دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال ریپل XRP | XRP

USDT

تومان

بازار جهانی

معرفی ارز
درصد تغییرات روز گذشته
قیمت جهانی USDT

اطلاعات بازار ویرا اکسچنج

قیمت خرید از ما تومان
قیمت فروش به ما تومان
قیمت به دلار USDT
تومان
خرید کنید
سوالات متداول ارز دیجیتال ریپل
Santander، UBS، Axis Bank، Westpac، Union Credit، Yes bank، NBAD
XRP توکنی برای نمایش انتقال مقادیر بوسیله شبکه ریپل می‌باشد. هدف آن ایجاد ارز دیجیتالی است که به عنوان واسطه برای دو ارز دیجیتال و ارزهای فیات باشد. این محصول می‌تواند به هر ارز دیجیتال دیگری تبدیل شود.
شبکه ریپل نت امکان فرایند انتقال پول در سراسر جهان را با راه‌حل‌های توسعه یافته فراهم آورده است. این شبکه از ارائه‌دهندگان پرداخت سازمانی نظیر شرکت‌های خدمات پولی، بان‌ک‌ها و ... تکیل شده است. دواقع این پلتفرم امکان پرداخت با هر ارز را ممکن ساخته است. و حداقل معامله داخلی در آن برابر 0.00001 دلار می‌باشد. این شبکه پرداخت، پرداخت‌های جهانی را مقرون‌بصرفه‌تر و سریعتر می‌کند.
ارز سوئیفت و استلار از رقبای جدی ریپل به شمار می‌روند که سرعت بالا انجام تراکنش‌ها در ریپل از مزایای این ارز نسیت به سوئیفت می‌باشد. علاوه بر آن از دیگر رقبای ریپل می‌توان به اتریوم، پولکادات و کاردانو اشاره کرد.
یکی دیگر از تفاوت‌های اتریوم و بیت کوین با ارز ریپل، عدم وجود بلاکچین برای این ارز است. ریپل بواسطه الگوریتم اجماع پروتکل معاملات خود را انجام می‌دهد. بدین معنا که درصورتی که هر نود با همتایان خود موافق باشد، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود.
ریپل به عنوان پل به‌منظور پرداخت‌های درون شبکه‌ای بکار می‌رود و امکان استخراج ندارد.
امنیت شبکه ریپل بوسیله الگوریتم اجماع آن به نام XRP Ledger یا دفتر کل ریپل تامین می‌گردد. برخلاف بلاکچین‌هایی همانند بیت کوین، در لجر ریپل همه نمی‌توانند در تایید امنیت و تراکنش‌ها مشارکت کنند.
انرژی مصرف شده در انجام تراکنش توسط ریپل نسبت به بیت کوین کمتر است. همچنین سرعت بالایی داشته و هزینه کمی نیز دارد. این درحالی است که بیت کوین انرژی بیشتری را برای انجام تراکنش‌ها مصرف می‌کند و زمان تایید و کارمزد بالاتری نیز دارد.

ارز دیجیتال ریپل

ریپل چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال XRP و مزیت‌های آن

ارز دیجیتال ریپل با نماد اختصاری XRP شناخته می‌شود و بستری با پروتکل منبع باز است. معمولا اغلب افراد ارز دیجیتال ریپل را با ارز XRP اشتباه می‌گیرند. در مقایسه این ارز با سایر ارزها می‌توان گفت ارز ریپل با ارز دیجیتال بیت کوین و اتریوم متفاوت است. شما با خریداری ارز اتریوم و بیت کوین در حقیقت روی این ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنید. اما خرید ریپل الزاما بدین معنا نیست که شما روی این ارز سرمایه‌گذاری کرده‌اید. درواقع می‌توان گفت این ارز قادر به ساخت محصولات مالی غیرمتمرکز برای نهادهای مالی و بانک‌ها می‌باشد. درواقع هدف این ارز غیرمتمرکزتر، سریعتر و ارزانتر کردن انتقال پول بین بانکی و بین‌المللی است.

امروزه اغلب نهادهای مالی از محصولات ریپل به‌منظور انتقال ارزهای خود استفاده می‌کنند. درحقیقت زمانی که شما اقدام به خرید ریپل می‌‎کنید، درواقع روی یکی از محصولات این شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنید. XRP یکی از محصولات شرکت ریپل است. برخلاف سایر ارزها که غیر متمرکز هستند و اداعا دارند توسط نهادی واحد کنترل نمی‌شوند، ارز دیجیتال XRP توسط شرکت ریپل اداره می‌شود. شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، در سریعترین زمان اقدام به خرید ریپل و فروش بدون کارمزد Ripple نمایید.

مزایای ارز دیجیتال ریپل

ریپل به‌عنوان سازمانی رسمی مورد اعتماد اکثر بانک‌ها معرفی می‌شود. ارزش این ارز با استفاده بیشتر بانک‌ها از آن، بیشتر خواهد شد. درصورتی که تمامی بانک‌ها تصمیم بگیرند، ارز ریپل را به عنوان ارز واحد بانکی بکار گیرند، سرمایه‌گذاران اولیه ریپل سود بالایی خواهند کرد. به دلیل اینکه ریپل در ابتدا سیستم پرداختی به شمار می‌رفت، ارز ریپل نسبت به بیت کوین در تراکنش‌ها ایمن‌تر بود. از این رو در این ارز تراکنش‌ها و معاملات بسیار ارزانتر و سریعتر انجام می‌شد. درواقع ریپل از همان ابتدا به صورت یک سازمان رسمی آغاز به کار کرد. زیرا هدف آن ایجاد نظم در سیستم‌های بانکی سنتی بود. به همین سبب است که این ارز همانند سایر ارزها مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

یکی از ویژگی‌های این ارز این است که می‌توان آن را با هر ارز یا دارایی دیگری نظیر طلا و با حداقل ارز یکسان مبادله نمود. از دیگر مزایای ارز دیجیتال ریپل می‌توان به سرعت بالای تسویه (3 الی 5 ثانیه)، غیرمتمرکز بودن، مقیاس‌پذیری (انجام بیشتر از 1500 تراکنش در یک ثانیه)، سازگار با محیط زیست (مصرف انرژی کمتر نسبت به بیت کوین و …)، پایداری (بسته شدن تمامی دفاتر کل بدون هیچ ایرادی) و شفافیت اشاره کرد. شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج در بستری ایمن اقدام به خرید و فروش و مبادله این ارز با سایر ارزهای دیجیتال نظیر لایت کوین، مونرو، کاردانو، فانتوم، استلار و … نمایید.

معایب ارز Ripple چیست؟

علاوه بر مزایای این ارز، ارز ریپل دارای معایب زیر نیز می‌باشد:

  • با توجه به امنیتی و سیاسی بودن این ارز، خرید آن همانند سرمایه‌گذاری در بانک می‌باشد.
  • فعالیت متمرکز ارز ریپل با فعالیت سایر ارزهای دیجیتال همخوانی ندارد.
  • این ارز به سبب متن باز بودن، احتمال هک شدن بسیار بالایی دارد.

هدف ارز دیجیتال ریپل (Ripple)

هدف این ارز ایجاد یک شبکه پرداختی ارتباطی غیرمتمرکز و ایمن برای موسسات مالی در دنیا است. این هدف متناقض با بیت کوین است. زیرا هدف بیت کوین حذف واسطه‌‌ها، بانک‌ها و تراکنش‌های همتا به همتا است. ریپل بر این باور است که بانک‌ها به خودی خود بد نیستند و تنها نحوه انجام کار آن‌ها باعث ایجاد مشکل در انتقال ارزها و پرداخت شده است. درواقع ارز دیجیتال ریپل تصمیم دارد با عرضه محصولات بانکی غیرمتمرکز، اقدام به برطرف کردن همیشگی مشکلات تبادلات بین‌المللی ارز در دنیا نموده است.

علی‌رقم جابجایی سالانه بیش از 155 تریلیون دلار پول بین المللی در جهان، مشکلات نقل و انتقالات ارزها بوسیله بانک‌ها حل نشده است. با توجه به گسترش و رشد فناوری نیز انتقال وجه‌ها با مبالغ بالا بین 3 الی 7 روز زمان و کارمزد نیاز دارد.  ارز ریپل خواستار رفع این مشکلات است. باتوجه به این اهدف صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج در بستری ایمن، معاملات ارز دیجیتال ریپل را در سریعترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

کاربرد ارز دیجیتال ریپل

در زیر به موارد استفاده و کاربردهای ارز دیجیتال ریپل می‌پردازیم:

  1. صرافی با کارمزد کم: تمام ارزهای دیجیتال امکان تبدیل به یکدیگر را ندارد. از این رو بانک‌ها از دلار آمریکا برای واسطه‌گری استفاده می‌کنند و پورسانتی مضاعف ایجاد می‌گردد. به‌منظور جلوگیری از این روند طولانی از ارز ریپل می‌توان استفاده نمود. این ارز نیازی به تبدیل ارز نخواهد داشت.
  2. اکوسیستم پرداختی: با استفاده از ریپل امکان انجام معاملات سریع و ارزان فراهم خواهد شد.
  3. معاملات سریع بین المللی: زمان متوسط انجام معاملات برابر 4 ثانیه است. اما ریپل توانسته معاملات را سرعت ببخشد.

