صرافی به پلتفرم رمزنگاری چینی OKCoin برمی‌گردد که توسط دو کارآفرین کهنه‌کار درحیطه بلاکچین در سال 2013  با نام‌های Jay Hao و Mingxing Xu ایجاد شده است.

OKEx همانند سایر صرافی‌های ارز دیجیتال رمزنگاری مانند بایننس (Binance) یا کوین بیس (Coinbase) می‌باشد. اما با این تفاوت که دارای امکانات ویژه‌ای همانند پلتفرم استخراج ابری یکپارچه است. امروزه، OKEx به سومین صرافی بزرگ رمزنگاری شده در جهان از لحاظ نقدینگی تبدیل شده است و از نظر حجم معاملات نیز رتبه چهارم را از آن خود کرده است. OKT  و  OKB هر دو ارز دیجیتال اختصاصی صرافی OKEx به شمار می‌روند که در صرافی برای انجام معاملات توسط ارزهای دیجیتال بکار می‌روند.

تفاوت این دو ارز در این است که یکی از آن‌ها، توکن اصلی شبکه بلاک‌چین و دیگری تنها برای ترید ارز دیجیتال استفاده می‌شود. ارز دیجیتال اوکی بی در حال حاضر همانند ارز BNB در صرافی Binance Coin، توکن اصلی صرافی OKEx و یک توکن ERC-20 می‌باشد.

عرضه اولیه توکن OKB

شروع عرصه اولیه توکن OKB، از 300000000 تا 1 میلیارد توکن بود. بر اساس اطلاعیه صرافی اوکی اکس، 700000000 ارز دیجیتال اوکی بی سوزانده شده است. صرافی OKEx با ورود به حوزه‌های گوناکون توانسته باعث ایجاد افزایش انگیزه خرید و سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال اوکی بی گردد. زیرا با خرید ارز okb، افراد می‌توانند از آن در قسمت‌های مختلف زندگی روزمره خود استفاده کنند.

بر اساس آمار اعلام شده، روزانه 100 میلیون دلار ارز okb مورد معامله قرار می‌گیرد. صرافی اوکی اکس دارای بیشترین حجم جفت معاملات عمده نظیر USDT ، BTC و ETH و توکن OKB می‌باشد. اما توکن اوکی بی در بیشتر از 40 صرافی غیرمتمرکز دیگر هم وجود دارد.

کاربرد ارز اوکی بی

ارز دیجیتال اوکی بی از بهترین ارزهای دیجیتال است که خرید و سرمایه‌گذاری در آن موجب ایجاد فرصت‌های خوبی برای آن‌ها شده است. در ادامه به کاربردهای رمز ارز اوکی بی اشاره کرده‌ایم:

  • محبوب‌ترین و اولین کاربرد ارز دیجیتال اوکی بی، کاهش میزان کارمزد انجام تراکنش‌ها و معاملات در صرافی است. براساس میزان سرمایه‌گذاری در این توکن، می‌توانید در هزینه انجام معاملات تا 40 درصد تخفیف دریافت کنید.
  • از دیگر کاربردهای خرید ارز دیجیتال اوکی بی OKB امکان مشارکت سرمایه‌گذاران در مدیریت پلتفرم OKEx است. همه دارندگان توکن okb اختیار رای دادن درباره مسائل مهم مرتبط با توسعه آتی صرافی OKEx را دارند.

نحوه خرید اوکی بی OKB

برای خرید و سرمایه گذاری رمز ارز اوکی بی اولین مرحله داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال است. سپس باید اقدام به افتتاح حساب در یکی از صرافی‌های آنلاین که ارز okb را پشتیبانی می‌کنند، نمود و ارز دیجیتال اوکی بی را خریداری کرد. شما می‌توانید از صرافی‌های آنلاین ایرانی و خارجی به‌منظور خرید ارز دیجیتال اوکی بی بهره ببرید. اما مراجعه به صرافی‌های ایرانی به دلیل عدم نگرانی بابت تحریم‌ها و نبود ریسک از دست رفتن سرمایه پیشنهاد بهتری است.

بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری و خرید اوکی بی OKB

با توجه به اینکه ارز دیجیتال اوکی بی (OKB) یک توکن ERC-20 است، امکان ذخیره و نگهداری در کیف پول‌های سازگار با اتریوم را دارد. درصورتی که تصمیم به سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت دارید بهتر است از کیف پول سخت افزاری Ledger یا Trezor استفاده نمایید. در غیر این‌صورت بهترین کیف پول ارز دیجیتال که امکان پشتیبانی از ارز OKB را دارند، عبارتند از:

  1. کیف پول اکسودوس
  2. کوینومی
  3. کیف پول متامسک
  4. کیف پول تراست والت
  5. کیف پول imToken

پیش بینی آینده ارز okb

OKB یک توکن مبتنی بر اتریوم یا ERC-20 است که امکان نگهداری در تمامی کیف پول‌های رمزنگاری شده‌ای را که از استاندارد ERC-20 پشتیبانی می‌کنند، دارد. همچنین ارز okb در اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر ETH نظیر یونی سوآپ مورد معامله قرار می‌گیرد. یکی از رویکرهای تیم توسعه ارز okb برای افزایش قیمت ارز دیجیتال اوکی بی، سوزاندن توکن‌ها در طول زمان بود. در تاریخ 3 مه 2021 توکن OKB به 44.17 یعنی بالاترین سطح فعلی خود رسید. براساس دیگر گزارش‌ها از زمان عرضه ارز دیجیتال اوکی بی تابحال، این رمزارز 569 درصد سود برای سرمایه‌گذاران خود فراهم آورده است.

باتوجه به پشتیبانی بزرگترین صرافی رمزنگاری شده در بازار از توکن اوکی بی، اکثر پیش بینی‌های قیمت ارز دیجیتال اوکی بی صعودی می‌باشد. گزارش‌های وب سایت DigitalCoinPrice.com در محافظه‌کارترین پیش‌بینی‌های قیمت OKB حاکی از آن است که ارزش ارز دیجیتال اوکی بی در سال‌های آتی رو به رشد است. تعداد بسیاری از تحلیلگران براین باورند که ارز OKB برای سرمایه‌گذاری مناسب است و آینده ارز دیجیتال اوکی بی روشن خواهد بود.

نحوه استخراج ارز دیجیتال اوکی بی چگونه است؟

از آنجایی که ارز دیجیتال OKB مبتنی بر ERC-20 است، امکان استخراج آن وجود ندارد.

سود سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اوکی بی چقدر است؟

علاوه بر سود بدست آمده از افزایش قیمت ارز okb در طول زمان، شما با خرید و نگهداری از این رمزارز امکان دریافت سود سپرده را نیز خواهید داشت که مقدار آن به میزان سرمایه شما بستگی دارد.

5ام - اسفند ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید