دریافت اپلیکیشن

ارز دیجیتال ارز دیجیتال ترون TRX | TRX

USDT

تومان

بازار جهانی

معرفی ارز
درصد تغییرات روز گذشته
قیمت جهانی USDT

اطلاعات بازار ویرا اکسچنج

قیمت خرید از ما تومان
قیمت فروش به ما تومان
قیمت به دلار USDT
تومان
خرید کنید
سوالات متداول ارز دیجیتال ارز دیجیتال ترون
باوجود اینکه ترون از جنبه‌هایی شبیه به اتریوم است اما این دو ارز در ساختار و عملکرد باهم متفاوتند. اتریوم از الگوریتم اجماع سهام بهره می‌برد اما ترون برمبنای اثبات سهام نمایندگی شده کار می‌کند.
سرعت انجام تراکنش در ترون بسیار بالاتر از بیت کوین است. از طرفی برخلاف ارز بیت کوین، این ارز امکان استخراج ندارد. از طرفی درحال حاضر تشابه این دو ارز را می‌توان سوددهی بالای هر دو دانست.
در واقع تنها ایرادی که از این رمزارز می‌توان گرفت عرضه وسیع آن با هدف پایین نگه داشتن قیمت ارز دیجیتال و پشتیبانی وسیع آن می‌باشد. این ویژگی سبب اثرات معکوسی شده و کاربران مخالف آن یعنی قیمت پایین و عرضه بالا می‌باشند.
خیر. ترون غیر قابل استخراج است و می‌توان با خرید و فروش در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج آن را تهیه نمود.
با توجه به روشن بودن آینده ارز ترون و وجود بلاکچین اختصاصی، می‌توان گفت این ارز ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

ارز دیجیتال ترون

ترون (Tron) چیست؟ معرفی کامل رمزارز TRX

ارز دیجیتال ترون با نماد اختصاری TRX شکلی از دارایی دیجیتال است که پروتکل آن در بین عظیم‌ترین سیستم‌ عامل‌های مبتنی بر بلاکچین در جهان قرار گرفته است. ترون (TRX) پلتفرمی غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین بوده که توان عملیاتی بالایی دارد. درواقع بلاک چین Tron امکان پشتیبانی از طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمتمرکز را داراست. این پلتفرم غیرمتمرکز با هدف ساخت یک شبکه جهانی اشتراک‌گذاری مطلب رایگان در زمینه سرگرمی ایجاد شده است.

از بلاکچین این ارز به‌منظور توسعه بازار جهانی شامل رسانه، دنیای سرگرمی، انواع محتوا به طور غیرمتمرکز استفاده می‌شود. این ویژگی موجب شده تولیدکنندگان محتوا مستقیما با کاربران در ارتباط بوده و سود کارشان را از سازمان‌های مرکزی اینترنت بگیرند. ارز دیجیتال ترون همانند ارز دیجیتال اتریوم، تمامی تراکنش‌ها را در دفترچه‌ای عمومی که بوسیله Tron Explorer قابل پیگیری است، ثبت می‌کند.

صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج معتبرترین صرافی ایرانی برای انجام تراکنش‌ها و خرید و فروش ارز ترون در بستری ایمن می‌باشد.

ارز دیجیتال ترون (TRX) چگونه کار می‌کند؟

توکن ترون، به عنوان سوخت اصلی آن، تسهیل‌کننده تراکنش‌های این شبکه می‌باشد. از این توکن به‌منظور پرداخت کارمزد تراکنش و سهام‌گذاری استفاده می‌گردد. همچنین این توکن به سبب حاکمیتی بودن، به دارندگان خود حق رای در تصمیمات مربوط به شبکه را می‌دهد. شبکه غیرمتمرکز ترون با توکن بومی ترونیکس با شعار تمرکززدایی از وب کار خود را شروع کرد. این شبکه علاوه‌بر حذف نقش واسطه در صنعت سرگرمی و عرضه و توزیع محتوای رسانه‌ای، امکان پردازش سریع و کارمزد بسیار پایین (نزدیک به صفر) را نیز برای ساخت و مدیریت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند فراهم آورد.

پاداش TRONIX یا TRX یک تعهد بلند مدت بوده و کاربرانی که این رمزارز را در کیف پول خود قفل می‌کنند، در ازای آن TP دریافت می‌کنند. کاربرد TP در حق رای و دیگر امتیازات در اکوسیستم ترون می‌باشد.

شبکه ترون به‌منظور بهبود در عملکرد، از معماری سه لایه‌ای استفاده کرده که هر کدام از این لایه‌ها وضایف مشخصی را در این شبکه دارند. این لایه‌های عبارتند از لایه اپلیکیشن برای ایجاد و اجرای کیف پول و برنامه‌های غیرمتمرکز، لایه اصلی برای اجرای دستورات مربوط به ماشین مجازی ترون و لایه ذخیره سازی برای سازمان‌بندی و ذخیره سازی وضعیت قرارداهای هوشمند و ثبات و امنیت شبکه. این پلتفرم ادعا کرده است که امکان پردازش ۲,۰۰۰ تراکنش در ثانیه را با کمترین مقدار کارمزد دارد.

از طرفی الگوریتم اجماع TRX یا اثبات سهام نمایندگی شده که به اختصار به آن DPOS می‌گویند از زیرشاخه‌های اثبات سهام محسوب می‌شود. این شبکه علاوه‌بر TRX، از استیبل‌کوین‎های گوناگونی نظیر USDC و USDT نیز پشتیبانی می‌کند.

مزایای استفاده از ارز دیجیتال ترون (TRX)

در ادامه به مزایای استفاده از ارز دیجیتال ترون اشاره کرده‌ایم:

تراکنش‌های ارزان

در اغلب شبکه‌ها به‌منظور انجام تراکنش هزینه‌ای تحت عنوان کارمزد پرداخت می‌شود. اما هزینه تراکنش در پلتفرم این رمزارز بسیار کم و تقریبا برابر صفر است.

حجم بالای تراکنش ارز دیجیتال ترون

شبکه ترون امکان انجام تراکنش بدون محدودیت را فراهم ساخته است. این شبکه قادر به انجام ۲,۰۰۰ تراکنش در ثانیه است. درمقایسه با اتریوم که حدود 15 تراکنش را در ثانیه انجام می‌دهد این ارز دارای برتری می‌باشد.

پشتیبانی و محبوبیت

ارز دیجیتال ترون در زمان کوتاهی توانست در بسیاری از صرافی‌های آنلاین مورد معامله قرار گیرد و کاربران فراوانی را به خود اختصاص دهد. درحال حاضر کاربران این ارز 1 میلیون نفر را رد کرده و پشتیبانی از این رمزارز بسیار عظیم است.

در پلتفرم متمرکز سازندگان باید از سود خود به اپراتور پرداخت کنند اما ترون به سبب دارا بودن پلتفرمی غیرمتمرکز استفاده از فناوری بلاکچین، با حدف اپراتورهای خاص و امکان پاداش مستقیم به سازندگان این مشکل را برطرف نموده است. از دیگر مزایای این ارز دیجیتال این است که شما قادرید برنامه‌های توزیع شده داپ را در بلاکچین استفاده کرده و توسعه دهید. همچنین کاربران سکه امکان دریافت سهمی از سود را دارند. شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، با خرید این ارز و ذخیره سازی آن در کیف پول خود، از مزایای این ارز بهره ببرید.

ارز دیجیتال ترون را ازکجا بخریم؟

یکی از بهترین و متداول‌ترین روش‌های خرید ترون برای کاربران ایرانی، صرافی‌های آنلاین معتبر مانند صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج هستند. در این روش معامله ارز های دیجیتال در بستر اینترنت انجام می‌شود. شما در صرافی‌های معتبر ایرانی با پرداخت کارمزد امکان خرید انواع ارزهای دیجیتال نظیر ارز لیدو دائو، ارز دیجیتال استورج، آواکس، سولانا، پالیگان و … را خواهید داشت.

 

بازار ساده ارز دیجیتال ترون

اما صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج بدون هیچ کارمزدی امکان خرید و فروش انواع ارز دیجیتال را در بستری ایمن برای کاربران خود فراهم نموده است. خرید ترون در این صرافی معتبر در روش‌های زیر انجام می‌گیرد:

  • خرید و فروش آنی
  • معامله اسپات (Spot Trading)

خرید ترون از طریق ترید در بازارهای ساده و پیشرفته انجام می‌گیرد. بازار پیشرفته شامل حالت‌های محدود (limit)، سریع (market)، حد ضرر ( Stop Limit )، حد ضرر با قیمت بازار ( Stop Market ) می‌شود. در بخش ترید امکان تبدیل ارزها به یکدیگر نیز وجود دارد. شما می‌توانید در صرافی آنلاین ارز دیجیتال ویرا اکسچنج، بدون هیچ محدودیتی اقدام به خرید، فروش و نقد کردن ارز دیجیتال ترون نمایید. لازم به ذکر است حداقل خرید تمامی ارزهای دیجیتال و ووچرها در این صرافی برابر 1 دلار است.

بازار ساده:

 

خرید و فروش ارز دیجیتال ترون

بازار پیشرفته:

بازار پیشرفته ارز دیجیتال ترون

کلاهبرداری ترون چگونه است؟

منظور از کلاهبرداری ترون درواقع کاربرانی هستند که به قصد کلاه‌برداری با استفاده از اعتبار این ارز، روی شبکه ترون پروژه ایجاد می‌کنند. با عملکردی هوشیارانه و آگاهانه کاربران می‌توان از کلاهبرداری ترون جلوگیری نمود.

کیف پول ارز دیجیتال ترون چیست؟

در بسیاری از صرافی‌ها از TRON پشتیبانی می‌شود. ذخیره سازی و انتقال توکن ترون در کیف پول‌ ارز دیجیتال امکان پذیر است . البته این ذخیره سازی و انتقال صرفا برای ارز ترون نیست و این کیف پول‌، ارزهای پرکاربرد دیگری مانند تتر را نیز پشتیبانی می‌کنند. این کیف پول دارایی‌های شما را به امن‌ترین روش ذخیره می‌کند و در هر زمانی به راحتی و باکمترین کارمزد و بدون نگرانی از خطرات تحریم قابل برداشت و انتقال هستند.

آینده ارز ترون چیست؟

تریدرهای بسیار به پرسش‌هایی از قبیل چرا ترون رشد نمیکند؟ یا قیمت ترون تا آخر امسال و قیمت ترون الان و … برمی‌خورند. پیش بینی دقیق آینده ارز ترون واقعا غیر ممکن است. پس از شکوفایی بیت کوین همه افراد با نوعی خوش بینی به این ارز نگاه می‌کنند. غافل از اینکه این ارز در سال‌های اخیر پیش از شکوفایی به سمت نابودی رفته است.

با این حال داشتن سیستم فوق العاده قوی و حمایت از افرادی با سابقه، قیمت ارز trx و تیم پشتیبانی قدرتمند نشانه‌هایی است که می‌توانند دلیلی بر موفقیت ترون در سال‌های آینده باشند. البته به علت وجود رقبای سرسختی همانند اتریوم و بیت کوین برای این ارز می‌تواند قیمت ترون به تومان و قیمت ارز trx را دستخوش نوساناتی کند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال ترون چیست؟

ارز دیجیتال ترون علاوه‌بر مزایای که در متن به آن اشاره شده، دارای قابلیت‌های دیگری نظیر قراردادهای هوشمند و توکن‌های غیرمثلی (NFT) است. توکن TRX برای ایجاد قراردادهای هوشمند از طریق ماشین مجازی خود با عملکردی همانند استاندارد ERC-20 اتریوم استفاده می‌کند. همچنین از استانداردهای توکن غیرمثلی TRC-721 سازگار با توکن‌های غیرمثلی اتریوم استفاده می‌کند.

اشتراک گزاری این صفحه

مقالات جذاب برای یادگیری بیشتر
ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی fdusd

ارز دیجیتال فرست دیجیتال یو اس دی (FDUSD) استیبل کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که ارزش آن برابر با یک دلار آمریکا می‌باشد. دارندگان First Digital USD می‌توانند در هر زمان، 1 توکن از آن را به قیمت 1 دلار بازخرید نمایند. این ارز دیجیتال در ژوئن سال 2023 توسط یکی از شرکت‌های تابعه […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس و توکن های آن

ارز دیجیتال سندباکس با نماد اختصاری SAND نوعی ارز دیجیتال بدون بلاکچین اختصاصی می‌باشد که بر مبنای استاندارد ERC-20 روی بستر بلاکچین اتریوم قرار گرفته است. کاربران از تجارب بازی‌هایشان در بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند تا بتوانند با استفاده از ارز دیجیتال sand به عنوان دنیایی مجازی، روی پلتفرم سندباکس توکن بسازند، مالک آن شوند […]

ادامه مطلب
همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) چیست؟

همستر کمبات (Hamster Kombat) نوعی پروژه و ایردراپ جدید تلگرام است که در آن کاربران تلگرامی می‌توانند فرضا بزرگترین صرافی ارز دیجیتال را ریاست کنید و کنترل درآمد خود را در دست داشته باشید. مکانیزم این بازی تلگرامی به این صورت است که کاربر صرافی ارز دیجیتالی را که قصد دارد مالک آن باشد برمی‌گزیند؛ […]

ادامه مطلب
ارز پنکیک سواپ و آینده ارز cake چگونه است؟

ارز پنکیک سواپ و آینده ارز cake چگونه است؟

ارز پنکیک سواپ یا ارز دیجیتال کیک (Cake)، نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر استاندارد BEP-20 و زنجیره هوشمند بایننس می‌باشد. ارز cake توکن اختصاصی و بومی پلتفرم پنکیک سواپ معرفی می‌شود که توسط این صرافی ارائه شده است. هدف ارز پنکیک ایجاد انگیزه جهت تامین نقدینگی در پلتفرم PancakeSwap می‌باشد. سایت صرافی پنکیک سواپ یکی […]

ادامه مطلب