 

خرید ریپل و فروش XRP در صرافی ارز دیجیتال ویرا اکسچنج

صرافی آنلاین ویرا اکسچنج امکان انجام معاملات و خرید ریپل و فروش بدون کارمزد Ripple را در بستری ایمن فراهم نموده است. شما می‌توانید در این صرافی از طریق روش‌های زیر اقدام به خرید ریپل و اطلاع از قیمت ریپل XRP نمایید:

  • خرید و فروش آنی

خرید ریپل و فروش XRP

 

  • معامله اسپات (Spot Trading) : امکان تبدیل رمزارزها به همدیگر در این بخش فراهم شده است. همچنین خرید ریپل از روش ترید شامل بازار ساده و بازار پیشرفته می‌شود

بازار ساده:

بازار ساده ارز دیجیتال ریپل

بازار پیشرفته:

بازار پیشرفته ارز دیجیتال ریپل

  • در بازار پیشرفته حالت‌های زیر اتفاق میافتد:
  1. سریع (market)
  2. محدود (limit)
  3. حد ضرر (Stop Limit)
  4. حد ضرر با قیمت بازار (Stop Market)

لازم به ذکر است در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج حداقل خرید تمامی ارزها  برابر 1 دلار است. همچنین کاربران برای فروش ارزهای دیجیتال در این صرافی هیچگونه محدودیتی نخواهند داشت. شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج در امنیت بالا، بدون پرداخت هیچ کارمزدی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال ریپل کنید.

اشتراک گزاری این صفحه

مقالات جذاب برای یادگیری بیشتر
ارز دیجیتال چیلیز اولین ارز ورزشی در جهان

ارز دیجیتال چیلیز اولین ارز ورزشی در جهان

ارز دیجیتال چیلیز با نماد اختصاری CHZ یک ارز دیجیتال است که کاربرد آن در توکن‌سازی برای سرگرمی‌ای ورزشی می‌باشد. در واقع ارز دیجیتال chz قدرت خاصی به پلتفرم Socios.com می‌بخشد و تیم‌های ورزشی محبوب برای جذب طرفداران خود این رمز ارز را بوجود آورده‌اند. این اولین بار در جهان است که برای جذب طرفداران […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا و تاریخچه قیمت آن در طول سالها

ارز دیجیتال لونا یا ترا کلاسیک با نماد اختصاری LUNA شکلی از دارایی دیجیتال یا توکنی است که توسط بایننس سرمایه‌گذاری شده است. ارز دیجیتال ترا نوعی سکه DEFI محسوب می‌شود و یکی از دو توکن پلتفرم تراست. این ارز همراه با استیبل کوین یا ارز دیجیتال تتر وظیفه پایدار کردن ارزش دیگر ارزها را […]

ادامه مطلب
تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) چیست؟ آموزش استخراج و کسب درآمد

تپ سواپ (TapSwap) یک پروژه جدید دیفای است که مشابه با نات کوین تلگرام بخش قابل توجهی از عرضه توکن خود را از طریق تلگرام به صورت رایگان در میان مردم توزیع می‌کند. تفاوت ارز تپ سواپ با نات کوین در این است که این ایردراپ روی بلاکچین سولانا پیاده‌سازی شده است و عرضه توکن‌های […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی و پیش بینی آینده توکن OKB

ارز دیجیتال اوکی بی با نماد اختصاری OKB از معروف‌ترین توکن‌های صرافی می‌باشد که بر بستر بلاکچین OK ایجاد شده است. ارز okb به عنوان توکن بومی صرافی متمرکز OKEx، سومین صرافی بزرگ جهان از لحاظ نقدینگی نیز فعالیت دارد. درواقع ارز okb به عنوان توکن ابزاری صرافی ارز دیجیتال اکس نظیر صرافی بایننس، به […]

ادامه مطلب