دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال استورج و نقش آن در دنیای رمز ارزها

ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ: 1 دقیقه
ارز دیجیتال استورج

ارز دیجیتال استورج با نماد اختصاری storj شکلی از دارایی دیجیتال است. ارز STORJ مجموعه‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز را برای ذخیره‌سازی اطلاعات به صورت امن و غیرمتمرکز در اختیار کاربران قرار داده است. درواقع ارز استورج یک راه حل منبع باز برای ذخیره فایلها به‌صورت غیر متمرکز می‌باشد. با استفاده از فناوری بلاکچین استورج کاربران قادرند داده‌ها و فایل‌ها شخصی‌شان را در محیطی بارگذاری غیرمتمرکز بارگذاری کنند. باتوجه به معرفی سه نسخه با ویژگی‌های آپدیت شده حاکی از آن است که مسئولین این پروژه هنوز در فکر افزایش اعتبار آن میان مردم هستند. تحلیل ارز استورج و این پیگیری از سوی مسئولین آن می‌تواند آینده ارز استورج را برای سرمایه‌گذران امیدبخش نشان دهد.

شبکه رمز ارز استورج به صورت آنلاین فعالیت می‌کند. کاربران قادرند به صورت آنلاین به آن اتصال یابند و با اجاره فضاهای ذخیره‌سازی، اقدام به ذخیره فایل‌ها و اسناد خود کنند. در ادامه این مطلب از وب سایت صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بیشتر با تاریخچه ارز دیجیتال استورج، تحلیل ارز استورج و نحوه خرید و قیمت استورج آشنا خواهید شد.

تاریخچه ارز استورج

ایده ارز استورج  اولین بار در سال 2014 و از طریق شان ویلکینسون (Shawn Wilkinson) و جان کوئین (John Quinn) پیاده سازی شد. شرکت استورج لبز (Storj Labs) در سال 2015 تاسیس گردید. اوایل آغاز به کار پلتفرم استورج، مدیر عامل آن شان ویلکینسون بود که کم کم بن‌گلوب (Ben Golub) جای او را گرفت. در حال حاضر بن‌گولب به عنوان مدیر عامل پلتفرم شبکه ارز دیجیتال استورج شناخته می‌شود. در سال ۲۰۱۹ آخرین نسخه از پلتفرم استورج نیز منتشر گردید.

اما بعد از گذشت چندین سال هنوز هم کاربران از همان نسخه قبلی برای دریافت خدمات استفاده می‌کنند. از دلایل موفقیت پلتفرم استورج می‌توان به جذب سرمایه‌گذار اشاره کرد. این پلتفرم در سال 2014 به اندازه 910 بیت کوین و در سال 2017 نیز 33 میلیون دلار سرمایه جذب نمود. براساس تحلیل ارز استورج، این سرمایه‌ها مهم‌ترین دلایل پیشرفت و رشد استورج می‌باشند.

ویژگی های ارز استورج چیست؟

ارز دیجیتال استورج در حال رقابت با غول‌های بزرگ فناوری جهان نظیر آمازون و گوگل است. ارز استورج برای جلب نظر کاربران به‌منظور استفاده از خدمات، باید امکانات اضافه‌ای ارائه دهد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال استورج خواهیم پرداخت:

هزینه کم

در پلتفرم‌های بزرگ نام برده شده، هزینه‌های بسیاری برای زیر ساخت‌های لازم به‌منظور ذخیره سازی داده‌ها صرف می‌شود، که این هزینه‌ها در پلتفرمی نظیر استورج کم خواهند شد. درحقیقت توسعه‌دهندگان استورج بر این باورند که این شبکه قادر است بخش بزرگی از هزینه را کاهش دهد و راه‌حلی اقتصادی و مقرون بصرفه باشد. بدین منظور اقدامات مختلفی توسط این افراد صورت گرفته است.

برای نمونه احتیاج به راه اندازی مراکز داده را برطرف کردند یا هزینه‌های نگهداری، پهنای باند یا تاسیسات برق را نیز کاهش دادند. این اقدامات موجب کاهش هزینه ارز دیجیتال استورج نسبت به سایر رقبا شده است. با هزینه‌های کم برای ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات، مشاغل کوچک که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین محیط های بزرگتر را برای اشتراک گذاری فایل‌های خود ندارند یا امکان نگهداری مراکز داده‌های کاملی را ندارند، می‌توانند از استورج استفاده نمایند.

افزایش مقیاس پذیری

رمز ارز استورج با استفاده از فناوری شاردینگ، به رمزگذاری و توزیع داده‌ها میان نودها (گره‌ها) می‌پردازد.. به همین دلیل است که آینده ارز استورج نسبت پلتفرم‌های مشابه با روش ذخیره‌ساز سنتی، موفق‌تر است. توسعه‌دهندگان این پلتفرم ضمن ارائه خدمات ذخیره سازی فایل‌ها قصد افزایش عملکرد پلتفرم خود را برای ارائه خدمات بیشتر به کاربران دارند. در واقع سرویس ارز دیجیتال استورج تصمیم دارد به پلتفرمی همه فن حریف در حوزه ذخیره‌سازی محتواهای رسانه‌ای تبدیل گردد.

امنیت بالا از ویژگی‌های مهم ارز دیجیتال استورج

ارزهای دیجیتال بر پایه شبکه بلاکچین و به طور غیر متمرکز فعالیت داشته و امنیت را برای کاربران خود تامین می‌کنند. امنیت ارزهای دیجیتال استورج باعث شده که معامله ارزهای فیات بسیار کم شوند. یکی از دلایل امینت بالای این ارز مربوط به ذخیره داده‌های تراکنش‌ها در تمام نودها و گروه‌هایی است که در سراسر دنیا توزیع شده‌اند. همین امر از هک شدن شبکه و آسیب به آن جلوگیری می‌کند.

این در حالی است که بانک‌های مرکزی برای ثبت تراکنش‌ها، واریز و برداشت‌ها فقط از یک نود (گره) استفاده می‌کنند و بواسطه هک کل سیستم‌های عملیاتی بانک‌های مربوط به آن مختل خواهد شد. حتی اگر میلیاردها کاربر در شبکه ارز استورج در حال ذخیره سازی اطلاعات و داده‌های خود باشند، بازهم امکان نظارت و کنترل هیچ نهاد یا ارگانی روی فایل‌ها و اسناد وجود ندارد. این ویژگی موجب افزایش امنیت ارز استورج می‌گردد.

خرید و فروش 24 ساعته

بازارهای سهام فقط در ساعات خاصی از روزهای کاری برای معامله فعال هستند. اما در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته می‌توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال استورج و ووچر پرفکت مانی اقدام کنید.

معاملات آسان‌تر

روند خرید و فروش ارز دیجیتال استورج و معاملات درون شبکه رمز ارزها در این بازار بسیار آسان و ساده است. از زمانی که کاربرها قصد خرید و فروش استورج در این بازار را داشته باشند تا نهایی شدن خرید، فقط چند کلیک لازم است.

آینده ارز استورج چگونه است؟

براساس تحلیل ارز استورج و بررسی‌های صورت گرفته درباره آینده ارز استورج و قیمت استورج می‌توان نتیجه گرفت از لحاظ معیارهای تحلیل تکنیکال رمز ارز استورج، این ارز پتانسیل رشد در اینده را داراست. براساس معیارهای فاندامنتال و همچنین اهمیت ذخیره آزاد اطلاعات، این ارز همواره از مهم‌ترین پروتکل‌های ذخیره‌سازی ابری به شمار می‌رود. از این رو می‌توان به قیمت استورج و آینده ارز استورج امیدوار بود.

برای ذخیره سازی داده‌ها  از چه راهی استفاده می‌شود؟

برای ذخیره سازی فایل‌ها در شبکه ارز دیجیتال استورج غیرمتمرکز از جدول‌های مبتنی بر بلاکچین و تقسیم پرونده استفاده می‌گردد.

هدف از ذخیره سازی فایل‌ها یا داده‌ها در شبکه استورج چیست؟

هدف از این کار ایجاد فضای ذخیره سازی ابری ارزانتر با سرعت بیشتر به صورت خصوصی است.

پروژه ارز دیجیتال استورج برای حل مشکلات چه اقداماتی انجام می‌دهد؟

پروژه ارز دیجیتال استورج برای حل مشکلات احتمالی از شبکه‌های بلاکچین همتا به همتا استفاده می‌کند که از طریق آن اقدام به توزیع پرونده‌ها می‌کند. همچنین به شما اطمینان می‌دهد که تنها کسی که دسترسی به پرونده‌ها را دارد، خودتان هستید.

کیف پول‌های ارز storj چیست؟

برای ذخیره سازی ارز دیجیتال استورج می‌توان از تمام کیف پول‌های مبتنی بر اتریوم نظیر کیف پول مای‌ اتر‌والت اشاره کرد. علاوه‌بر آن کیف پول تراست والت، کیف پول متامسک، مای‌ کریپتو، لجر و … نیز امکان ذخیره ارز دیجیتال استورج را دارند.

7ام - بهمن ماه - 1402

اشتراک گزاری مقاله

مقالات مشابه
هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ ای

هش تراکنش یا TXID شناسه‌ای منحصربفرد است که نمایانگر یک تراکنش در بستر بلاکچین می‌باشد. در واقع هش معامله (Transaction Hash) یا لینک تراکنش عددی منحصربفرد است که برای پیگیری وضعیت تراکنش در بلاکچین بکار می‌رود و با در دست داشتن آن امکان مشاهده جزئیات یک تراکنش نظیر مبلغ، مبدا، مقصد و زمان تراکنش را […]

ادامه مطلب
NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT ( مخفف Non-Fungible Tonken به معنای توکن‌های غیرقابل تعویض) نوعی گواهی مالکیت دیجیتالی و قراردادی هوشمند برای هر نوع دارایی دیجیتالی می‌باشد. واژه NFT در چند وقت اخیر به یکی از واژگان پر سر و صدای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به عبارتی می‌توان گفت این دارایی دیجیتال، ارزش خود را در قالب نوعی […]

ادامه مطلب
کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

کانترکت آدرس (Contract Address) ارز دیجیتال چیست؟

آدرس کانترکت (Contract Address) به آدرسی گفته می‌شود که در زمان شکل‌گیری یک قرارداد هوشمند به طور منحصربفرد اختصاص میابد. آدرس‌ها در حقیقت به معنای هویت کاربری و تراکنش‌ها می‌باشند. استاندارد ERC20 در شبکه بلاکچین اتریوم نوعی کانتکت آدرس است. آشنایی با نحوه کار، اهمیت و ماهیت آدرس کانترکت تتر trc20، آدرس کانترکت بیبی دوج، […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو و نحوه عملکرد XNO

ارز دیجیتال نانو با نماد اختصاری XNO شکلی از دارایی دیجیتال است که ارزش بازار آن حدود 188.57 میلیون دلار بوده و در رتبه 312 بازار قرار دارد. ارز دیجیتال xno با هدف بهینگی و سرعت ایجاد شده است. در زمان انجام تراکنش‌ها و معاملات، بلاکچین ارز xno دارای همه اطلاعات زنجیره نیست و به […]

ادامه مطلب
تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) و آموزش کار با این پروتکل

تورنادو کش (Tornado Cash) ابزاری برای مخفی کردن تراکنش‌های ارز دیجیتال و حفظ حریم خصوصی رمز ارزهاست. این پلتفرم مبادله و مخفی‌سازی تراکنش‌ها در بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شده است. پروتکل Tornado Cash در سال 2020 در دنیای رمز ارزها به عنوان پروتکلی کارآمد و شناخته شده ارائه شد. با کمک تورنادو کش امکان انجام تراکنش […]

ادامه مطلب

ثبت دیدگاه جدید